Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mondiale -drama Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mondiale -drama
gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-01-21 - 12:28:28 send message to gerrit1950

C.O.M. Mondiale 2016 Matosinhos (Portugal)
2016-Mondali-Official FOI (2)

Meer dan 95% vogels afkomstig van Italiaanse vogelliefhebbers zijn overleden, meer dan waarschijnlijk op weg naar Mondiale in Portugal.

Sommige bronnen spreken zelfs van 4000 dode vogels.

Ze zouden tijdens de reis noch voedsel noch water ter beschikking gehad hebben! Een pluim voor de Italiaanse federatie! Het zullen jouw topvogels maar zijn zeg!

ook voor de medaillewinnaars is er een "smet" door het ontbreken van sterke concurrentie.

http://www.facebook.com/oiselleriepo...325054?fref=nf

www.sor.re.it/News.aspx


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2016-01-21 - 14:06:06 send message to rupicola

Ervan uitgaande dat deze berichtgeving correct is kan ik niet anders zeggen dan dat dit een ware blamage is voor de gehele vogelsport!

We kunnen er alvast rekening mee houden dat dit volop ingezet gaat worden in de strijd tegen het houden van exotische dieren.

Wat een afgang . . .


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-01-21 - 19:55:37 send message to tropic

Ikzelf heb ooit op een wereldkampioenschap gaan helpen. Heb met eigen ogen kunnen vaststellen, zonder afbraak te doen aan de organisatie, in welke toestanden (omstandigheden) de vogels toekomen, en behandeld worden.
Ervoor nooit aan tentoonstellingen deelgenomen, nadien zeker niet meer. Als je jezelf vogelliefhebber noemt doe je dat je lievelingsdieren niet aan.Met excuses voor diegenen die denken wel te moeten tentoonstellen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-01-21 - 20:10:47 send message to P.Rooth

een enkele keer bij eenregionale tentoonstelling wee kijken en 1 maal nederlands "kampioenschap"

Mijn gedachte is dat ik mijn vogels daar niet aan waag en ga sindsdien niet naar tentoonstellingen waar je niet zelf in handen heb hoe je vogels verzorgd dienen te worden


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2016-01-22 - 18:03:57 send message to parkietje1

Wij gaan vrijwel altijd met onze vogels naar Apeldoorn en ik kan zeggen dat de vogels daar goed worden verzorgd. Met de vogels naar een WK , absoluut niet. Of ze nu in zgn. goede handen zijn of niet je hebt er gewoon geen grip meer op . Er is altijd wel wat bij die grote COM tentoonstellingen. Diefstal, te donker, te koud, tocht in de hal. noem maar op. Heb ik het niet eens over de 5ooo km voor de vogels in een vrachtauto. Gewoon de vogels lekker thuis laten.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-01-22 - 19:41:16 send message to tropic

Klopt Parkietje,maar je kan dan natuurlijk geen jongen van de wereldkampioen verkopen....


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-01-22 - 19:48:56 send message to gerrit1950

... en je prijskaartje voor al je andere vogels optrekken...


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-01-22 - 21:22:17 send message to P.Rooth

Je gaat voor kwaliteit of niet zal je altijd zien dat bij kampioenen enorm veel nakweek komt waarvoor graag de hoofdprijs betaald moet worden als je die wil hebben is net wat je er dan voor over heb

Kwaliteit moet altijd betaald kampioen of niet



tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-01-23 - 10:33:56 send message to tropic

kwaliteit moet inderdaad altijd betaald worden, maar hoe verklaar je dan dat er al afgeboden wordt op advertenties van vogels die men nog niet gezien heeft?
Verder hoeft de wereldkampioen niet altijd kwaliteit te zijn. Vb. Van duizenden kanaries de beste zijn , akkoord, maar van vier of zes toerakos van 1 (één) en dezelfde liefhebber kampioen worden ..... wat is dan de wk waarde??


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-01-23 - 11:47:17 send message to gerrit1950

idd kwaliteit heeft zijn prijs.
Maar hoe verklaar je dan dat een wereldkampioen(ook dit jaar is hij er bij) vogels bij mij komt kopen en ze het weekend daarop voor het driedubbele aan de man wil brengen (aan iemand die ik ken). Als hij consequent is en mijn vogels in zijn ogen goed zijn, moet hij ze ook duurder betalen en niet afpingelen of als ze minder zijn, voor een mindere prijs van de hand doen. Het gaat in veel gevallen gewoon om geldklopperij (geldt niet voor iedereen, maar voor velen)
En trouwens veel vogels worden verkocht onder de mom van wereldkampioen zijn, ook die van het nest ernaast.Zelfs soorten waarmee ze geen prijs behalen worden duurder.( ken zo een kanariewereldkampioen die zijn exotische hybrieden zo duurder verkocht)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-01-24 - 14:43:37 send message to Rik

Gekkigheid om vogels ten toon te stellen en aan elkaar prijzen uit te reiken.

Gaat helemaal nergens over.

Het belangrijkste is dat een vogel raszuiver is, gezond is, strak in de veren zit en uit onverwante ouders komt. Daar heb je geen tentoonstelling voor nodig. Dat is mijn mening wink :)


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2016-01-24 - 14:47:43 send message to Jan van Dessel

helemaal mee eens Rik !!!!


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-01-24 - 15:11:31 send message to P.Rooth

Tropic wanneer mensen zo gek zijn om al te bieden op vogels die er nog niet zijn komt overal voor en wie dat doet moet het zelf weten .
Meerwaarde voor een kampioensvogel kan ik me iets bij voorstellen maar de rest eromheen die niet de hoge punten haalden of zullen halen zoals Rik ook aangaf dat doe jezelf een soort hysterie en uitgebuit door op geld beluste dames/heren maar uitbuiten kan alleen als er mensen zich daarvoor laten misbruiken



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede