Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > automatisch kiemapparaat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2017-02-01 - 21:50:25 send message to robbunschoten

ja meneer rooth sommige mensen werken op de dag en ik ga smorgens 05.00 op pad en ben meestal rond 17.30 thuis dus ik heb geen tijd om te spoelen en dus is dit kiem apparaat perfekt voor mij en het geeft niet wat je er in doet je hebt 4 bakken dus doe ik vaak 4 verschillende zaaden er in ,.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-02-02 - 00:15:02 send message to henkdelaat

Doe hetzelfde als Marc1 en Paul Rooth,en nog nooit schimmel gehad.

In het automatisch kiemapparaat lijkt mij niet gezond omdat het de hele dag hetzelfde water over het zaad spoelt.

Ik spoel het na 24 uur weken in koud water uit,laat het enkele uren in een Visnet met fijne mazen uitlekken en dan tot de volgende dag in een plastic afwas bak bij de verwarming met een vochtige handdoek erover en dan de volgende dag in de namiddag een gedeelte aanmaken(meestal voor meerdere dagen) en de rest gaat in de diepvries voor als het aangemaakte op is.

Doe dit al meer als 35 jaar en nog nooit enige vorm van schimmel geconstateerd en ze eten het altijd goed op ook nieuw aangekochte vogels zijn er na enkele dagen gek op.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-02-02 - 14:36:44 send message to P.Rooth

Och Rob Bunschoten je moet maar de pech hebben om niet overdag te mogen werken echter dee ik dit ook toen ik 's morgens voor dag en douw naar me werk ging en veelal bij donker weer thuis kwam maar daarvoor had ik dan de verlichting aangepast en kiemzaad in de avond even doen tis net hoeveel tijd je vrij maken kan/wil om je hobby zo te doen zoals je graag wil
Paul


Slaman
Website Member
Posts :1

Website Member
2017-02-02 - 21:19:15 send message to Slaman

Volgens mij word het forumbericht geopend door Gerrit G met de vraag wie er ervaring heeft met een automatisch kiem apparaat, waarop Rob Bunschoten zegt erg tevreden te zijn met het apparaat.
Vervolgens zijn er allemaal mensen die hem aanvallen met redenen zoals dat het te duur is, het ook met een zeef en een glazen bakje kan en dat hij ook wel wat eerder zijn bed uit kan.
Dat is volgens mij allemaal niet relevant, Rob is gewoon tevreden met het apparaat, en dat was de vraag.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2017-02-02 - 22:02:19 send message to robbunschoten

nou bedankt dat is wat ik bedoel er wordt wat gevraagd en ik geef antwoord ,de een houdt van een kroket en de ander niet,die lust een speciaaltje,.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-02-02 - 22:33:03 send message to parrotmaniak

ik gebruik ook tortelzaad van Zoontjes
heel mmoie mengeling om te kiemen
ik doe er zelf no extra safloor linzen en katjang door
hoorde vandaag iemand die weekte en daarna kookte ,wie heeft daar ervaring mee?


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2017-02-02 - 22:42:59 send message to gerrit g

bedankt voor de reacties.
Ik had over dit apparaat gehoord maar kon weinig vinden over hoe te gebruiken en of de gebruikers er wel of niet tevreden over waren.
Afgaande op enkele reacties ga ik het apparaat aanschaffen en proberen.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2017-02-03 - 18:19:40 send message to marc1

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

leon, je hebt gelijk, daar ging het onderwerp niet over..

Toch wil ik er wel een kleine aantekening bij maken..
Net als bij de kafmachine, waarbij het zaad van het ene hok naar het andere gaat, vind ik dit soort apparaten ook niet alles, want juist alles valt of staat bij hygiene van dit soort apparaten..en de tijd die we DAAR in steken...


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2017-02-08 - 16:34:34 send message to Henry Veugelink

Als ik het zo lees dan lijkt het mij een makkelijk apparaat, vooral als je niet teveel tijd hebt. Ik ga me er ook maar eens in verdiepen...


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2017-08-08 - 19:30:50 send message to kaapsen

dag Gerrit, ik heb een vraag aan jou, heb je zelf eigenlijk wel eens eerder proberen te kiemen , en zo ja hoe deed je dat toen?


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2017-08-08 - 20:05:41 send message to gerrit g

ik heb niet eerder kiemzaad gevoerd omdat ik bang was en nog steeds ben dat het snel beschimmeld met de nodige gevolgen.
ik heb het apparaat gekocht en tijdens de kweek gebruikt en werkt perfect.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2017-08-09 - 19:26:05 send message to kaapsen

ok, bedankt voor je antwoord.
Zelf week en kiem ik al vanaf begin jaren 90.
Ik lees vaak dat mensen veel spoelen of over tijdgebrek en bang voor schimmels.
Ik doe het volgend plm 16 uur weken, daarna 2 x per dag, in d ochtend en avond dus, spoelen.
Het eerste geweekte zaad spoel ik uiteraard wel goed voordat ik er wat aan de vogels van geef.
Het daarop volgende gekiemde zaad dat dus in de driedelige etage ligt Alleen ,morgens en s,avonds spoelen EN als ik er weer van aan de vogels geef,dit in eeen hoeveelheid geweekt en gekiemd dat het in plm 2 a 3 dagen op is afhankelijk van het weer,(de warmte).
Nog nooiy schimmels gehad.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2017-08-09 - 19:26:07 send message to kaapsen

ok, bedankt voor je antwoord.
Zelf week en kiem ik al vanaf begin jaren 90.
Ik lees vaak dat mensen veel spoelen of over tijdgebrek en bang voor schimmels.
Ik doe het volgend plm 16 uur weken, daarna 2 x per dag, in d ochtend en avond dus, spoelen.
Het eerste geweekte zaad spoel ik uiteraard wel goed voordat ik er wat aan de vogels van geef.
Het daarop volgende gekiemde zaad dat dus in de driedelige etage ligt Alleen ,morgens en s,avonds spoelen EN als ik er weer van aan de vogels geef,dit in eeen hoeveelheid geweekt en gekiemd dat het in plm 2 a 3 dagen op is afhankelijk van het weer,(de warmte).
Nog nooiy schimmels gehad.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2017-08-09 - 19:26:09 send message to kaapsen

ok, bedankt voor je antwoord.
Zelf week en kiem ik al vanaf begin jaren 90.
Ik lees vaak dat mensen veel spoelen of over tijdgebrek en bang voor schimmels.
Ik doe het volgend plm 16 uur weken, daarna 2 x per dag, in d ochtend en avond dus, spoelen.
Het eerste geweekte zaad spoel ik uiteraard wel goed voordat ik er wat aan de vogels van geef.
Het daarop volgende gekiemde zaad dat dus in de driedelige etage ligt Alleen ,morgens en s,avonds spoelen EN als ik er weer van aan de vogels geef,dit in eeen hoeveelheid geweekt en gekiemd dat het in plm 2 a 3 dagen op is afhankelijk van het weer,(de warmte).
Nog nooiy schimmels gehad.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2017-08-09 - 19:26:09 send message to kaapsen

ok, bedankt voor je antwoord.
Zelf week en kiem ik al vanaf begin jaren 90.
Ik lees vaak dat mensen veel spoelen of over tijdgebrek en bang voor schimmels.
Ik doe het volgend plm 16 uur weken, daarna 2 x per dag, in d ochtend en avond dus, spoelen.
Het eerste geweekte zaad spoel ik uiteraard wel goed voordat ik er wat aan de vogels van geef.
Het daarop volgende gekiemde zaad dat dus in de driedelige etage ligt Alleen ,morgens en s,avonds spoelen EN als ik er weer van aan de vogels geef,dit in eeen hoeveelheid geweekt en gekiemd dat het in plm 2 a 3 dagen op is afhankelijk van het weer,(de warmte).
Nog nooiy schimmels gehad.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede