Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pop Grijze roodstaart wil wel maar de man (kan) nog niet. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pop Grijze roodstaart wil wel maar de man (kan) nog niet.
Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-09-28 - 12:29:15 send message to Henry Veugelink

Beste Forumlezers.
Ik ben in het bezit van een koppel Grijze, de pop is bijna 5 jaar en de man is net 1 jaar oud.
Nu toont de pop interesse in de man, het klikt namelijk prima. De pop zoekt de man continu op en wil ook graag gevoerd worden. Echter is de man, vanwege zijn leeftijd hier nog niet aan toe. Hij laat het wel even toe maar als het te lang duurt ontstaat er irritatie bij de man en begint deze uit te halen naar het popje.
Ik zit erover te denken om de man eventueel te ruilen voor een oudere man. Maar dan is het natuurlijk wel afwachten of dit gaat klikken. Ook zit ik eraan te denken om er een oudere man bij in te zetten en de pop zelf te laten kiezen. Vraag ik dan om problemen als ik 2 mannen bij 1 pop zet? Ik wil eigenlijk mijn jonge man niet kwijt omdat het gewoon een erg leuke vogel is.
Heel graag jullie advies en mening.....
Groetjes Henry.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2015-09-28 - 13:50:05 send message to jaap van de pol

Ik zou jonge pop en oudere man erbij zetten en dan kijken wat er gebeurt. Met een beete geluk is de pop galant en de oudere man wat feller dan de jonge man zodat dit een koppeltje gaat vormen. De twee jonge vogels gaan absoluut wel klikken als je die dan vervolgens bij elkaar zet.

Groet,
Jaap


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-09-28 - 13:54:08 send message to Henry Veugelink

Hoi Jaap.
daar heb ik inderdaad ook aan zitten te denken maar durf het toch niet aan om 2 koppels in 1 vlucht te zetten. In eerste instantie wil ik dus voor een oudere man erbij gaan.
Indien dit klikt een jongen pop erbij en dan de 2 koppels scheiden. Zou het trammelant geven? 2 mannen en 1 pop in 1 vlucht?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-09-28 - 15:12:29 send message to henkdelaat

Zolang als je er geen nestkast in hangt zullen ze elkaar dulden.

Pas als ze broedrijp worden dan is het vaak vechten onder elkaar tot verwondingen toe.

Als grijzen in broedstemming komen en de kans krijgen bijten ze elkaar de tenen af door het gaas,daarom altijd zorgen dat je dubbele gaas als afscheiding tussen de kooien hebt.

Alleen in hele grote vluchten kan je koloniebroed doen.

Henk.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-09-28 - 15:30:56 send message to Henry Veugelink

Dank je Henk.
Als ik er een oudere man bij zet heb ik dus 1 broedrijp koppel en 1 jonge man. Zou dit in eerste instantie goed gaan? Stel dat het broedrijpe koppel klikt, dan de jonge man weg halen en daar een jonge pop bij zetten in een aparte vlucht?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-09-28 - 16:55:05 send message to henkdelaat

Dat is de beste oplossing en heb je het minste risico dat er vogels gewond raken.

Henk.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-09-28 - 16:59:11 send message to Henry Veugelink

Dank je wel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 256 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede