Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > richtprijzen?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : richtprijzen??
clearbody
Website Member
Posts :22

Website Member
2003-04-07 - 10:20:39 send message to clearbody

misschien kunnen we voor het idee een start maken met een richtprijzen lijst?

Iedereen kan zijn/haar mening hierover geven toch?
Is het een idee om de standaard van de NBvV te kanteren, dwz een vogel met 86-87 pnt bijv. 10,00-12,50 Euro, een vogel met 88-90 pnt 13,00-20,00 Euro en een vogel met 91 -> 22,00 of >.

Ikzelf ben best bereid om voor een goede vogel 25,00 Euro te betalen, echter moet het wel een aanvulling zijn er en geen "rommel"van een ander en dus kom je gauw bij een vaste collega kweker terecht.
Mijn mening is dus ook de volgende: koop niet te veel "links en rechts" want het kan je een keer opbreken qua kweek.
Af en toe wil ik ook wel eens een vogel apart kopen maar 9 van de 10 keer heb ik er een jaar later spijt van en gaat de vogel voor weinig weer door, ondermeer omdat er geen progressie in zit of de vogel blijkt onvruchtbaar oid.

Ik probeer een goede stam op te zetten en wil ook best een betere vogel aankopen/verkopen en helaas(goed voor de hobby)soms voor "veel" geld.

Ps ik kan tegen kritiek, dus geef een reaktie.
Marco


wkreuze
Website Member
Posts :69

Website Member
2003-04-07 - 20:57:17 send message to wkreuze

zoals ik al eerder zei: Wie bepaald op dat moment wat de richtprijs is?
Is dat de hobbykweker? Is dat de dierenzaak? Is dat de vogelhandelaar? Is dat de Importeur/Exporteur?
Volgens mij is de 'richtprijs' afhankelijk van aanbod en vraag en van kweekresultaten. Vlak voor het kweekseizoen zijn de prijzen nou eenmaal hoger dan in de zomer.
De richtprijs kan niet per dag/week/maand vastgesteld worden.

Overtuig mij eerst eens van het NUT (sad :() van zo'n richtprijslijst.
Wie bepaald wanneer en hoevaak de prijzen aangepast worden.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2003-04-07 - 22:02:00 send message to goulds

allereerst gee slecht idee,helaas onmogelijk want ik heb vogels die op twee tentoonstellingen 90 pnt halen en op derde 87 pnt krijgen ??? terwijl er geen verschillen waren tussen tentoonstelling 1 en 3 verder hoe ziet u of ik aan een vogel hoeveel pnt ie waard is ik ben geen keurmeester
men moet gewoon met verkoper een prijs afspreken of u doet een bod


clearbody
Website Member
Posts :22

Website Member
2003-04-07 - 22:58:07 send message to clearbody

Ok jullie hebben gelijk, echter denk ik wel dat jullie over het algemeen een gedachte hebben over de prijs die je minimaal wil ontvangen voor de vogels. Ik blijf er dan ook bij dat je gewoon bij een aantal vaste adressen je vogels moet halen en incidenteel af moet/kunt wijken wil je een goede stam opbouwen.
Ik weet ook wel dat rec. bont, kuif en MVK vogels moeilijk aan te schaffen zijn. Ik kweek al jaren lacewings en haal tussen de 87 en 90 punten maar er zijn maar weinig mensen die dez op de kwaliteit hebben die we graag zien.
De prijzen die ik vraag(want daar begon het allemaal mee) willen nog wel eens iets wisselen echter niet veel. Koopt men meerdere vogels moet je wat doen denk ik, we zijn allemaal hobbykwekers.

Succes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede