Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > duivensoort Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : duivensoort
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-11-03 - 15:18:17 send message to kamervoliere

zit al een tijdje met de gedachte om wat sierduiven te houden,en deze overdag los te houden,het hok komt hoog en heb ook veel pergulas,en zoek dus ook een soort die niet vaak op de grondkomen en zoja wel een beetje snel zijn,dus niet als pauwstaarten waar ik wel een zwak voor heb.dit is inverband met mijn jack russels en het jagen op de vogels.zat zelf te denkenaan tuimelaars of hoogvliegers enz kan iemand mij helpen met een keuze BV


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2014-11-04 - 18:57:08 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Meeuwtjes of kapucijners, heb ik vroeger zelf ook gehad.
gr Jan.


P.Bastiaan
Website Member
Posts :11

Website Member
2014-11-04 - 19:59:39 send message to P.Bastiaan

Hallo,

Neem eens een kijkje op de site "vrienden van de vliegduivensport" (afk. VDS).
Hierop vind je veel informatie over duivenrassen , ook kun je deze vraag op hun forum stellen, ze helpen je daar graag verder.
Zelf heb ik Hamburger Fliegekalotten gehad, dit is een goed vliegend duivenras.


P.Bastiaan
Website Member
Posts :11

Website Member
2014-11-04 - 20:16:09 send message to P.Bastiaan

Nog een tip: koop uw duiven bij een liefhebber die zijn duiven laat vliegen.
Een liefhebber die sierduiven kweekt om puur op tentoonstellingen mee te spelen kweekt duiven die hoge punten scoren op hun uiterlijk maar let niet op hun vlieggedrag en daardoor gaan bij veel rassen de vliegeigenschappen verloren.


abmarcel
Website Member
Posts :62

Website Member
2014-11-04 - 22:54:51 send message to abmarcel

Erlauer hoorgvieger is een leuk ras , een van de kleinste vliegduiven. Heb ze zelf ook vliegen goed !


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2014-11-05 - 17:54:48 send message to Baloega

Je wilt een aantal duiven. Een vraagje: heb je ook papegaaien? Als je dat wel hebt dan moet je de papegaaien en duiven strikt gescheiden houden van elkaar. Het is namelijk zo dat duiven vaak ornithose hebben. Dit kan op de papegaaien overslaan. Dan heb je grote kans op papegaaienziekte. Dit is mij verteld door een dierenarts. Heb zelf namelijk ook papegaaien binnenshuis. En de postduiven zitten buiten. Ik hou het allemaal gescheiden. Dus eerst de papegaaien eten drinken etc. Dan de duiven. En daarna gelijk douchen. Dan kom ik ook niet meer bij de duiven.


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2014-11-06 - 18:51:39 send message to adjekant

eigenlijk is het een goede tijd om hierin een keuze te maken. Het is namelijk tentoonstellingstijd. Ga eens kijken bij jouw in de buurt op een tentoonstelling en laat je adviseren over de soorten tuimelaars en/of hoogvliegers.
gr.

Ad


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-11-07 - 16:15:11 send message to kamervoliere

oke dankje voor de info,ik heb geen papagaaien.
maar andere vogels kunnen ook papagaaien ziekte krijgen toch.dus gaan voor geente duiven?of is er geen medicijn voor.


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2014-11-08 - 11:08:22 send message to Baloega

Postduiven moet je sowieso eens per jaar laten inenten. Tenminste, als je er wedstrijden mee wilt vliegen. Ik weet niet hoe dit met sierduiven zit. Denk er wel goed over na over wat voor soort duiven je zou willen hebben. Woon je bijvoorbeeld dicht bij een bos dan zal je last krijgen van roofvogels.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede