Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eiwitten en aminozuren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eiwitten en aminozuren
Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-10 - 16:49:39

In een sportwinkel bij ons in de buurt kan je goedkoop eiwitpoeder kopen met hoge concentraties aminozuren erin.
Er zitten verschillende soorten eiwitten in die zowel vlug als langzaam opgenomen worden zoals :

- ei-eiwit
- whey-eiwit
- geioniseerd eiwit

en nog een paar andere moeilijke namen maar die weet ik niet meer.

Zou dit ook geschikt voor vogels zoals die eiwitpoeders voor in het eivoer te doen???


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-12-10 - 17:57:43

Dat lijkt me niet handig. Ken jij de behoeften van het aminozuurpatroon van je vogels? Hebben ze alle aminzoren in voor vogels opneembare varianten? Zijn ze zuiver. Hoe vul je de behoeften aan in mineralen en sporenelementen?

Denk dat je beter bij eenfabrieksvoeder kan houden of een supplement als bv AVES.
Dan weet je dat je goed zit.





dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-12-10 - 18:54:30

Los of inderdaad het aminozuurpatroon overeenkomt met de dagelijkse behoefte is er ook nog een ander probleem.
Eiwitpoeders (welke gebruikt voor bodybuilders) hebben een zeer hoog eiwitgehalte 80 tot 90% eiwit. Dagelijkse behoefte ligt ongeveer tussen 11-14% afhankelijk natuurlijk van de vogelssoort en als ze jongen hebben vaak tot ongeveer 18% nodig wat als maximaal wordt aangegeven. Overdosering leid dus tot overbelasting van nieren en lever. Een te hoge eiwitgehalte is dus met dit suplement snel bereikt, en dus een hoog extra risico. Wat niet wordt opgenomen als het animozuurgehalte niet in evenwicht is met de behoefte zal moeten worden afgebroken door de vogel hetgeen een extra belasting betekend voor de organen. Inderdaad dus liever niet doen.
Groet gert


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-12-10 - 20:25:10

Dacht dat het wel eens interessant zou kunnen geweest zijn daar ik in de dierenspeciaal ook eiwitpoeder had zien staan van 90% eiwit.
Eiwit 90 noemde dat maar van welke firma weet ik niet meer.
Het koste wel het dubbele van dat uit sportwinkel en de inhoud was minder.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2004-12-27 - 21:44:06

Eiwit 90 dient voor het zelf aanmaken van eivoer, er moet brood en vers gekookt ei aan toegevoegd worden, bereiding staat op verpakking. Is volgens mij goed van kwaliteit aangezien het goedgekeurd is voor menselijke consumptie.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede