Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > papegaaien niet afrekenen
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
volgende >>>


Auteur Onderwerp : papegaaien niet afrekenen
benno124
Website Member
Posts :42

Website Member
2014-11-23 - 17:54:53 send message to benno124

In Augustus zijn er bij mij door handelaren uit X 13 Caiques gekocht.
Omdat ze niet genoeg geld bij zich hadden (1650 euro te weinig) spraken we af dat ze dit bedrag binnen 6 weken zouden betalen omdat ze binnen die die hier in de buurt nog vogels op moesten halen.
Ze verkochten de vogels door aan particulieren die 4 (zoals ze zeggen) lieten doodgaan en daarnaast ook nog enkele bonte boeren van andere kwekers.
Zoals afgesproken zouden mijn vogels op de bekende ziektes getest worden en ze bleken geen drager.
Waarschijnlijk door onkunde zijn de vogels gestorven en weigeren de `heren` het verschuldigde bedrag te betalen.
Inmiddels hebben ze een aangetekende brief ontvangen en gaat het volgende week door naar een advocaat.
Inmiddels gaat het mij al niet meer om de 1650 euro maar om hun bedrog/oplichting.
Ik kreeg al verschillende keren van kwekers de vraag of ik dit op VA wilde plaatsen als waarschuwing naar andere kwekers , dus bij deze.
En ja , ik weet het , te goed van vertrouwen geweest en heel-heel dom van mij.....
Volgende keer is het gewoon boter bij de vis!

ps. waarom staan er alleen positieve reacties op hun Facebookpagina , simpel omdat al het andere binnen no-time is verwijders....


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

benno124
Website Member
Posts :42

Website Member
2014-11-23 - 18:06:40 send message to benno124

Nu ik mijn tekst nalees zie ik verschillende schrijffouten , excuus hiervoor.


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-11-23 - 18:27:47 send message to lorikwekerij

dit is een leer voor de volgende keer
ik heb ook wel al verhalen van andere kwekers gehoort over handelaren die de boel bedonderen
en ja jammer genoeg zijn ze er wel
bij mij gaan er nooit vogels weg voor ze betaald zijn en komen de heren/dames 5 euro tekort dan komen ze later maar terug met het geld eerder gaan de vogels niet mee


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2014-11-23 - 21:40:32 send message to Antonia

1650,- tekort ??
Dan kan je op je vingers natellen dat er iets niet klopt wink :)
Als je veel vogels gaat kopen heb je veel geld bij je, maar het valt altijd te proberen.
Je vogels zijn meer te vertrouwen dan veel mensen..


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-11-24 - 13:33:27 send message to P.Rooth

Handelaar geld te kort is minder vogels mee haalt die ze op wanneer ie weer in de buurt is

Boter bij de vis nooit meer intrappen is een dure les .

Succes met terughalen vogels of het geld

Paul


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2014-11-24 - 21:57:18 send message to chassy

hopelijk voor u heb je alles op papier gezet met handtekingen van zowel u als de handelaar?
anders vrees ik dat je het geld nooit zal zien.
advocaat of geen advocaat, als er niets op papier staat is het woord tegen woord.
hopelijk draaid dit positief uit voor u!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-11-24 - 22:31:37 send message to Rik

Dat de vogels nooit betaald zullen gaan worden is helemaal duidelijk.

Persoonlijk zou ik de zaak laten rusten. Kost veel energie en het levert niets op. Nu ben je tijd en geld kwijt aan de aangetekende brief en binnenkort krijg je de advocaten kosten. Een beetje advocaat kost al snel één caique per uur en dan heeft hij nog niets voor je gedaan. Kosten dagvaarding, proceskosten, griffierecht, etc.

Dom geweest. Niet meer doen. Zie het als leergeld.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2014-11-25 - 08:11:25 send message to arjandaf

topic sluiten, vind het ook voor de plaatser steeds zuurder worden . ja die weet ook na de 3e keer wel dat hij zijn centen en papegaaien kwijt is


benno124
Website Member
Posts :42

Website Member
2014-11-25 - 09:08:37 send message to benno124

Nou ben ik nog nooit actief op Fora geweest maar nu ik dit een keer doe krijg ik bijzonder veel steun van vogelkwekers , tot nu toe bijna 100 reacties.
Natuurlijk vragen ze wie het betreft en dat doe ik dan in een persoonlijke mail.
Ik snap alle reacties en ik begrijp ook dat ik niet zo dom had moeten zijn.
Dat ik de 1650 euro als verloren moet zien denk ik zeker niet.
Advocaatkosten maak ik me geen zorgen om.
Het gaat me al lang niet meer om het bedrag wat ik tegoed heb of de eventuele advocaatkosten maar om deze manier van oplichting en dat deze heren van X er ook nog mee denken weg te komen.
Gelukkig heb ik e.e.a. in de mail staan waar een advocaat echt wel iets mee kan.
Tot m`n schrik krijg ik ook reacties van mensen (die ik niet eens ken) dat ze wel even daar willen aanbellen om het bedrag te incasseren of vogels mee te nemen van die waarde maar daar heb ik de mensen van kunnen weerhouden - hoe goed bedoeld ook.
Deze topic hoeft voor mij echt niet gesloten te worden , elke (ook al staat er dat het dom is van mij) reactie zie ik als motivatie om door te gaan tot het einde.
Deze heren denken dat ik het zal opgeven maar dan maken ze toch een kleine vergissing....

Nogmaals , iedereen bedankt voor de reacties.

"Anoniem houden svp"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2014-11-25 - 09:47:30 send message to blg

benno124

Goede reactie, op het laatst gaat het niet meer om het geld, ik hoop ook dat je doorzet.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2014-11-25 - 10:32:01 send message to rupicola

Het heeft er alle schijn van dat de betreffende 'partij' illegaal door blijft gaan met de handel in baby papegaaien.

Leuk adresje voor AID.


#


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2014-11-25 - 18:13:30 send message to Rik

In ieder geval succes gewenst! Met de passieve houding zouden de heren in deze kwestie inderdaad wek heel makkelijk wegkomen.

Houdt er wel rekening mee dat advocaten soms wel vaker zeggen dat je in hun ogen een sterke zaak hebt als dat niet hebt. De kans dat je een zaak verliest is geheel voor je eigen risico.


benno124
Website Member
Posts :42

Website Member
2014-11-25 - 18:34:39 send message to benno124

Soms zit het ook wel een beetje mee hoor !
We hebben het geluk dat onze 7 jarige dochter een vriendinnetje heeft met een vader die (hoera) advocaat is die ons gaat bijstaan.
Nogmaals , bedankt voor alle reacties - verpletternd gewoon....


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-11-25 - 18:58:15 send message to P.Rooth

Hallo benno124

Dit is niet dom moet je nooit denken van jezelf dit is in goed vertrouwen omdat jezelf geen oplichter ben verwacht je dit ook niet van een ander .
Wie weet lezen de " heren " mee en komen ze tot inkeer , zal wel niet maar er is altijd een kans.

Kan zelf meepraten over goed vertrouwen en dat ging over een groter bedrag en uiteindelijk me vogels terug gekregen waar ik recht op had net als iemand die het nog beroerder getroffen had bij andere heren in kwestie en die is met grof geweld bezig geweest om dat op te halen waar hij recht op had , nooit aangifte gedaan terwijl ie flink blauw was .

Ik hoop dat de mails voldoende zijn om ze aan te pakken is n.l niet niks maar principes mogen wat kosten

Succes

Paul


benno124
Website Member
Posts :42

Website Member
2014-11-30 - 11:31:41 send message to benno124

Krijg steeds weer mail of ik de namen wil vrijgeven van de personen in kwestie.
Omdat dit niet mag (begrijpelijk) via dit forum doe ik het in een persoonlijke mail.
Ik krijg nog steeds veel reacties en ik weet - heel dom van mij geweest - en ik vraag om dit niet steeds weer te melden maar deze week ontving ik van een Belgische kweker een prachtige superlange reactie met als strekking , zo DOM kan ook alleen maar een NEDERLANDER zijn , geweldig toch wel , moest er ondanks alles toch wel om lachen.

Gisteren eerste gesprek gehad met een advocaat (jawel - op Zaterdag) , er komt een vervolg.

Nu krijg ik ook in de gaten dat er toch wel meer mensen gedupeerd zijn door verschillende handelaren (zelfs een goede kennis van mij voor 1500 euro) maar dit niet aan de grote klok hangen om dan voor wel heel dom te worden aangezien , misschien schaamte ?
Gisteren kreeg ik een opmerking dat het niet dom was maar dat ik nog steeds vertrouwen heb in mensen en dat alleen maar goed is....



gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2014-11-30 - 12:14:38 send message to gerrit1950

Ik wil mij als Belg verontschuldigen in die ander zijn naam, grover kan niet. Het kan iedereen wel eens overkomen, maar zo'n groot bedrag, heb ik ook liever boter bij de vis.Ik hoop voor jou dat je deze kerels kunt klissen en alvast iets van je geld kan recupereren. Hou vol! succes!



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede