Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Tamme Diamantduifje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tamme Diamantduifje
G.Padmos
Website Member
Posts :5

Website Member
2015-06-01 - 09:32:47 send message to G.Padmos


ik heb door toeval een diamantduifje kunnen tam maken die bij mij vrij in de huis kamer rond kan vliegen hij is geheel tam komt naar mij toe als ik hem roept en savonds bij het avond eten komt hij ook mee eten aan tafel ik vindt het wel vrij zeldzaam dat een Diamantduifje tam is te krijgen hij is bij mij opgegroeit zonder Kooi. zijn er ook andere mensen die zo zelfde ervaring hebben en hoe zij om gaan met tamme Diamantduifjes ?


van Tuijl
Website Member
Posts :54

Website Member
2015-07-04 - 14:04:28 send message to van Tuijl

ken niet veel verhalen van echt tamme duiven. maar vorig jaar had ik de jongen van de DDs wel veel in de hand waardoor ik ze soms van de zitstok af kon halen door hem op mn vinger te laten overstappen


G.Padmos
Website Member
Posts :5

Website Member
2015-08-16 - 18:56:57 send message to G.Padmos

geachte lezers, ik heb een jaar lang een diamant duifje getraind en tam weten te maken die wel heel erg tam werd wij konden er alles mee hij at mee aan tafel als wij hem riepen kwam hij direct met naar de keuken lopen en terug naar de woonkamer liep hij achter ons aan , Maar helaas is mij iets ergs overkomen doordat de duif zo tam was volgde hij ons de gehele dag bij het naar bed gaan sprak ik hem aan vwaarbij hij op zijn manier geluiden maakte (praten )? maar twee weken geleden ,ik was bezig in de keuken wat ik niet gehoord heb wilde bestek pakken /doe een stap naar rechts en sta per ongeluk boven op hem ,met de dood tot gevolg ,door zeg maar zijn tam zijn waarbij je hem soms niet op merkte, Nu heb ik weer jonge Duifjes en prober weer er een tam te maken daar het heel bijzonder was dat zo,n duifje zo enorm tam kon worden ,ik was er kapot van enkele dagen maar ik hoop dat ik een volgende weer zo kan krijgen als het lukt horen jullie nog van mij


natureman
Website Member
Posts :8

Website Member
2015-08-26 - 11:31:14 send message to natureman

jammer dat je niet enkele fotos post
ik heb al heel mijn leven tamme vogels
van alles soorten
en dat is heel verrijkend


G.Padmos
Website Member
Posts :5

Website Member
2016-02-15 - 18:53:47 send message to G.Padmos

Op 16-8-2015 heb ik jullie geschreven dat ik wederom een Diamant Duifje (DD ) tam wilde gaan maken,na een noodlottig ongeval mijn vorige DD ,nu kan ik jullie gelukkig melden dat het mij weer is gelukt om er een tam te maken ,alleen met dien verstande dat hijniet geheel het zelfde is als de vorige, deze is meer terug houdende maar komt wel als ik hem roept naar mij toe en zit soms meer dan een uur op mijn handen ,en hij begint nu ook te spelen het is heel jammer dat ik geen foto`sop de site kan plaatsen ,waarom ??? weet ik niet ,maar het is en blijft fascinerend om zo`n DD tam weten te krijgenen er mee om te gaan ,hij heft een total ander karakter dan de vorige en is meer aan een person gebonden en let op veranderingen ,zoals ik een ander jasje aan heb is hij wantrouwend en later vertroud hij mij aan mijn stem, hij vliegt gewoon in los in de Huiskamer en verblijft voornamelijk op de vensterbank zonder problemen
zoals ik jullie beloofd heb is dit het verhaal van een hernieuwde DD te hebben tam gemaakt.


vogel Arena lid G.Padmos

Vraag en aanbod van vogels mag helaas niet op het forum, maar kan wel via de advertentierubriek.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede