Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > advies gevraagd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : advies gevraagd
whitebulldog 2
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-04-30 - 20:11:54 send message to whitebulldog 2

beste medehobbyisten,

ik beschik over een koppel bonteboeren, welke nu voor de derde maal op eieren zitten , doch wederom onbevrucht.
iemand tips, suggesties, of iedeen?
alvast bedankt.


whitebulldog 2
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-04-30 - 20:12:27 send message to whitebulldog 2

eieren beter weghalen, of het hele blok?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2016-04-30 - 21:13:17 send message to P.Rooth

Antwoord gaf jezelf deels
Zou ze rustig de tijd uit laten zitten die ervoor staat daarna invlieggat dicht of blok verwijderen is eerst genoeg geweest na 3 onbevruchte legsels .
Goed blijven voeren uiteraard en na een half jaar kan je weer het blok ter beschikking stellen .


whitebulldog 2
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-04-30 - 21:26:49 send message to whitebulldog 2

oke bedankt voor je antwoord, dan ga ik de eieren rapen en het blok weghalen. Wanneer adviseer je hem terug te plaatsen?


whitebulldog 2
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-04-30 - 21:28:08 send message to whitebulldog 2

is er een mogelijke oorzaak te benoemen voor het niet bevruchten? wat kan ik hiermee aanvangen?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-05-01 - 11:08:16 send message to henkdelaat

In wat voor kooi zit het koppel.
Hebben ze alle nagels dit omdat de pop zich kan vasthouden op de stok.
Zitten er te gladde stokken in of natuur stokken.
Misschien zijn de stokken te dik of te dun.
Misschien is het koppel te jong of zijn het al oudere vogels of is de man nog te jong.

Dit kunnen allemaal oorzaken zijn dat er geen bevruchting plaats vind tijdens het paren.


zwartkop
Website Member
Posts :1

Website Member
2016-05-04 - 23:28:21 send message to zwartkop

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb zwartkopsijzen in broedkooien van 100x40
deze leggen en broeden netjes maar als deze jongen uit zijn gekomen. liggen ze na ongeveer 2 dagen dood, ik voer pinky,s buf wormen eivoer/universeel. wat doe ik niet goed?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-05-05 - 17:15:52 send message to henkdelaat

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Mij is ooit verteld dat Zwartkop sijzen veel NEGERZAAD moeten hebben verder weet ik het niet heb er zelf nooit mee gekweekt.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-05-05 - 20:47:00 send message to henkdelaat

Even lezen bijdehandje op vogel gebied.

Negerzaad,

Negerzaad, ook wel bekend als nigerzaad- guizotia oleifera, al wordt deze aanduiding bijna nooit gebruikt. De landen waar voornamelijk negerzaad verbouwd wordt zijn India en Ethiopië. De plant komt wat onkruidachtig over, doordat de bloeiwijze en zaadvorming op die van de distel lijkt.

Negerzaad is bijzonder vetrijk, zo geeft het geperste zaad een hoogwaardige neutrale olie. Dit zaad is dan ook bij vele vogels erg populair en staat bij de vogelliefhebbers hoog aangeschreven. Een goede mengeling zal dan ook zeker negerzaad bevatten, zoals vele mengelingen. Wilt u meer over onze mengelingen weten?
Negerzaad heeft een gunstig aminozurenpatroon en bevat als één van de weinige vogelzaden calcium, fosfor en mangaan.


hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2016-05-06 - 15:42:40 send message to hookbill

Weet je zeker dat je koppel hebt?


whitebulldog 2
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-05-07 - 13:48:32 send message to whitebulldog 2

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

mensen bedankt voor de reacties weer.
ik ga er mee aan de slag. ik heb een redelijk donker hok, met een peertje en daarna een dimbare led. de stokken zijn gezaagde wilg, en daarnaast hardhouten dunnere stokken. ik heb de man zien treden waarbij de pop zich goed staande hield. het klikt ook super. enige waar ik nu over twijfel is of de pop geen hybride zal zijn? ze heeft namelijk een bonte vlek bovenop, en ik vind het grijs op de kop niet zover doorlopen. kijk ik naar de buik, dan zie ik er niets raars aan, gewoon die driehoekige vorm en kleur.

ps hok is ruim 2 meter hoog en ong 1,20 in t vierkant.


whitebulldog 2
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-05-07 - 13:52:08 send message to whitebulldog 2

blok is inmiddels weg, maar de man blijft wel avanches maken en een soort tjerp/ klik geluid wat de pop ook wat nadoet.
wanneer blok terughangen?


whitebulldog 2
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-05-07 - 13:56:25 send message to whitebulldog 2

nog een vraag: voor zover ik het kan beinvloedden: hoe warm mag de temp eigenlijk worden in het hok? wat kunnen de vogels nog verdragen. zag gister in mijn andere hok ( ookkoppel bonte boeren ) dat het 32 graden was. In dat hok kan ik beetje spelen met de lucht ( luchtstroom /trek creeren zonder dat de vogels in de trek zelf zitten ) zodat het wat afkoelt. in het andere hok is dat eigenlijk niet echt mogelijk.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-05-07 - 17:27:22 send message to henkdelaat

Ventilator plaatsen in het hok dan wordt het vanzelf koeler en zitten de vogels niet in de tocht.

Nestkast kan je gewoon laten hangen doe ik ook bij mijn Bonte Boeren.


whitebulldog 2
Website Member
Posts :8

Website Member
2016-05-16 - 16:07:32 send message to whitebulldog 2

Oke , dank je.
Maar inzake nestkast laten hangen, omdat het dus steeds onbevrucht was kreeg ik het advies het blok juist weg te hangen ( rust gunnen ) begrijp ik goed dat het blok dus ( beter ) terug kan?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede