Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek rosé kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweek rosé kaketoe
beyns
Website Member
Posts :5

Website Member
2017-04-03 - 23:04:29 send message to beyns

Vandaag mijn eieren weg genomen omdat ze niet zijn uitgekomen. De kuikens zaten er volgroeid in maar helaas afgestorven.
Ik gebruik een pvc blok, heb een hygrometer om de vochtigheidsgraad in het oog te houden. Af en toe heb ik met de plantenspuit wat vocht in de blok gespoten vermits de vochtigheidsgraad met momenten erg laag was.(naar einde van broedtermijn) Mijn kweekparen krijgen een uitgebalanceerd menu (denk ik toch) Iemand enige idee of tips?


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2017-04-04 - 22:57:05 send message to robbunschoten

gebruik een natuurbroedblok geen p.v.c.en genoeg wilgentakken ook tijdens het broeden heb een koppel dat al jaren het zo doet alle eieren komen vaak altijd uit ,een blok moet kunnen ademen ,in de natuur zie toch ook geen p.v.c. blokken.,


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2017-04-05 - 18:03:46 send message to pietsus

Blok moet je niet natspuiten, de vogels regelen dit zelf wel.
Welke vochtigheid heb je gemeten en met welke vochtmeter heb je dit gedaan.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2017-04-06 - 10:48:43 send message to wiechmann

ik kweek pas 15 jaar met kunstof blokken en heb nog nooit geen problemen gehad die ik ook niet had met natuurblokken .en me rose heb ik een kunstof ara blok gegeven .en vanaf die tijd brengen ze zelf de jonge groot in ander blok voetbalde ze .en met ara blok hebben ze de ruimte .altans bij mij werkte het ;wil niet zeggen dat het bij andere altijd help


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2017-04-06 - 21:45:12 send message to Patrick

ik heb ook nooit problemen gehad met kunststof blokken. Gaat prima.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2017-04-06 - 23:14:41 send message to robbunschoten

ben blij dat er ook mensen zijn die p.v.c. blokken gebruiken en er bij zweren , ik dus niet maar bij mij gaat alles van hout of stammen en ik zweer hier bij ,doe het al ruim 30 jaar .bij deze moet men maar zelf ondervinden wat of men gebruikt, dus zelf kiezen en daarna kijken of je het voor je zelf goed hebt gedaan ,.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2017-04-06 - 23:14:47 send message to robbunschoten

ben blij dat er ook mensen zijn die p.v.c. blokken gebruiken en er bij zweren , ik dus niet maar bij mij gaat alles van hout of stammen en ik zweer hier bij ,doe het al ruim 30 jaar .bij deze moet men maar zelf ondervinden wat of men gebruikt, dus zelf kiezen en daarna kijken of je het voor je zelf goed hebt gedaan ,.


beyns
Website Member
Posts :5

Website Member
2017-04-08 - 23:43:52 send message to beyns

Bedankt voor de reacties. Naar einde broederlijk was vochtigheid vaak beneden 50%. Vandaar plantenspuit. Maar aangezien pvc niet ademt misschien teveel vocht bij gegeven en zo jongen gestikt? Bij nieuw legsel kom ik er niet meer aan...


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-04-19 - 16:22:43 send message to Sam&dave

Las net een andere topic op dit forum waarbij men aangaf dat eieren van rose's uitgebroed worden bij 37.4 graden en 45-50 % luchtvochtigheid!
Dus beneden de 50% was oke. Niet meer aanzitten.
Vogels bevochtigen zelf hun nest indien het te droog is. Zorg anders voor een badschaal met water en zet die neer in de buurt van het nest. Verder niets doen!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede