Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > sexe verschil grijze roodstaart zichtbaar? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sexe verschil grijze roodstaart zichtbaar?
ChristaE
Website Member
Posts :5

Website Member
2015-03-29 - 22:02:21 send message to ChristaE

Er gaan verhalen genoeg rond over 'je kan het verschil zien/ niet zien'.

Nu kwam ik tijdens het surfen deze site tegen: http://www.exoticpetvet.net/avian/appgreys.html

is dit zin/ onzin?

(Internet bijft natuurijk het internet en iedereen kan er van alles beweren.)

Wat zijn jullie ervaringen?

Natuurlijk is testen de enige betrouwbare manier, maar ik ben benieuwd hoe goed deze 'methode'werkt.

Iemand??


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2015-03-30 - 11:36:06 send message to jaap van de pol

Testen is inderdaad de beste manier, al moet ik zeggen dat ik in alle jaren dat ik grijzen heb er nog nooit naast heb gezeten.
De poppen zijn vaak veel lichter dan de mannen. Grootte zegt niet altijd alles. Ook observatie in een grote volière kan nog wel eens werken.

De foto's uit je link kende ik al maar ik heb nog geen ervaring met deze manier.

Groet,
Jaap


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-03-30 - 12:27:34 send message to henkdelaat

Als je goed kijkt dan zie je dat op de eerste foto's links dat de hand onder de staart gehouden wordt en zo de staart wat omhoog drukt en op de rechtse foto met de duim de staart wat omlaag drukt en de rode veren uit elkaar spreid zodat de grijze veertjes beter en meer te zien zijn.

Wat wel een duidelijke tekening is dat bij grijzen roodstaarten de geslachtsrijpe poppen blanke dijen hebben waar die bij de mannen meer een schub tekening vertonen(vanaf +/_ het 4e jaar is dit te zien).

Maar endoscopische seksen is het beste daar bij kan je gelijk laten kijken of de vogel van binnen in orde is (lever,nieren.longen,etc)en of hij/zij goed ontwikkeld is en of er geen schimmel aanwezig is.

Henk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-03-30 - 12:45:29 send message to Karel

Ik kende dit verschil nog niet. Op de foto's is idd duidelijk te zien dat de topjes van de rode veertjes grijzig zijn bij de vermeende poppen.

Wellicht kunnen de hier aanwezige eigenaren/kwekers hier bij gelegenheid ook eens op letten en hier melden of zij dit kleurverschil ook constateren bij hun roodstaarten?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede