Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Met tamme goudparkieten kweken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Met tamme goudparkieten kweken
guaruba
Website Member
Posts :6

Website Member
2014-11-25 - 21:21:58 send message to guaruba

Beste kwekers,

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een goede koppel goudparkieten. Nu vind ik niet zo snel een betrouwbare volwassen (bewezen) koppel, dus merk ik al snel dat ik vaak uitkom bij kwekers die me jonge onverwante koppels aanbieden. Nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met het kweken met tamme goudparkieten. Ik zal namelijk nu ik ze toch O jong zal nemen eerst ervan willen genieten en dan na 3 a 4 jaar wanneer ze geslachtarijp zijn in een buitenvoliere willen plaatsen. Is dit mogelijk? Of sterker nog ik heb een duitse kweker gezien die ze thuis had met een nestblok. Zien jullie hier een kans in of ben ik aan het dromen? Zal dan op zijn minst optie 1 wel kunnen? Anders mot je zo lang wachten vind ik en dat vind ik wel jammer dan maar binnen nog wat spelen met die mooie vogels dacht ik? Aub graag serieuze en ervaren adviezen aanbieden. Ik ben jullie nu al heel erg dankbaar alvast.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2014-11-26 - 16:33:19 send message to hookbill

De handopfok Goudparkieten kweken net zo goed of slecht als de natuurbroed. Ze moeten alleen niet extreem op mensen zijn gefixeerd. Dus niet eerst 5 jaar op de schouder en ze dan proberen op te zetten voor de kweek. probeer altijd de oudervogels ook te zien, want het plukken zou erfelijk kunnen zijn.


g.j. van zuilen
Website Member
Posts :150

Website Member
2014-11-26 - 18:55:20 send message to g.j. van zuilen

Natuurbroed is voor de kweek het beste lijkt mij.
Zelf zou ik nooit de keuze laten vallen op een handopfok als je de keuze hebt tussen hand en natuurbroed.
Wij hebben van eigen nakweek. Binnen 3 jaar mooie nesten gefokt.
In huis lijkt mij niet geschikt qua geluid, en niet gepast voor zo'n bijzondere vogelsoort



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede