Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kanarie aangeschaft - aantal lichturen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kanarie aangeschaft - aantal lichturen?
Maxwell12
Website Member
Posts :2

Website Member
2015-01-17 - 17:45:31 send message to Maxwell12

Hallo allemaal,

Mijn vader heeft pas geleden een kanarie aangeschaft de wij in een kooi in de woonkamer hebben neergezet. We zijn er helemaal dol op happy :)

Nu heb ik gelezen dat je rekening moet houden met het aantal lichturen en dat deze niet meer dan 11 uur per dag moet zijn, en dat je dus bijv. om 19:00 een doek over de kooi moet gooien om het donker te maken. Wij hebben dat geprobeerd maar de kanarie draaide helemaal door. En dat vonden wij dus niet leuk, bovendien willen we hem liefst de hele dag zien.

Dus mij vader heeft bedacht om bijv. altijd om 19:00 uur een paraplu aan zijn kooi vast maken en die schermt dan de licht een beetje af.

Dus mijn vraag is of dit wel een goede manier is om met lichturen om te gaan? bovendien hebben wij snachts een lampje aanstaan die de helenacht door brand, en daar zit de kanarie ook..

hij heeft wel de paraplu om zich heen, maar is dit wel voldoende?


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-01-17 - 23:26:13 send message to tropic

Ik denk persoonlijk , als je een kanarie alleen in een kooi houd, de lichturen op zich niet zo belangrijk zijn, en dat je er beter aan doet geen kunstgrepen (dekens, doeken, paraplus) uit te halen, maar de vogel gewoon in de woonkamer te laten zoals ze is.
Het nachtlampje, neem ik aan niet te sterk licht, kan zelfs goed zijn moest de vogel van iets opschrikken kan hij steeds makkelijk zijn zitstok terugvinden.
Ik hoop dat jij en je vader nog veel plezier aan je kanarie beleven.


jeffke kweker
Website Member
Posts :250

Website Member
2015-01-18 - 00:11:04 send message to jeffke kweker

Licht is meestal ook als je vroeger wild gaan kweken om het licht langer aan te laten maar als je niet gaat kweken is het niet nodig


Maxwell12
Website Member
Posts :2

Website Member
2015-01-18 - 02:01:18 send message to Maxwell12

Bedankt voor de reacties.

De reden voor het afdekken van het kooi is omdat ik ergens had gelezen dat kanaries niet van kunstmatige licht zoals lamp houden, maar bij ons in de woonkamer brand de lamp wel tot 23:00 - en dan heb je nog de andere lamp die die hele nacht door brand die de kanarie ook een beetje raakt.

Daarom ben bang dat die straks in de stokrui gaat vanwege niet echt donker maken van de kooi?

De paraplu schermt wel beetje de licht af, maar echt donker is het niet. De woonkamer lamp die tot 23:00 brand is wel fel.

Groetjes


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-01-18 - 20:27:53 send message to P.Rooth

Deden ze vroeger ook rond 8 uur 's avonds een doek over de kooi , klaar


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2015-01-18 - 21:01:21 send message to medaar

je koop 1 zangkanarie en na 3 dagen moet .hie zijn bekje toe doen ?,
snap dat niet? waarom koop je dan 1 zangvogel ?
genieten moe je doen van zijn zang .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede