Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vererving helicopter grasparkiet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vererving helicopter grasparkiet?
erwin de bodt
Website Member
Posts :5

Website Member
2016-02-16 - 05:04:59 send message to erwin de bodt

hoe vereven helicopter grasparkiet
rececief?

waar moet ik nog op letten bij de kweek?
kun je helicopter x helicopter paaren? of werkt dit hetzelde als bij kuif parkieten?

mvg erwin


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-02-17 - 00:07:12 send message to gerrit1950

wat is een helicopter grasparkiet? foto?


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-02-22 - 00:26:20 send message to Rik

Heb een 'helicopterparkiet' zien staan op Marktplaats.

Persoonlijk vind ik deze vogels inslaapwaardig.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-02-22 - 12:23:29 send message to Karel

Is het inmiddels duidelijk of de helikopter idd bestaat als mutatie? De meeste kwekers die spreek gaan er nog steeds vanuit dat de veren er opgeplakt zijn.

Als ze bestaan als mutatie, dan vind ik de reactie van Rik niet onbegrijpelijk.
Moeten we dit willen kweken? Wat is de toekomst? Parkieten met 3 poten?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-02-22 - 13:08:01 send message to henkdelaat

Ergens heb je gelijk Rik maar als handelaren ze niet kopen(verkopen) dan zullen ze vanzelf verdwijnen.

Ik hoop Karel dat je gelijk hebt.

Dit heeft niets meer met hobby te maken als ik de vraagprijs zie in advertenties € 175,-.

Gaat dit dezelfde kant heen als de Engelse grasparkiet die ook niet meer fatsoenlijk kan vliegen.

Henk.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-02-22 - 15:14:33 send message to P.Rooth

Dat Engelse parkieten niet kunnen vliegen kan ik tegenspreken , heb vorig jaar 3 stel gekocht en die waren overduidelijk in broedkooitjes grootgebracht en vliegen stond niet op het repertoire .
Eerst een week in het nachthok gehouden en daar konden ze geen 2 meter overbruggen .
Na 3 maanden noeste training vlogen ze met gemak 5 meter en toen heb ik pas de broedblokken opgehangen met goede resultaten .
Nu vliegen ze gelijk de kleine parkieten misschien dat het bochtenwerk iets beter kan maar ze kunnen erg goed vliegen zo ook de nateelt simpelweg omdat ze gewend zijn om te vliegen en dat kunnen ze niet leren in zo'n klein pokkekooitje .
Wat die helikopter parkieten betreft kan ik kort zijn niet aan of mee beginnen dit vind ik dierenmishandeling gelijk die veerballen is ook zo erg dat ze niet normaal kunnen bewegen


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2016-02-22 - 23:02:33 send message to dundieje

Zullen we dan gelijk alle gefriseerde kanarie rassen ruimen?
En de kraagpapegaai , kaalkop papegaai , kaketoe's en al die vreemd gevormde paradijsvogels wat moeten we daar mee beginnen?


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-02-22 - 23:19:42 send message to gerrit1950

kan er iemand een foto plaatsen of link doorgeven, zodat we eens zien waarover gesproken wordt? wink :)


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2016-02-22 - 23:44:11 send message to dundieje



gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-02-23 - 12:18:15 send message to gerrit1950

maakt veel duidelijk! idd een frisé vogel. Maar niet het spek voor ieders bek. Ik begrijp wel dat dat liefhebbers voor te vinden zijn en ook mensen die radicaal tegen. Over smaken kan men niet discuteren.Je houdt ervan of niet en men moet zijn smaak niet opdringen aan anderen, lukt toch niet.

Zolang men verstandig met zo'n vogels omgaat en regelmatig gezond bloed inschakelt kan dit geen probleem geven. De vogels uit het filmpje zien er trouwens allen kerngezond uit. Zeker de lutino uit het 2° filmpje (japans).


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-02-23 - 16:05:35 send message to henkdelaat

Gerrit 1950,

Als je de prijs ziet per koppel van € 225,- Kuif X Helicopter grasparkiet dan weet jij ook wel dat er snel gekweekt wordt voordat de prijzen dalen.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2016-02-23 - 17:01:24 send message to gerrit1950

en jammer genoeg niet op de juiste manier.. terugparen aan basiskleur en vorm! er gaat dan tijd (en money ) verloren!


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2016-02-23 - 18:29:17 send message to Daniel

En dundieje, je vergelijking met bepaalde soorten in het wild gaat mank, want die soorten hebben geen enkel probleem om te overleven in het wild. Of dit soort frise mutanten dat ook kunnen durf ik te betwijfelen.

Er zijn grenzen aan wat je moet willen kweken en voor mij is die grens bereikt met deze mutant. Over bepaalde kanarierassen zou wat mij betreft ook wel een discussie gevoerd mogen worden of we die wel moeten willen.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2016-02-23 - 21:03:21 send message to dundieje

@Daniel,
Dit is niet de vergelijking die ik bedoelde.
Uit vorige reactie's maakte ik op dat het niet wenselijk was dat er veren groeien op een andere manier, dan om te vliegen of om het lichaam warm te houden. vandaar de vergelijking.

Ik vind het overigens een mooie bijkomstigheid als een gedomesticeerde soort zich in de vrije natuur niet kan handhaven.

de opmerking dat de soorten in het wild zichzelf prima kunnen handhaven geld mijn inziens zeker niet voor alle soorten.

Het feit dat de grasparkiet gedomesticeerd is zegt nogal iets over zijn aanpassingsvermogen.

het is niet mijn hobby om kuiven,krullen en andere rariteiten te kweken.
Maar het kan er bij mij niet in dat het meer gerechtvaardigd is om bush budgies,dan hagoromo budgies te kweken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede