Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mutatie(combinatie) Valkparkiet. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mutatie(combinatie) Valkparkiet.
Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-09-21 - 15:52:25 send message to Karel

Deze kwam ik tegen in een fb-groep. Echt of geverfd?


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2015-09-21 - 20:37:29 send message to bva118

Lijkt mij geverfd.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-09-21 - 22:49:33 send message to Antonia

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je pakt zomaar ergens een foto en ga er hier zomaar je oordeel over geven :O

Je gaat toch niet je valkparkietje verven...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-09-22 - 01:11:41 send message to Karel

Ik begrijp je reactie Antonia, maar het ligt niet zo simpel.
De foto komt uit Azie en zou een bijzondere mutatie moeten voorstellen. Het bijzondere zit 'm in het feit dat de vogel geheel wit is, maar wel een gele kuif heeft. Deze "mutatie" is in Europa niet aanwezig.

De vraag is dus: Echt of nep?


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-09-22 - 11:20:09 send message to gerrit1950

Heb ik ook vragen bij, wetende dat heel wat op de aziatische markt onder het label "namaak" valt.
Mocht het een echte mutatie zijn, dan is ze echt geslaagd!


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2015-09-22 - 14:33:19 send message to Richard V

De combinatie van kleuren is zeker geslaagd. Mooie combi!
Ziet er echter wel uit als een doorgefokt vogeltje waarbij kwaliteit niet voorop heeft gestaan: klein kuifje, flink kale plek daarachter


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2015-09-24 - 00:13:14 send message to interactivet

Het word een Creamface genoemd en is inderdaad een kombinatie mutati.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2015-09-24 - 10:28:32 send message to Daniel

Interactivet, welke mutaties zitten er dan in? Is het een combinatie van bleekmasker en ino?


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2015-09-24 - 12:21:37 send message to interactivet

Lutino, blauw (witgezicht), creamface. Creamface lykt voor het moment recessief maar dominant op blauw.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2015-09-24 - 12:54:06 send message to Daniel

Kan je dat verduidelijken? Creamface is een combinatie, maar is het een combinatie van creamface, witgezicht en lutino? Dat verrast me als bij een combinatie van witgezicht en lutino geeft witte vogels aangezien de ene zorgt voor een volledige reductie van het eumelanine en de andere voor een volledige reductie van het psittacine. De combinatie geeft dus volledig witte vogels.

Bij deze vogel zien we een volledige reductie van het eumelanine en een vrijwel volledige reductie van het psittacine. Lutino speelt dus vermoedelijk een rol en vermoedelijk ook een mutatie die zorgt voor een psittacine reductie.

De vraag blijft dan zijn er mutaties die zorgen voor een sterkere reductie in de wangen dan op de kuif of is het mogelijk dat selectiekweek hier een rol heeft gespeeld? De derde optie blijft nog steeds photoshop.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-09-24 - 14:20:51 send message to P.Rooth

Op Aziatische websites kom je de gekste dingen tegen ook betreffende pruimekopmutaties van vogels die modificaties zijn en daar mutaties genoemd worden terwijl er nooit 1 weer terug gekweekt gaat worden
Vandaar er met de nodige scepsis naar die websites gekeken moet worden


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2015-09-24 - 17:32:18 send message to bva118

Creamface is als PPR mutatie een allele van witmasker. De combinatie van deze twee mutaties levert dan een tussenkleur op. Alle vetstofkleur wordt dan in mindere mate aangemaakt. Bij de vogel op de foto ontbreekt de vetstofkleur in het masker volledig, alleen de kuif is gekleurd. Alle reden dus om te twijfelen aan de echtheid van de veronderstelde mutatie(combinatie) van de betreffende vogel.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2015-09-24 - 21:49:07 send message to Daniel

Bedankt BVA116, dat wilde ik weten en vermoedde dat er sprake was allelen door het verhaal van recessief tegenover wildkleur en dominant tegenover witmasker (wat niet kan want de vererving wordt alleen benoemd ten op zichte van de wildvorm.) .

We hebben hier dus te maken met een ino creamfacewitmasker.


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2015-09-24 - 22:23:55 send message to bva118

@ Daniel.Ik denk niet dat het ino Creamface(Whiteface) is. De (opgebleekte) maskerkleur ontbreekt. Alleen de kuif laat (vetstof?)kleur zien. Lijkt me meer een albino met een uitwendig gekleurde kuif.


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2015-09-25 - 20:33:59 send message to interactivet

Ik weet niet veel van de tegniese aspekte van mutaties. Een van mijn vriendinne kweekt er egter mee. Zo ver ik weet is de mutatie hier ontwikkeld. De albino vorm hebben net gele kuiven, het gezicht is verder wit. Als men een visuele man met deze mutati oppaard met een gewone witgezicht kan de gele kuif meteen visueel gekweekt worden. Opgepaard met wildkleur wijst de mutati niet. Vandaar dat wy denken (nog niet 100% zeker) dat het resessief is maar dominant op witgezicht. Wij weten nog niet of geslagtgebondenheid een invloed heeft.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede