Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Pyrrhura's: verschillende soorten samen broeden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pyrrhura's: verschillende soorten samen broeden
Blex
Website Member
Posts :6

Website Member
2015-04-23 - 18:53:48 send message to Blex

Hallo beste lezers,

Sinds een half jaartje hebben wij voor onze eigen Sunny (Pyrrhura Hypoxantha) een vriendje erbij gekocht, Zoë (Pyrrhura Frontalis).

Het klikte gelukkig meteen, maar na een tijdje bleek dat het wel erg goed klikte.. en dus nu hebben wij 2 jongen.

Ik kan nergens iets vinden over het broeden van verschillende Pyrrhura soorten samen en vraag mij af of iemand hier informatie/advies/ervaring mee heeft.

Alvast bedankt voor de reacties!


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2015-04-23 - 20:05:43 send message to idl

euh normaal word dat nooit gedaan. het zijn hybride's en worden niet gekocht.
grtjs ivan


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2015-04-23 - 21:25:21 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zoals hierboven aangegeven is het niet wenselijk om Pyrrhura hybrides te kweken en moet je dit zo veel mogelijk voorkomen. Mijn enige advies is om dit koppel uit elkaar te halen en ze een partner van hun eigen soort te geven.


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2015-04-24 - 19:45:20 send message to idl

het is in mijn geval zeker niet om geld te doen. maar als je regelmatig jongen gaat hebben ga je ze toch van de hand moeten doen,toch?
en een frontalis kan in mijn ogen nooit een molinae worden. maar nogmaals, dat is mijn mening.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2015-04-24 - 20:29:57 send message to Daniel

Dus omdat we hybrides afraden zijn we geldwolven? Ik vraag me af hoe je tot die conclusie komt. Een frontalis is een andere soort dan een molinae en kan nooit geen molinae worden.

En wat zijn volgens jouw dan de voordelen van hybrides kweken?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-04-24 - 21:49:41 send message to P.Rooth

Go Brama omdat de reacties je niet aanstaan raad je dit forum af .

Dit forum is 1 van de beste die er te vinden is met veel kennis die gedeeld wordt .

Paul


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-04-29 - 11:07:33 send message to gerrit1950

Hybriedenkweek bij parkieten is af te raden. Ze zijn niet bruikbaar als kweekvogels. Hooguit kan je ze als kooivogel van de hand doen, of als pleegouder, maar geen enkele opkoper zal ze willen. Er zijn natuurlijk soms wel toevalstreffers, maar een bedoelde kruising opzetten zou ik zeker afraden.


Blex
Website Member
Posts :6

Website Member
2015-05-01 - 17:37:55 send message to Blex

Bedankt Gerrit, een reactie waar ik wat mee kan! Helaas zit het resterende forum vol met personen die deze beestjes als objecten zien, money money money.



marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2015-05-01 - 19:11:30 send message to marti

Of je hebt de rest van de reacties niet begrepen, of je wilt ze niet begrijpen...
Vogels zuiver kweken heeft niets met geld verdienen te maken, maar met het behoud van soorten, die in de natuur vaak ernstig bedreigd zijn. Door dit soort kruizingen die linksom of rechtsom toch vaak weer bij niet voldoende geinformeerde liefhebbers in een kweek situatie terecht komen. Worden de toch vaak al zeldzame bloedlijnen steeds schaarser.
In de afgelopen 20 jaar dat ik pyrrhura's kweek heb ik dit soort activiteiten steeds zien toenemen, het aantal hybride's stijgt schrikbarend de laatste jaren. Wat jij schattig vind is voor de serieuze liefhebber ongewenst. Dat heeft met geld verder geen reet te maken.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-05-01 - 20:13:39 send message to P.Rooth

zo is het maar net Marti ken het helemaal onderschrijven / strepen


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2015-05-01 - 21:40:06 send message to Daniel

@Blex wat ik wel jammer vind is dat je niet inhoudelijk ingaat waarom mensen die tegen hybrides zijn geldwolven zijn en wat volgens jou de voordelen van hybrides zijn. Want dan kunnen we inhoudelijk praten terwijl we nu wat heen en weer geroep hebben.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-05-07 - 21:55:37 send message to gerrit1950

let there be love and peace all over the world and here!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-05-15 - 17:33:24 send message to Rik

Van dergelijke vogels zou ik slapeloze nachten hebben.

Het verstandigste wat geweest om de eieren bijtijds weg te gooien of om de jongen te (laten) euthanaseren. Niemand zit op een dergelijke kruising te wachten.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-05-23 - 19:39:56 send message to gerrit1950

wie hem graag ziet als kooivogel als gezelschap in huis misschien wel (maar die zijn er heeeel dun gezaaid)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede