Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Poging tot oplichting. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Poging tot oplichting.
rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-02-16 - 17:37:20 send message to rajar

Gisteren een email gehad waarschijnlijk uit Nigeria met de intentie om vogels zonder betaling mee te nemen.
Zoals je in de tekst van de emails kan lezen sturen ze je een cheque met de reden dat ze bang zijn voor fraude.
De eerste mail is al verdacht omdat ze eigenlijk de normale weg niet volgen zoals info en foto's vragen. Ook is gebruik van 2 talen in een email niet normaal.
De naam van de geïnteresseerde gaf direct vraag tekens.
Ook is het Engels niet zo goed voor een Engelsman.
Hieronder volgen de mails.

Mail 1

Hello,

I write regarding the ads placed on parrot4sale.com. Kindly let me know the
present condition of the bird and your lowest selling price.

Greetings,

Maxwell


Bonjour,

J'écris sur les annonces placées sur parrot4sale.com. Veuillez me faire
savoir l'état actuel de l'oiseau et votre prix de vente le plus
bas.

Salutations,

Maxwell


Reply

Hello

Price €4500,-
Present condition; Perfect

Kind regards

Mail 2

Hello

Good morning,

Thanks for the quick response regarding sales of parrot. I agree with the asking price of €4500 for the parrot. I'm going to arrange private freight forwarder that will handle the delivery aspect. I will send you a certified bank cheque for the payment of the parrot which will include shipping charges. Kindly send your name, address and telephone number for the cheque to be deliver by courier to you.

I will be looking forward to hear back from you soon.

Regards,

Maxwell


Reply

Hello

I accept only cash payment.

Kind regards

mail 3

Good morning,


I can only pay you with cheque because I live in England. The reason is that I have use bank transfer before but I was fraud and all the effort by my bank to recover back the money was void. If you want to proceed with the sales of the bird I will send you cheque and within 24-48 hours the money will clear to your account. All other expenses will be included together with the delivery fee which my private freight forwarder will come to pickup once the fund is available in your account.


Kindly send me your name, address and phone number for me to send you the cheque. Note that the freight forwarder wouldn't come for the pick up of the bird until the money clears into your account.


Greetings,


Maxwell

Reply

Hello

I Have NO bankaccount.


Kind regards

En toen werd het stil.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-02-16 - 17:42:06 send message to rajar

De truc die hier uitgehaald word is; dat je de cheque accepteert en deze naar je bank stuurt. Vervolgens stort de bank zonder enige controle of de cheque gedekt is het geld op je rekening. De vogels ben je ondertussen kwijt en wat blijkt 4 tot 10 weken later blijkt dat de cheque niet gedekt is en de bank haalt het geld weer van je rekening met alle gevolgen van dien.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-02-16 - 18:25:56 send message to Antonia

:O :O


gilberte
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2017-02-16 - 20:58:47 send message to gilberte

heb je een houtkachel ?? en stekjes ? lekker warm zal je hebben haha .


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2017-02-16 - 21:53:33 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Deze constructie is al vele jaren in omloop, naar mijn beleving ook alom bekend en bovendien meermaals in de media besproken dan wel op internet in de alarmfase geplaatst.

Desondanks loont het klaarblijkelijk de moeite om hier vrolijk mee door te gaan, waar we uit mogen concluderen dat er dus nog steeds lieden zijn, die hier nietsvermoedend (naïef) in tuinen.

Een gewaarschuwd mensch . . .


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-02-16 - 23:38:27 send message to Rik

Ik zou er zijn ingetrapt: happy :)


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-02-17 - 12:02:10 send message to Sam&dave

Tja.... Jongens kom op he! Een Franstalig mailtje, waarschijnlijk vertaald google translate naar Nederlands van iemand die in Engeland zegt te wonen en zomaar 4500 euro overmaakt.

Iemand die echt van plan is met vogels te gaan kweken komt wel ff lang voor een dergelijk bedrag!

Inderdaad geen zaken doen dan alleen middels cash betaling (en controleer dan nog even iedere 5e biljet). Sprak nl iemand die een koppel kaketoes verkocht voor veel geld en toen de heren verdwenen waren bleken de briefjes nep te zijn.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-02-17 - 15:29:16 send message to rajar

Tja.... Jongens kom op he! Een Franstalig mailtje, waarschijnlijk vertaald google translate naar Nederlands van iemand die in Engeland zegt te wonen en zomaar 4500 euro overmaakt.

Iemand die echt van plan is met vogels te gaan kweken komt wel ff lang voor een dergelijk bedrag!

Inderdaad geen zaken doen dan alleen middels cash betaling (en controleer dan nog even iedere 5e biljet). Sprak nl iemand die een koppel kaketoes verkocht voor veel geld en toen de heren verdwenen waren bleken de briefjes nep te zijn.


Heb je het wel gelezen?????????

Het is geen mailtje in Het Nederlands.
En het gaat over ongedekte cheques.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-02-17 - 15:31:38 send message to P.Rooth

ff naar Bruna en haal daar zo'n speciale stift om geld te controleren
Dingen gebruiken ze ook in winkels en wie foute bedoelingen heeft en een stift ziet die echt herkenbaar is betaald met goed geld .
Zeker de grotere coupures controleren .

Kost een 3 euro maar is ze geld dik waard

Paul


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2017-02-18 - 18:43:58 send message to gerrit1950

Is een truc die ook gebruikt wordt bij het verhandelen van pups! Betalen en ze zullen het jong brengen! Maar het is nog in het buitenland, zal dus een tijdje duren vooraleer ze het brengen... ze doen dit in 3 etappes: straks, dan en nooit!


SETH birds
Website Member
Posts :18

Website Member
2017-03-07 - 18:00:32 send message to SETH birds

Er zit nog een addertje onder het gras.
Er staat we sturen een cheque met 4500 Euro + verzend kosten.
Je krijgt een cheque van 6000 Euro, met het verzoek om 1500 Euro aan de koerier te geven.
Vogel weg,1500 Euro weg, daarna komt de bank vertellen dat de cheque niet gedekt is.shocked 8O


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-03-09 - 15:41:30 send message to rajar

Er is ondertussen een tweede poging gedaan.
Nu probeerden ze het via een betaling met PayPal.
Zie link hoe het werkt

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=2899


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-03-11 - 12:36:53 send message to Antonia

Jaa vuilzakken zijn het, bah


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-03-21 - 14:42:04 send message to Daniel

Ter informatie ook op vogelarena is geprobeerd deze truc uit te voeren. Gisteren was er een advertentie geplaatst voor 2 grijze roodstaarten met kooi voor 250 euro. De verkoper zou in Antwerpen wonen, maar na controlle van het IP adres bleek dit Kameroen te zijn. Nu is deze gebruiker verwijderd en geblokkeerd, maar wij willen iedereen adviseren uit te kijken met advertenties die er uit zien alsof het koopjes zijn.


rosella kweker
Website Member
Posts :91

Website Member
2017-03-21 - 21:03:42 send message to rosella kweker

Ik denk ook met een gratis hyacint ara ook africanen


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2017-03-21 - 22:27:29 send message to meyersam

Ik heb ook op de hyacinth advertentie gereageerd omdat ik sowieso aan oplichting dacht.
Kreeg idd de bevestiging in de mail.
Vraag me wel af hoe deze betalend lid kunnen worden??



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede