Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Niet Nieuw maar wel positief Zwolle vogelmarkt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Niet Nieuw maar wel positief Zwolle vogelmarkt
P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-02-21 - 20:51:00 send message to P.Rooth

Vandaag vogelmarkt Zwolle
Ik heb niet 1 roker gezien en was wel erg druk Veel controleurs
Geregeld gewaarschuwd voor zakkenrollers en leuke handel
Najaar weer er naar toe


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2015-02-21 - 22:40:30 send message to koi13

Was goed voor mekaar. Zag politie en de warenwet maar waar werd zoal op gecontroleerd?


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2015-02-21 - 23:17:13 send message to jvr

Er werd gecontroleerd op cites papieren, verkoop uit lopers, roken, en dierwelzijn .
Dit werd gedaan door de politie, aivd, nederlandse waren en voedselautoriteit, een vogelarts en controleurs van de organisatie .
Dit is wat ik heb gezien.
Ik denk een positive ontwikkeling, beter zo de markt zuiver maken, dan dat dit soort evenementen straks verboden worden door de overheid onder druk van bepaalde organisaties .


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2015-02-22 - 11:45:26 send message to hj de graaf

De controle deze markt was erg scherp en naast onze eigen controleurs en dierenarts waren er deze keer ook massaal (circa 30) controleurs aanwezig van de vwa ondersteund door de politie en hun eigen dierenarts.

Naast de controles op de marktvloer zijn er ook autos etc gecontroleerd op het parkeerterrein. Al met al een goede zaak en als organisatie naar de vwa aangegeven er a.u.b streng door heen te gaan.

ook weer even het een en andere met elkaar kunnen afstemmen. Al met al een drukke maar gezellige dag.

mvg

HJ de Graaf


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2015-02-22 - 13:24:39 send message to koi13

Wat waren de resultaten van dit groot onderzoek. De redenen kunnen we wel bedenken maar wat is het uiteindelijk resultaat geweest?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-02-22 - 13:55:07 send message to P.Rooth

Heb gezien dat met 6 man sterk om 1 vogeltje heen gecontroleerd werd en alles gefotografeerd werd door de 7de vogeltje uit kooitje gehaald stapels papieren erbij en driftig noterende figuur .
Vogeltje zat later nog in kooitje zal waarschijnlijk in orde zijn geweest maar niet overal ook waar een briefje( bekeuring )afgegeven werd en degene die dit ontving niet erg blij keek

Paul


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2015-02-22 - 20:04:06 send message to robbunschoten

was het druk werd er veel handel gedreven en was het aanbod groot b.v. grote parkieten ik vraag dit omdat er sommige mensen ook werken moeten vandaar.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2015-02-22 - 20:48:32 send message to meyersam

Hoewel ik op een beurs nooit een vogel zou kopen, was er toch wel iets te zien. Zelfs enkele koppels groendij caique.
Ook veel grote parkieten, maar het formaat van de vogels liet toch dikwijls te wensen over. Denk wel dat er innseptember meer aanbod is dan nu.


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2015-02-22 - 23:47:10 send message to jvr

Toch hoop ik dat ze in de toekomst gaan kiezen voor online voorverkoop van toegangskaarten


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-02-23 - 14:08:44 send message to P.Rooth

Was rond 10 uur smorende druk geen doorkomen aan maar handel was niet verkeerd zelf niet dat kunnen vinden waar ik om zocht maar Assen is er ook nog .
Koop dus wel vogels op de markt net zo goed ik er vogels verkoop de kooien moeten netjes zijn gelijk de vogels en 1 tip bij twijfel niet kopen .


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2015-02-23 - 21:12:55 send message to hj de graaf

Resultaten van het onderzoek van nvwa hebben we nog niet ze hebben toegezegd ons te informeren.


Bezoekers aantal was vergelijkbaar met vorig jaar februari het aantal handelaren was iets minder paar afzeggingen op het laatste moment.

Online voor verkoop gaat er voorlopig niet komen gezien de kosten zou het betekenen dat een kaartje minimaal 1 tot 3 euro duurder wordt. ook kunnen we nu de toevoer nog sturen door geleidelijk kaarten te verkopen als iedereen met een ticket in de hand staat willen ze allemaal tegelijk naar binnen en is het hek helemaal van de dam.

mvg

HJ de Graaf


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2015-02-23 - 22:46:53 send message to koi13

Hallo. Onlinetickets duurder? Dat is nog al een uitspraak zeg. Zullen echt niet meer mensen tegelijkertijd naar binnen kunnen als nu. Zag ook diverse beurzen binnen de IJssel hallen aangekondigd met de lentebeurs als voorbeeld waar zelfs nu al online tickets voor kunnen worden besteld.


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2015-02-24 - 00:27:23 send message to jvr

Dat online ticketverkoop duurder zou zijn, kan ik ook niet helemaal plaatsen, bij steeds meer evenementen kun je juist goedkoper binnenkomen door je kaartjes online te kopen.
Ook je online gekochte kaartjes moeten gecontroleerd worden ,alleen dat gaat veel sneller , en zo is iedereen binnen een paar minuten binnen, en daar verspreiden de bezoekers zich snel.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-02-24 - 14:23:27 send message to P.Rooth

Je ken ook 1 of 2 ingangen gebruiken voor de online kaartjes scheelt weer aan de kassa's waar velen zich over beklagen en is bij ieder evenement juist voordeliger met kortingen als er een bus vol naar binnen wil


fluytertje
Website Member
Posts :4

Website Member
2015-02-24 - 17:11:47 send message to fluytertje

Wat ik persoonlijk wel fijn zou vinden is dat de standhouder de reservering van te voren kan betalen en daardoor 's-morgensvroeg met een betaalbewijs naar binnen kan in plaats van in de regen staan te wachten omdat de meters contant af gerekend moeten worden bij de kassa. Met het oog op een overval moet men eigenlijk ook niet meer met contant geld willen werken. Ook nog een bijkomend voordeel voor de organisatie is dat als de standhouder toch niet komt opdagen de meters in iedergeval betaald zijn. Kijk eens naar de organisatie van Assen, die doet het wel zo en dat bevalt prima.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2015-02-24 - 19:13:11 send message to hj de graaf

Goedendag,

We hebben ons laten informeren naar onlineticket verkoop en dit zou tussen de €1 tot € 3,- per ticket kosten. Gebruikelijk is dan om de kaarten aan de kassa duurder te maken zodat het lijkt alsof de etickets goedkoper zijn. kosten zijn er voor de webomgeving,afhandeling administratie,huur scanners etc.

Vooraf betalen als standhouder daar zijn we nog mee bezig maar wij hebben een goed contact met de marktmeesters van assen en ook daar is dat systeem niet 100% vlekkeloos. Maar wie weet in de toekomst.

M.b.t de grootschepes controle en dierenwelzijn verwijs ik nog graag naar het persbericht van de nvwa

http://www.vwa.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/2060102/nvwa-en-politie-nemen-japanse-nachtegalen-en-sijzen-in-beslag

mvg,

HJ de Graaf



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede