Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > goudvink Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : goudvink
bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2015-04-17 - 11:36:13 send message to bieke

hoi,ik heb een koppel goudvinken maar de pop eet eieren stuk ,kan ik deze laten uitbroeden door kanarie en is deze goudvink pop nog geschikt voor de kweek ,ik moet er opletten als ze een ei legt om het zo vlug mogelijk weg te nemen anders begint deze het ei aan te pikken


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-04-17 - 18:36:21 send message to roodmus

je zou kunst eitjes terug kunnen leggen.
kijken of ze er dan mee stopt.

Anders stoppen met de kweek.

je zou het kunnen proberen onder een kanarie.

grt.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-04-17 - 20:14:06 send message to henkdelaat

Eitjes onder een kanarie leggen gaat goed.
Roodmus x kanarie gaat ook goed.
De mannen van deze kruising zijn hele mooie zangers.

Als je eitjes of jongen over wil leggen onder pleegouders dan altijd eerst kijken of ze hetzelfde voer patroon hebben en in grote lijnen dezelfde voeding eten.

Henk.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2015-04-18 - 10:50:00 send message to bieke

heb vandaag weer ontdekt dat de pop aan het pikken was en heb het ei nog kunnen redden ,heb kunsteitjes gelegd en ook deze worden aangepikt ,heb twee eitjes kunnen redden en ga ze onder kanarie leggen ,ik geef de kanaries ook altijd insecten pinkies ,Buffalo enz.bedankt voor reactie en ga de goudvink pop uit de kweek halen en een maand wachten en nog eens een poging doen .


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-04-18 - 11:49:34 send message to henkdelaat

Goudvinken hebben een speciale samenstelling van zaad nodig,deze is niet hetzelfde als zaad voor kanaries en tropen.

Henk.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2015-04-18 - 17:01:24 send message to bieke

ik geef mijn vogels alle zaden goudvink ,sijs distelvink ,wildzaad,en als eivoer van twee merken en de nodige insekten ,zo is er keuze genoeg en alles wordt opgegeten,heb verleden jaar 2 botvinken gekweekt onder kanari,de pop van de vink liet eieren in de steek,het is de eerste maal dat ik met een koppel goudvinken probeer,als het niets word dan is het maar zo het is en blijft een hobby


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-04-18 - 18:07:01 send message to tropic

GOUDVINKEN onder een kanarie leggen is zinloos.
De kanaries zullen de jongen grootbrengen tot een dag of acht, als ze ze al zover krijgen, en dan sterven de jongen.
Niet doen, je zal er alleen maar een teleurstelling rijker mee zijn.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2015-04-19 - 20:24:43 send message to bieke

ik ga een poging doen met 2 eieren ,als het me niet lukt zal het zeker een teleurstelling zijn maar het is een poging waard ,de goudvink pikt ook de nepeieren aan ,ik kan een poging doen om een tweede ronden maar als het dan niet lukt doe ik ze van de hand maar verwittig wel eerlijk de persoon die deze in zijn bezit wil.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-04-19 - 23:12:48 send message to tropic

Ik kan je van tevoren verzekeren dat het op een teleurstelling uitdraait.
Een kanarie is een pure zaadeter, die zijn jongen grootbrengt met eivoer en zaden. Een goudvink is een zaadeter die zijn jongen grootbrengt met insecten.
Nu kan je kanarie wel een Buffalo en een pinky tot zich nemen, maar hij zal nooit voldoende insecten voeren aan zijn jongen. Zal er altijd zaden bijdoen, en inderdaad, de eerste levensdagen gaan de jongen het nog uithouden op de weinige insekten die ze krijgen. Maar, eens ze groter worden honger je ze op deze manier stilaan uit, en ze zullen een vreselijke hongerdood sterven.
Is het dan niet beter het ei te laten voor wat het is????


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-04-19 - 23:24:39 send message to roodmus

Idd goed dat je de nieuwe eigenaar even inseint waarom de pop weg gaat.

ik zelf denk dat dit probleem niet te verhelpen is.

ik kweek zelf al vele jaren goudvinken.

Het probleem zit hem denk ik niet in het levend voer , maar in de hoeveelheid eiwitten die de jongen nodig hebben.

Als je een vervanger kunt vinden voorlevend voer zou je het probleem op kunnen lossen denk ik.

De vraag blijft wil je dat.

Ik zelf zou de pop ruimen.

Grt.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2015-04-20 - 22:42:09 send message to bieke

heb verleden jaar 2 botvinken en 2 distelvinken laten uitbroeden door het zelfde koppel kanaries,heb wel als hoofdvoedsel insekten gegeven
en eivoer ,ik hoop dat het me lukt (hoop doet leven)heb nog een koppel goudvinken kunnen aankopen maar heb ze nog maar enkele dagen ,kan zijn dat deze dit jaar niets zullen doen vanwege vreemd hok ed.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-04-21 - 00:47:21 send message to tropic

Jammer voor de vogels, maar anderzijds, je eigenwijsheid siert je.
Hoop wel als je éénmaal met je hoofd tegen de muur gelopen bent, dat je dan ook de eigenwijsheid vind om geen tweede legsel te proberen


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2015-04-30 - 12:09:19 send message to bieke

heb de nest weggenomen ,het tweede legsel is ook een fiasco,het nieuwe koppel is een nest aan het bouwen met de hoop dat het deze lukt bedankt voor de reactie



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede