Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Voer in de kooi? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voer in de kooi?
Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-15 - 17:40:03 send message to Chica

Hallo allemaal
Wederom een vraag over babygaai, Chica zit nu in de grote kooi (al een paar dagen) en klimt erg weinig (erg onhandig nog). Hiervoor heb ik haar etensbakjes op de bodem van de kooi gezet. (ze kan er niet in poepen vanaf boven)
Is dit de juiste manier of zal ik gewoon haar eten in de normale bakjes doen die bij de kooi horen en ervan uitgaan dat ze het wel vind? Zal wel een domme vraag zijn maar...ik weet echt niks van het opvoeden van een jonge papegaai.
Ze blijft veel op de bodem waar beuken snippers liggen en wanner ik haar uit de kooi laat vind ik haar potjes zo koud....is dit ook weer een bezorgde papa vraag? happy :)happy :) Graag jullie mening mensen.
Groetjes, Ron


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-15 - 18:39:47 send message to Jacqueline

happy :)

Gewoon op de bodem van de kooi zetten, ze moet het kunnen vinden zonder klimwerk.
Koude pootjes is vrij normaal hoor, is eigenlijk een beetje afwisselend, soms zijn warm om na een poosje weer koud aan te voelen, nou ja koud is het eigenlijk niet maar minder dan onze lichaams warmte.

wink ;)

Peter.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-12-15 - 20:13:37 send message to oranjekuif

Voer op grond en in bakjes van kooi zelf (dus meerdere plaatsen aanbieden,trosgierst bij stok waar ze vaak zit,gaat ze dan vanzelf aan eten.
voor de rest hou vol,geen medelijden ,gaat echt niet dood van honger.

Hoe doet ze het op 1 voeding?


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-15 - 20:26:31 send message to Chica

Hoi oranjekuif
ik ben erachter gekomen dat de vogel geen 12 weken was maar pas 9 a 10 weken, dus terug naar 2 voedingen en ze eet prima, ze gaat goed op het zaad en wat minder op het fruit en de groente.
Ik laat haar nu even wat bijkomen en ga dan de voedingen wat afbouwen. Uiteindelijk heeft ze toch een dag of 6\7 veels te weinig voeding gehad.. Maar het gaat prima nu happy :)
Groetjes, Ron



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede