Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke volière? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke volière?
Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2016-02-05 - 15:16:30 send message to Henry Veugelink

Over een aantal maanden ga ik verhuizen naar een mooie woning in het buitengebied. Onze nieuwe woning beschikt over een behoorlijk stuk grond, ca 1155 M2.
Nu moet ik dus ook een nieuwe voliere gaan bouwen en heb nu dus ook de mogelijkheid om een behoorlijke voliere neer te zetten.
Nu vroeg ik mij het volgende af:
Op dit moment heb ik een koppel grijze en een koppel Jardine's, beide in een vlucht van circa 2.50 X 1.10 X 2.00 (L X B X H). Zou het mogelijk zijn om beide koppels in 1 grote vlucht te huisvesten? Met grote vlucht bedoel ik dan circa 4.00 X 5.00 X 2.00 (L X B X H).
Ik zelf vindt het mooier en natuurlijker om 1 grote vlucht te hebben. Aangezien de vogels ook uit hetzelfde gebied komen, Congo en hetzelfde dieet hebben. Wie raad dit juist af en wie juicht het toe? En met name waarom. Alvast bedankt voor jullie reactie en tips.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-02-05 - 17:04:31 send message to gerrit1950

Mocht ik voor één volière kiezen, dan zou ik zeker mogelijkheden inbouwen om ze toch apart te huisvesten, men weet immers nooit. Elke vogel heeft zijn eigen gedrag en het kan ook wel eens mis gaan. Hopelijk niet.


Vasaparrot
Website Member
Posts :7

Website Member
2016-02-06 - 14:13:35 send message to Vasaparrot

Ik ben een voorstander van grote groeps- volières, ik heb deze zelf ook. Echter is mijn ervaring grijze en in mijn geval bonte boeren en meijers samen niet goed bevallen. grijze legde goed, tot dat de eieren uit kwamen, dan maakte ze de jongen dood. Een groep grijze gaat daar in tegen prima.
Wat ik nu heb laten maken, zijn schuifbare tussen wanden, deze zet ik buiten heb broedseizoen geheel open, zodat ik 4 vluchten van 4x3,5 en 2,5mtr hoogte aan elkaar kan koppelen tot één vlucht van 16x3,5 meter. Hier zit dan alles door elkaar. dat gaat super. Zodra er een koppel wil gaan broeden zet ik een tussenwand dicht.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2016-02-07 - 19:07:34 send message to Henry Veugelink

Dat is inderdaad een idee, schuifwanden ertussen maken. Hoeveel vogels heb je in jouw vlucht zitten als alle wanden open zijn?


Vasaparrot
Website Member
Posts :7

Website Member
2016-02-08 - 19:14:58 send message to Vasaparrot

Dat ligt aan de soort vogels, omdat ik bij mijn nieuwbouw 2 jaar geleden gekozen heb voor minder vluchten, maar grotere vluchten, heb ik veel vogels in kolonie zitten, dus dan zitter er al 3 tot 5 koppels per volière. als dan ook nog de schuifdeuren open gaan kan het aantal wel oplopen. bij mij gaat het nu hoofdzakelijk om vasa papegaaien en aratinga soorten.


Kwekendekwartel
Website Member
Posts :1

Website Member
2016-02-09 - 17:07:51 send message to Kwekendekwartel

Hoi ik ga ook een voliere bouwen en zou daar graag een aantal watervogels in zetten
Ik had gedacht aan kluut plevier en meschien een nachtreiger
Ik heb een aantal vragen

Hoe groot moet een voliere zijn voor deze vogels

Kunne deze vogels samen

Hoe groot moet het vijvertje zijn

Moet er stromend water zijn

Kunnen er nog andere vogels bij

Aan iedereen die me kan verder helpen merci


Vasaparrot
Website Member
Posts :7

Website Member
2016-02-10 - 11:23:43 send message to Vasaparrot

Beste Kwekendekwartel, zelf heb ik geen ervaring met deze vogels, een vriend van mij kweekt wel met dergelijke vogels. Zijn verblijven zijn enorm, deze type vogels hebben veel ruimte en vooral hoogte nodig. Hij heeft in ieder verblijf stromend water, waarom stromend. het water wordt zo continue gefilterd om schadelijke stoffen uit onder andere ontlasting te zuiveren. in stilstaand water komen veel ziektekiemen voor en gaat stinken. dit heb je niet bij stromend water. voor het filteren gebruikt hij vijverfilters welke ook voor koivijvers gebruikt wordt. Zelf heb ik dit ook in één van mijn papegaaien volières. Als ik jouw was zou ik bij diverse liefhebbers gaan kijken, daar leer je van. dat heb ik ook gedaan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede