Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nachthok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nachthok
dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2014-10-19 - 19:54:35 send message to dirkp106

Ik ben aan het kijken om een bestaande voliere verbouwen en te verdelen in 3 of 4 smallere vluchten met nachthok.
Volire is nu 3 op 4 met een nachthok in het tuinhuis. Nu zou het nachthok uit het tuinhuis moeten vanwege teveel stof. Er zit nu 1 koppel grijze in.
Ik zou de voliere in 3 of 4 smallere vluchten opdelen van dan 3 meter lang. Achter de huidige voliere kan ik nog 2 meter bijzetten en dan daar de nieuwe vorstvrije nachthokken inmaken.
Voor de nachthokken dacht ik aan 1 meter op 1 meter . Maar ik twijfel wat ik zou doen met de hoogte. Zou ik ze tot op de grond maken of zou het handiger zijn de volieres 1 meter van de grond te hangen en dan een gaas als bodem zodat al het vuil onder de kooien valt. 1 ruimte borstelen is handiger dan al de kleine volieres.
Het gat tussen nachthok en voliere zou ik dit wat groter maken zodat ze kunnen doorvliegen en een meter extra vliegruimte hebben?
De bewoners zijn het koppel grijze en dan nog 2 koppels zonparkieten die nu nog bij men ouders zitten en op termijn een koppel edels.
Hoe zouden jullie het doen?
Alvast bedankt


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-10-19 - 20:51:20 send message to Antonia

Ik denk als je gaas als bodem neemt, het niet vorstvrij kan zijn..


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2014-10-19 - 21:18:13 send message to dirkp106

De nachthokken komen in een geisoleerde ruimte achter de voliere. Hier komt een betonnenvloer in.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2014-10-21 - 17:33:46 send message to meyer

Hoi Dirk, ik heb ongeveer gelijke nachthokken achter mijn buitenkooien. Ik heb wel de nachthokken geheel dicht gemaakt met een deur in het gangpad. Ik heb de nachthokken tot kniehoogte van de grond staan zodat deze makkelijk schoon te maken zijn. Het vuil blijft dan in het hok en komt niet in de gang terecht zodat je daar ook nog iets weg kunt zetten zonder dat het stoffig word. Ik zet er met het schoonmaken van de hokken een grote emmer onder en veeg alles er zo in. Onder de nachthokken heb ik mijn emmers met voer staan en broedblokken. Ik voer in mijn nachthokken en heb er de broedblokken in hangen.

Mvg. Meyer wink ;)


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2014-10-21 - 18:22:55 send message to dirkp106

Meyer bedoel je dat de nachthokken dicht zijn aan de kant van de voedergang?
Met welk materiaal heb je de bodem en de wanden gemaakt?

Heb je mss ook foto's van je binnenhokken?


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2014-11-03 - 11:48:20 send message to dirkp106

Ondertussen nog wat veder gedaan aan de plannen voor de nieuwe voliere.
Dit zou het gaan worden.
[/URL][/img ]

Wat denken jullie hiervan? is voor koppel grijze , 2 koppel zonparkieten en op termijn edels en mss nog iets.

Zit ook nog met wat ik zou doen voor licht in het nachthok te kunnen krijgen?
Zou ik een polycarbonaat plaat in het dak steken of niet? Muren en dak nachthok zijn sandwich platen van 6 cm dik. wil niet teveel aan isolatie verliezen .


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2014-11-03 - 11:49:04 send message to dirkp106

Dit bericht is 4 keer gewijzigd




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede