Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > euro parrot Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : euro parrot
goudparkietje
Website Member
Posts :49

Website Member
2015-10-04 - 19:20:36 send message to goudparkietje

Beste,
Ik lees dit weekend dat de euro parrot ermee op houd. Zonde ik was gek op het blad. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind hem beter als parkieten sociëteit. Veel verenigingen staan er slecht voor. De vergrijzing zal uiteindelijk toch wel weer bij trekken?
Wie weet er een mooi alternatief?
Ik ben niet duitstalig helaas. Papegaien schijnt een mooi blad te zijn?



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-10-04 - 20:07:26 send message to P.Rooth

Ik ben sinds 1980 lid van de Parkieten Sociëteit en enkele jaren lid geweest van Euro Parrot de reden dat ik Euro Parrot opgezegd heb was dat er geen meerwaarde was ten opzichte van de P.S .

Ben iedere maand weer verrast wat er in staat ook na 35 jaar


goudparkietje
Website Member
Posts :49

Website Member
2015-10-04 - 22:53:16 send message to goudparkietje

Ik heb me ook ingeschreven op p.s
Ik vind het blad wat stijf in elkaar gezet.
Jammer dat de verenigingen er slecht voor staan.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-10-04 - 23:01:46 send message to ineznick

Ben ook al enkele jaren lid van deze club. Leuk blad , maar de meeste informatie haal ik toch hier vandaan. Jammer dat ze er mee stoppen, maar dan is het meer omdat ik ergens anders mijn ringen moet bestellen. Heb wel erg veel respect voor het bestuur, heb al een hele tijd het gevoel gehad dat het allemaal niet meer rendabel was.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2015-10-05 - 00:01:27 send message to Antony

@goudparkietje; Papageien is een goed blad maar, net zoals het PS blad, meer zakelijk opgezet en is wars van frivoliteiten. Het is duidelijk de inhoud wat er toe doet. Een abonnement op Papageien kost je €94,20 voor 12 nummers. De Belgische en Engelse papagaaien/parkieten bladen zijn, in mijn ogen, niet de moeite waard.


goudparkietje
Website Member
Posts :49

Website Member
2015-10-05 - 00:20:24 send message to goudparkietje

@ izenick, idd respect voor het bestuur. Me ringen zal ik nu dan bij de ps gaan bestellen ook. als je gaat zoeken vind je alles op Internet. Ik vond het gewoon leuk om wat dingen uitgelicht te krijgen en stukje bij andere kwekers. Dat mensen hun enthousiastme deelden met anderen daar word ik blij vam.

@ anthony ja dat is een hoop geld. Dat ze zakelijke adverteerders nodig hebben heb ik begrip voor. Maar het moet gewoon een leuk blaadje zijn wat makkelijk weg leest.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-10-05 - 14:23:14 send message to P.Rooth

op facebook staat de PS ook en is al aangekondigd wat er in het oktoberblad staat wordt weer veel leesplezier en goede informatie
Ringen van de Ps zijn erg goed en er is nu een andere ringenbesteltoestand die ik erg gemakkelijk vind en het lidmaatschap is betaalbaar


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2015-10-05 - 20:04:36 send message to rajar

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

PS is zo 1980 er staat iedere maand hetzelfde in alleen de vogels zijn anders.
Voor echte info moet je Parrots magazine (http://www.parrotmag.com/) hebben is in het Engels maar zo leerzaam daar kan de PS een puntje aan zuigen.
Iedere maand weer een leermoment dat mis ik bij de PS al 25 jaar (Ben alleen lid voor de ringen en zelfs die zijn erg slecht van kwaliteit)


goudparkietje
Website Member
Posts :49

Website Member
2015-10-05 - 23:47:09 send message to goudparkietje

Hallo Rajar,
Ik heb gekeken. Mooi blad. Ik heb via een vogelvriend uit Engeland wat foto's laten maken van het huidige maand blaadje. Ik ga me denk abonneren er op.
Ik vind de p.s wat stijfjes in elkaar zitten.
Verder ben ik er nooit lid van geweest. Maar idd vanwege de ringen heb ik ook weinig keus.
Onze vogels vind ik al helemaal niks.
Bedankt voor je reactie


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2015-10-06 - 00:12:21 send message to Antony

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

'Parrots' krijg ik van iemand maar dat is geen vergelijk. Het is meer voor de mensen met een papegaai in de huiskamer. In die hoedanigheid is het ooit opgericht volgens John Catchpole (de redacteur). Op de artikeltjes over voeding na is het, naar mijn mening, absoluut geen aanrader voor de kweker. Parrots is ook erg druk en bont opgemaakt maar dat komt omdat het een commercieel blad is (en geen bond), dus ook veel advertenties. Papageien en de PS mogen dan saai zijn opgemaakt ('zakelijk' heet dat dan) maar qua inhoud zijn ze goed en gevarieerd. Papageien heeft dan het voordeel dat ze wereldwijd contacten hebben en ook de financiën om 'dure' artikelen en foto's (bv van Seitre) aan te kunnen kopen. Dat is voor onze bonden niet weggelegd.

Zoals Euro-Parrot bij ons is in België 2 jaar geleden ook de Parkieten Federatie opgeheven. Samen gegaan met WPC wat ook bijna door 1 persoon wordt gerund: Alfons Huyghe.
Pakara alleen nog maar digitaal en daarnaast is de vraag of Vogelvreugd blijft bestaan. De ANBvV gaat fuseren met de NBvV. Vogelvreugd heeft een wat kleiner formaat dan Onze Vogels maar er staat veel meer in. Onze Vogels was een goed blad in de jaren 70-80 en deel 90 daarna is het, mijn inziens, een stuk minder geworden.
Ben benieuwd wat de toekomst brengt.



Dorian
Website Member
Posts :60

Website Member
2015-10-06 - 10:06:35 send message to Dorian

Ik kan jullie ook het blad van BVP aanraden. Daar staan elke maand wel leerrijke dingen in, van beginner tot kenner. Er is nu een reeks bezig met de verklaring van de naamgeving, wat betekent de Latijnse naam, Een reeks hoe beginnen met vogels, van aankoop, waarop letten, hoe de vogel vervoeren, hoe een vogel kiezen die bij je past, hoe huisvesten,.... enz
Proefnummer kan je vragen via http://www.parkieten-revue.com/.
De website is net helemaal vernieuwd.
Ook Cites, Loro Parc Foundation en dergelijke komen aan bod, de ringen zijn van prima kwaliteit!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-10-06 - 14:15:26 send message to P.Rooth

slechte ringen kwaliteit kan ik niet onderstrepen Rajar heb vogels van 16 jaar oud/jong zitten en de ringen zijn nog perfect leesbaar ik gebruik wel de aluminium en stalen ringen die gekleurde heb ik niet en heb daarover ook geen mening


a.kooyman
Website Member
Posts :74

Website Member
2015-10-06 - 14:31:55 send message to a.kooyman

En drijvende krachten achter verenigingen moeten we heel,heel dankbaar zijn.
Komt bijna altijd op enkele aan . Ieder heeft zo zijn smaak en voorkeur.
Denk dat het hoogste tijd is om wat nog over is te bundelen tot 1 sterke levens vatbare groep.
A.Kooyman.


goudparkietje
Website Member
Posts :49

Website Member
2015-10-06 - 16:01:32 send message to goudparkietje

Ben ik het volledig mee eens a kooijman


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2015-10-06 - 19:54:27 send message to ineznick

Ik ook A. kooijman, helemaal mee eens!


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2015-10-06 - 20:03:04 send message to rajar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb zowel de aluminium en de rvs allebei niet meer leesbaar na 5 a 6 jaar dit betreft cites vogels dus door de beroerde kwaliteit +/- €30.- per vogel om ze te laten chippen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede