Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Halsbanden van 2014 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Halsbanden van 2014
Guuske
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-05-07 - 16:39:13 send message to Guuske

Ik heb een koppel gele halsbanden van 2014 laten seksen. het zijn werkelijk een man en wen pop. Nu is de man voortdurend de pop aan jet voeren. Kunnen er bevruchte eieren komen?


JitseV
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-05-07 - 16:46:39 send message to JitseV

Ligt aan de leeftijd van de halsbanden.
Als ze van december 2014 zijn lijkt het me nog net te vroeg.
Maar als het begin 2014 was, zou het net moeten kunnen.


edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2015-05-07 - 18:26:29 send message to edwin 81

volgend jaar kunnen er eieren komen jongen vogels doen dat ook zie je hier in de kooi ook zeker geen nest geven als ze volgens jaar 2 jaar zijn kunnen ze broeden


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-05-07 - 20:35:50 send message to P.Rooth

en weer komt om de hoek kijken : eerst verdiepen in de soort vogel die je aan wil schaffen , er is genoeg leesvoer om te weten dat 1 jarige vogels slechts in heel hoge uitzondering eieren produceren bevrucht zal een man van 1 jaar niet . Blok erbij of niet maakt niks uit volgend jaar indien ze in puike conditie zijn kunnen ze aan voortplanting doen . Al wat ze nu doen aan voeren soms treden is oefenen en niks meer . Dat de man de pop al voert is een goed teken voor volgend jaar , houd er wel rekening mee dat Halsbanden erg vroeg in het jaar kunnen beginnen .

Succes


Guuske
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-05-14 - 00:05:11 send message to Guuske

Flauwe opmerking van bovenstaande heer, ik wilde alleen weten of er kwekers zijn van Halsbanden die ook het eerste jaar al paargedrag vertonen hebben geconstateerd! Het lijkt net of ik halsbanden van 2014 aanschaf en dat er een jaar later al jongen "moeten" komen en dat ik mij niet over de vogels heb geďnformeerd.


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2015-05-14 - 09:45:44 send message to eabe80

Opmerking van rooth is niet flauw maar waar. Halsbanden zijn pas in hun 2 de levensjaar broedrijp. Paargedrag in het 1ste levensjaar hoort bij hun ontwikkeling. Bevruchte eieren of uberhaupt eieren in het 1 ste jaar is zeldzaam.
Voor de meeste grote parkieten geldt broedrijp in het 2 de levensjaar.
Dit bedoelde rooth met zijn opmerking. Dit is algemene kennis van de dieren die je hebt. Niets flauws aan....happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede