Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vererving kakariki Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vererving kakariki
ramon1111
Website Member
Posts :29

Website Member
2016-02-14 - 13:07:43 send message to ramon1111

goedemorgen allemaal, ik heb een bonte rvh kakariki pop die wil ik koppelen aan een lutino man. Er zullen dus lutino poppen en split mannen uitkomen. mijn vraag is nu wat het bont gaat doen.
Hoe zien die bonte lutino poppen er dan uit ?


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-02-14 - 15:00:38 send message to P.Rooth

De 'lutino ' man is ongetwijfeld aan zijn rode ogen geraakt door mix met Cinnamon en/of fallow daarbij zijn in bont de dominante en de recessieve veelvuldig gemixt zodat indien je de man op een wildkleur zou zetten indien die nog te vinden is zekerheid zal krijgen wat in de man aanwezig is qua kleur pas dan kan je verder om met zekerheid te weten wat uit deze combinatie ka komen


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2016-02-14 - 23:52:42 send message to Fonje

Mee eens wat hierboven gezegd wordt. De Lutino mutatie bestaat bij mijn weten nog niet bij de Kakariki. Het Lutino fenotype is een combinatie van Cinnamon met Fallow. Uit die paring gaan Cinnamon poppen split voor Fallow uitkomen. Wanneer de moeder pop split is voor Fallow kunnen dan ook (fenotypische)Lutino poppen geboren worden.

Bont is redelijk complex. Wanneer de vogel donkere ogen heeft kan je stellen dat deze minstens recessief bont is. Deze vorm vertoond gewoonlijk grotere gele veervelden. Bij bont met normale ogen is het bont minder uitgesproken maar kan bij sommige exemplaren toch uitgebreid zijn. Dit komt omdat deze vorm een combinatie is van 'minder krachtige' bontgenen. Zowel dominant als recessief. Waarschijnlijk zijn er hiervan zeker een dozijn. Denk maar aan die vogels met enkel een bonte teen of een gele stuit of gele vleugelpennen, een gele nekvlek enz. De uiteindelijke hoeveelheid bont is de som van de expressie van deze genen.

Je begrijpt dat het moeilijk is om te voorspellen hoeveel bont er in de jongen gaat voorkomen.

Groetjes
Peter


ramon1111
Website Member
Posts :29

Website Member
2016-02-17 - 22:24:41 send message to ramon1111

Bedankt voor jullie antwoorden.
Weer iets bijgeleerd !!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede