Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Voorstelronde! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voorstelronde!
Shona123
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-09-22 - 12:40:15 send message to Shona123

Goedemorgen!

Ik ben Shona en net nieuw bij dit forum. Wel zo netjes om me even voor te stellen. Ik zal vooral informatie vragen, ben zelf geen kweker maar heb wel 2 kromsnavels. In het verleden wel kleinere vogels gehad maar dit zijn mijn eerste grotere!

Mijn eerste vogelvriend(in) is Izzy, een nandaya parkiet van een klein jaartje oud met een lekker pittig karakter. Kan soms een luide keel opzetten maar is wel een hele vriendelijke vogel. Ik heb naar deze vogel, buiten de aandacht die hij/zij veel krijgt, geen omkijken naar.
Onze tweede vogelvriend is Charlie, een rosé kaketoe van 11 jaar oud. Wij hebben hem nog maar 3 weken maar ik ben ontzettend blij dat hij nu bij ons is. Charlie is in zijn vorige huis niet heel goed behandeld en dat is goed aan hem te merken. Het is een vogel met een eigenzinnig karakter en geeft heel sterk aan waar zijn grenzen liggen. Bij ons gaat dit veelal goed en blijft het vaak bij een waarschuwing vanuit hem.
Bij zijn vorige huis heeft hij regelmatig een hap uitgedeeld en kreeg daar een klap voor terug. Qua verzorging waren er ook nogal wat dingen die te wensen overlieten. Maar die laat ik achterwege voor nu.
Charlie is dus een kaketoe met een gebruiksaanwijzing. We hebben hem in het begin veel met rust gelaten. Hij had hier dagen dat hij bijna niet bewoog, niets at en als iemand in de buurt kwam ging hij als een gek trillen. (Nog steeds een beetje.)
We merken nu wel dat hij langzaam aan begint te ontdooien. Hii vraagt weleens om een kroeltje, klimt veel meer heen en weer in en op de kooi en komt vanaf zijn plek naar ons toe. En daar ben ik blij om.
Dit is een beetje in het kort ons verhaal. Ik had graag foto's willen showen maar helaas heb ik geen idee hoe dat moet.

Groetjes Shona


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-09-22 - 14:57:48 send message to ineznick

welkom hier Shona, hoop dat je hier veel informatie krijgt.

gr gerben


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-09-22 - 20:31:40 send message to gerrit1950

ook van mij een hartelijk welkom en een vruchtbaar lidmaatschap


Mardu
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-01-17 - 17:53:14 send message to Mardu

Hallo allemaal, Ik ben Marijke en in het trotse bezit van een roodvoorhoofdkakariki genaamd Jippie. Wat een leuke birds zijn dat toch! Ik heb wel een eigenzinnig mannelijk exemplaar in de kooi zitten, doet wat hij wil..maar dat vindt ik niet zo erg.. Heb hem uit een dierenwinkel en toen ik hem 2 jaar geleden meenam was hij gekortwiekt en nu niet meer, hij vliegt vrolijk rond in huis. Is alleen erg bang van handen..en ik krijg het niet voor elkaar om de angst weg te halen. Wel erg jammer maar tis niet anders. Ik ben hier op zoek naar info want op dit moment zit Jip constant te braken tegen zn voerbak aan.. komt dit door ziekte? of is dit een normale gang van zaken..hij is voor de rest erg levendig en racet de hele dag door de kooi heen


girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2017-01-17 - 22:09:08 send message to girlits

Is het een verchroomde/rvs voerbak ziet hij mischien een partner in zijn spiegelbeeld en wil die voeren.

mvg eddie


Mardu
Website Member
Posts :3

Website Member
2017-01-17 - 23:24:37 send message to Mardu

Ja, Eddie het is een verchroomde voerbak, maar hij deed het ook bij de plastic bakjes die ik eerst in de kooi had zitten.. blijft er gewoon mee doorgaan..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede