Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > problemen met een buur man Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : problemen met een buur man
senegal
Website Member
Posts :7

Website Member
2004-12-09 - 20:23:21 send message to senegal

wie heeft ook wel eens een probleem gehad over vogels met de buren lawaai over last.
en weet iemand misschien wat of de wettelijke
af meting mag zijn als je een foliere wil bouwen
moet je dit aanvragen of mag je dat er zo neer zetten ik ben benieuwt wat of er uit komt.
een kind mag net zo veel lawaai maken als ze willen dat mag allemaal maar als een vogel(edelpapagaai) wat zeg of een keer schreeuwt dat mag niet volgens de wet , klopt dat????


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-09 - 20:30:09 send message to Hawkeye_nl

Je kunt het best even bij de gemeente informeren wat wel en niet mag. Dit kan per gemeente verschillend zijn. In haast elke gemeente is een voliere achter het huis tot een bepaald formaat toegestaan zonder vergunning.

Als jij zorgt dat je vogel niet voor 08:00 uur en na 22:00 uur geluids overlast veroorzaken dan kan je zonder problemen een vogel houden. Indien je vogel een schreeuwer is dan kunnen de mensen een klacht indienen en moet er worden opgemeten hoeveel dit overlast werkelijk is. In een aantal gemeenten eisen ze dan dat je maatregelen moet nemen maar zoals gezegt die moet je bij je eigen gemeente opvragen.

Erwin


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-12-09 - 22:02:35 send message to leekgloster

Je kunt het beste inderdaad ff bij de gemeente gaan informeren.
Mocht je een vergunning nodig hebben zet dan niet 1 specifieke vogel erin maar zet erin voor het houden van diverse soorten
heb ik ook gedaan kunnen de buren je niks maken

Marcel


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-09 - 22:33:05 send message to Chica

De stelling dat je tussen 8:00 en 22:00 niks met iemand te maken hebt als het geluidsoverlast betreft is helaas een fabel...het is NOOIT toegestaan OVERLAST te veroorzaken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook lullig dat sommige mensen direct een zware term als "overlast" gebruiken. Gebruik deze stelling dus niet in je verweer. Zorg voor de rest dat je een duidelijke vergunning aanvragt waarin verweven is dat het "vogels" betreft, geen soort vogel etc noemen. Toch moet ik je ook waarschuwen.....de woningbouw vereniging of in een koophuis de vereniging van eigenaren, kunnen je het behoorlijk moeilijk maken met nare gevolgen. probeer alles zoveel mogelijk in den minne te "regelen".
Succes verder,
Mvg, Ron Nummerdor


senegal
Website Member
Posts :7

Website Member
2004-12-09 - 23:22:55 send message to senegal

mensen bedankt voor jullie reacie ik zal kijken wat voor,voordeel ik hier uit kan halen


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-09 - 23:46:19 send message to Hawkeye_nl

Voor de duidelijkheid, ik geef niet aan dat ze tussen 08:00 en 22:00 uur wel overlast mogen veroorzaken! Natuurlijk mag je Nooit overlast veroorzaken. Ik geef alleen aan dat je in ieder geval tussen 22:00 en 08:00 uur echt 100% moet voorkomen. Net wat Chica al schrijft. Je hebt er bij die al bij het minste geringste klagen.

Voor ik vogels ging houden heb ik iedereen in de buurt eerst een brief geschreven met de melding dat ik ara's ging houden. Iedereen was welkom om een keer te komen kijken. Daarnaast heb ik daarin aangegeven dat ik er alles aan zou doen om te zorgen dat mijn dieren 's ochtends niet voor 08:30 uur buiten zouden komen en niet later dan 21:00 uur naar binnen zou halen om geluidsoverlast zo veel als mogelijk te voorkomen. Er zijn mensen komen kijken maar ik heb daarna niets meer vernomen.

Erwin


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-10 - 00:02:47 send message to Chica

Dat is een goede zet geweest erwin, betrek de directe omgeving erbij en leg uit wat je doet en niet zal doen. Ik heb gelukkig zeer makkelijke buren en nog nooit enige last gegeven of ondervonden ondanks dat ik een Amazone had die zijn dagelijkse krijs uurtje had. Hopelijk lossen je problemen zich snel op senegal.
Ron


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-12-13 - 15:18:37 send message to johanblok

In het algemeen vind ik dat men in nog Nederland vaak nogal zeurderig en klagerig en moeilijk doet (mijn eigen ervaring is overigens anders). De een heeft papegaaien, de ander honden, de volgende kippen en hanen, de ander stookt vuurtjes, of houdt zomers wekelijks een stinkende barbeque, nog weer iemand heeft luidruchtige kinderen, of heeft regelmatig een feestje.
Men moet niet zo moeilijk doen over elkaar en van elkaar iets verdragen, maar ook rekening houden met elkaar. Dat laatste betekent echter niet dat niemand iets van het bestaan van de ander mag merken. Mensen hoeven niet te leven alsof ze opgeborgen zijn in een stoffige bibliotheek (waar ik overigens graag kom).


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-13 - 17:39:43 send message to parkietenpeter

Verdraagzaamheid noemt men dat.

Gelukkig woon ik in een buurt waar dit reuze meevalt. Zelf ben ik vroeger begonnen met sierduiven, en die willen anderen wel eens 'lastig vallen'. Ik woon in een rijtjeshuis en woon dus nogal kort op mijn buren.
Bij ons valt het gelukig ook allemaal mee omdat we met elkaar praten. Iets wat inderdaad wonderen kan doen.

Gelukkig
wink ;) Peter


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-13 - 18:36:51 send message to Chica

Idd peter, we moeten hier nog steeds leren verdraagzaam tegenover elkander te zijn sad :(
Ikzelf heb dit huis 3 jaar geleden gekocht en ben zeer gelukkig met mijn buren, allemaal zeer verdraagzame mensen onder elkaar. Natuurlijk is het wel eens vervelend als de wind op jou tuin staat en er gaan 3 buren barbequen..(nou krijg ik daar alleen maar trek van) dan krijg je wat rook naar binnen. Maar daar staat weer tegenover dat ikzelf ook mischien best wel eens wat ongemak veroorzaak met mijn dieren en dan hoor je ook niks. Sommige mensen hebben de buren als hun persoonlijke pispaal gemaakt puur uit hun eigen frustaties die ze niet kunnen spuien.
Erg jammer als dat toevallig je buren zijn...op z'n allerzachtst gezegd. Sterkte verder
Mvg, Ron


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-12-14 - 00:19:48 send message to tonnl

Misschien wel grappig om even te vermelden.
Ik heb al heel lang vogels en slechts 2 keer "klachten". Eén serieuze, een buurman die niet tegen het geluid van californische kuifkwartels kon, hij werd er echt hyper van. Die heb ik direct weggedaan toen hij dat meldde.

De tweede klacht was een leuke, een achterbuurvrouw klaagde tegen een andere buurvrouw. Niet over de vogels, niet over de kwartels, niet over de goudbuikjes die zomer en winter om vijf uur 's morgens beginnen te piepen, nee, het was wat heel anders.
Ze had al weken heel veel last van het geluid van... een krekel!
Ik voer krekels als er jongen zijn en ja, er overleeft er weleens eentje. happy :)
Ik heb haar verteld dat het net is of we op Kreta wonen en dat een krekel heel leuk is en niet zo lang leeft, hooguit 2 jaar.wink ;)
Groeten, Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede