Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > papegaai op mijn slaapkamer. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : papegaai op mijn slaapkamer.
Tlom
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2016-09-27 - 18:42:42

Hallo allemaal ik ben nieuw hier op het forum. Na een tijdje meegelezen te hebben heb ik be3sloten om een acount aan te maken. ik heb een vraag en ik dacht dat ik die hier wel kon stellen.

Ik houd erg van vogels en heb op het moment een valkpakiet ik ben 14 (bijna 15) jaar oud. Ik heb altid vogels gehad : kanaries, vinken, grasparkieten, en een valkparkiet en nik zou heel erg graag een papegaai willen. iki weet hoeveel aandacht ze nodig hebben en die zal hij ook zeker krijgen ik weet nog niet zeker welke vogel het word. maar 1 ding zit me dwars en dat is dat hij op mijn kamer moet komen. ik heb er de ruimte en het budget voor maar ik weet niet goed of hij op mijn kamner kan. dus nmijn vraag is: kan je een papegaai op je slaapkamer houden (hijz ouy wel beneden mogen in de speelboom en mee naar buiten enzovoorts maar ze hok komt wel op mijn kamer). Maar vereenzaamt hij op mijn kamer? ik kom elke dag rond 3 uur thuis en dankan ik hem veel aandacht geven mijn ouders betalen het voer. denken jullie dat het kan om hem op mijn kamer te houden?

met vriendelijke groet,
Tlom


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-09-27 - 21:31:39

Alles kan, maar ook hier geldt dat je er beter 2 kunt nemen als ie de hele dag op je kamer moet blijven.
Naast je school zal je meer dingen buitens huis doen, dus zou hij wel veel alleen zitten..


Tlom
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2016-09-27 - 22:09:37

Dat is waar. Ik heb op het moment ook een valkparkiet op mij kamer zitten. En die komt ook veel beneden. Kan de valkparkiet en de papegaai elkaar ook gezelschap houden? ( ookal zitten ze niet bij elkaar in de kooi) en wat voor soort papegaai zouden jullie mij aanraden? Ik vind bonte boertjes erg leuk.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-09-30 - 13:32:46

Bonte boer is ook een leuk papegaaitje.
Al zitten ze in aparte kooien, altijd beter dan alleen wink ;)


HOG
Website Member
Posts :1

Website Member
2016-10-02 - 12:44:02

Denk aan het stof dat deze vogels achter laten ; ik zouw het niet doen, denk aan je gezondheid


mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2016-10-04 - 22:26:50

super gezellig toch
ik had als kind altijd een vogel op mijn slaapkamer
de afgelopen jaren ook,niks leuker dan na het wakker worden nog even lekker blijven liggen kijken naar je vogel
denk ook dat jij hem meer aandacht kan geven dan iemand die werkt en naast het werk ook de rest in huis nog moet doen zoals schoonmaken,koken ed,dat heb jij niet
en slapen met je raam open


Dannyboy
Website Member
Posts :1

Website Member
2016-11-26 - 22:59:05

Hoi iedereen,

Ik zie het ook wel zitten om een vogel in huis te nemen maar ik heb schrik voor vuil in huis en voor mijn gezondheid.

De uitwerpselen bevatten bepaalde eiwitten die in de longen een allergische reactie kunnen uitlokken (noemt fibrose ten gevolge van duivenmelkerslong zie http://www.luchtreinigeradvies.com/info/duivenmelkerslong/?portfolioID=13244 )

Maar dus concreet is mijn vraag: Heeft er hier iemand een oplossing om de overlast binnen de perken te houden?
Bijvoorbeeld elke dag het hok poetsen of stofzuigen? Of de vogel in een verplaatsbaar hok houden en deze 's nachts in een andere ruimte plaatsen?

Ik ben geen ervaren vogeleigenaar dus alle tips zijn welkom. Ik wil kunnen inschatten of het mogelijk is om stof en die eiwitten uit de uitwerpselen in mijn huis in te perken?

Ik heb geen zin om mijn gezondheid op het spel te zetten, als kind was ik licht astmatisch ook, nu wel stabiel zonder puffers.

Laat maar horen wat jullie denken!

Danny


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2016-11-28 - 00:01:38

Je weet het goed uit te leggen Danny, waarom toch een vogel in je huis houden???

Gr. Meyerwink ;)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-11-28 - 21:37:11

Mijn gedachte was ook meteen ..... waarom wil je eigenlijk een vogel ??
In jouw geval adviseer ik je er niet aan te beginnen wink ;)


kakarikie1956
Website Member
Posts :35

Website Member
2016-12-01 - 14:05:17

Vogels in een slaapkamer,én zeker papegaaiachtigen zijn zeker af te raden,én sterker nog voor mensen die problemen hebben met luchtwegen.stofzuigen enz... zullen niet baten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede