Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Diamantduifje gevonden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2015-09-25 - 10:56:33 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De vraag van Anne-Marije is of de kooi op de foto voldoet. Voor een koppel Diamantduifjes zal de kooi prima voldoen, alleen vanaf oktober t/m april zou ik de kooi aan de zijkanten afschermen met plastic folie of iets dergelijks. Verder niet zo moeilijk doen Roodmus.


Anne-Marije
Website Member
Posts :12

Website Member
2015-09-25 - 11:37:50 send message to Anne-Marije

Ja kooitjes.. Maar die standaard vogelkooitjes vind ik toch nog wat anders als deze kooi eerlijk gezegd.

Vandaag komt het andere voer, grit en nest kastjes binnen. Maar goed ook want ik merk dat ze van het andere voer best veel laat liggen en heel selectief eet. Zou ze dat niet lekker vinden?

Verder heb ik nog een doffer gereserveerd, het is een bonte, ik vind hem heel mooi. happy :)


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2015-09-25 - 15:21:13 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vogels zijn net als mensen, wat ze lekker vinden eten ze eruit. Maar niet eerder bijvoeren dan als ze van het andere ook hebben gegeten. Verder broeden ze in open nestkorfjes of tralie-nestkastjes.doe er wel een touwnestje in. Maar geef niet eerder nestgelegenheid dan dat het voorjaar wordt. Al kan het best zo zijn dat ze bijv. in het zaadbakje of in een hoek van de kooi een nestje gaan bouwen. Een vaste broedperiode kennen ze niet. Bonte diamantduifjes zijn mooi om te zien.


Anne-Marije
Website Member
Posts :12

Website Member
2015-09-25 - 15:41:11 send message to Anne-Marije

Hoe maak je zo'n touw nestje vast?

O ja moet ik dan de eieren kapot gooien die ze leggen? Als het winter is? Want ook al geef je geen nest dan legt ze ze op de grond misschien?


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2015-09-25 - 16:13:28 send message to Ramon

In een nestkom kun je het touwnestje vast maken met bijv. touw of tweezijdigplakband, en in een traliekastje als het niet op de plaats blijft zitten evt. een stukje tweezijdig plakband. Mochten ze eerder eitjes leggen dan dat de bedoeling is, gewoon laten gaan, tegenhouden kun je ze dan toch niet. Jonge duiven worden ook wel groot gebracht bij lage temperaturen. Maar de kans dat ze gaan leggen, is niet zo groot als er niet wordt bijverlicht.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-09-25 - 19:05:13 send message to roodmus

Oke Ramon.

Ik stop met de discussie.

veel suc6 met de duifjes.

Grt.


Anne-Marije
Website Member
Posts :12

Website Member
2015-09-28 - 11:55:39 send message to Anne-Marije

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Slecht nieuws helaas.. Ik heb zaterdag de kooi gehaald en in elkaar gezet, toch gekozen voor een slag groter, de 1.30 m versie.
Toen ik het duifje wilde vangen is hij helaas ontsnapt... Was een noodhok natuurlijk, dus zonder deurtje, dus moest een heel stuk gaas open halen. Toen was het duifje me te snel af...

Heb wel tips van een paar mensen die hem gezien hebben, ben daar nog even gaan zoeken maar niks gezien helaas. Hoop nog wel dat ik hem vind, of door iemand gevangen wordt.

's Avonds zou ik om mijn bonte doffer gaan, dit heb ik ook gedaan, en ik heb er een bont duivinnetje bij gekregen.
Nu is alleen de kop nog bont, ze zeggen dat ze verder doorkleuren na de rui. Wanneer gaan ze in de rui???

Stel ik vind mijn andere duifje nog terug, kan die dan bij de anderen in de kooi? 1 doffer en 2 duivinnen? Of gaan ze dan ruzie maken?



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2015-09-28 - 18:20:23 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bonte Diamantduiven worden inderdaad naarmate ze ouder worden witter.Dat klopt. Als het duivinnetje wordt teruggevonden, zou ik het er niet meer bij in doen. Dat zal problemen geven. Trouwens een mooie kooi.


Anne-Marije
Website Member
Posts :12

Website Member
2015-09-28 - 18:35:56 send message to Anne-Marije

Oke en wanneer komen ze in de rui dan?
En waarom zou het problemen geven als ik e andere duif er bij doe? Mijn koppeltje is van dit jaar.

Ik ga nog even navragen of het koppel ook broer en zus is. Ik denk het wel namelijk.
Geeft dit problemen als ze eventueel volgend jaar jongen krijgeb? Of hoe zit dat bij vogels..

Sorry voor de vele vragen maar ik heb er nog niet zo veel kaas van gegeten, en ik wil er graag meer van te weten komen.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2015-09-28 - 22:20:51 send message to Ramon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als het jonge vogels zijn, dan zullen ze als ze ongeveer een maand of vier oud zijn eerst in de jeugdrui komen. De eerste echte rui is meestal in deze periode van het jaar. Inteelt is uiteraard niet aan te bevelen. Zal vaak alleen maar problemen geven met de evt. jongen uit zo`n koppel. Zolang het koppel niet geslachtsrijp is, kunnen er meerdere duifjes bij elkaar gehouden worden. Als ze geslachtsrijp worden, dan zul je ze koppel gewijs moeten houden.


Anne-Marije
Website Member
Posts :12

Website Member
2016-04-20 - 17:18:47 send message to Anne-Marije

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Hier weer eens een update. Ik heb nog steeds mijn twee diamantduifjes in hetzelfde hok, en ze zijn de winter prima doorgekomen. Aan de zijkanten heb ik plasticfolie gebruikt.
Alleen blijken het (volgens) mij wel twee doffers te zijn i.p.v. een koppel.

Goed nieuws, ik heb een voliere gereserveerd, die ga ik vrijdag ophalen dus dat wordt meer ruimte voor de duifjes, en dan wil ik er graag 2 duivinnen bij zetten.
Hebben jullie enig idee welk kleur de duivinnen het beste kunnen hebben? Dat ik niet een of andere ongewenste kleur krijg als ze jongen krijgen?

De duifjes zien er nu zo uit:





Krijg de foto's niet normaal er op... alleen via een link..


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2016-04-22 - 15:44:17 send message to Ramon

Anne-Marije, de volière moet wel heel groot zijn, als je er twee koppels in wil plaatsen. Meer koppels bij elkaar wordt alleen maar knokken. Beter is één koppel Diamantduifjes in de volière. Je kunt er wel enkele andere tropische vogels bijplaatsen. En als bodembewoners evt. een koppeltje Chinese dwergkwartels.


Anne-Marije
Website Member
Posts :12

Website Member
2016-04-24 - 22:02:05 send message to Anne-Marije

Wat is groot? Hij is 3,50 meter breed en 1 meter diep en 1,80 hoog.
Ik heb wel meerdere mensen gesproken die wel zonder problemen meerdere koppels in een volière hebben. Dus ik wil het in principe wel proberen, mocht het niet gaan dan heb ik de mogelijkheid om ze apart te zetten, en evt herplaatsen.

Chinese dwergkwartels lijken me idd erg leuk. Ik hoor mensen die zeggen dat ze in koppels moeten, maar ook die zeggen een haan met enkele hennetjes.. Wat is wijsheid..


ronaldp
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-04-25 - 10:27:37 send message to ronaldp

He jeal fotos van de nieuwe voliere?
Mooimaat hoor.
mvg ronald


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2016-04-26 - 00:10:09 send message to Ramon

Je kunt het proberen in een volière van deze afmetingen. Maar ik voorzie problemen met de doffertjes, en dan komt ervan broeden niet zoveel terecht.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede