Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Isolatie nachthok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Isolatie nachthok
golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2004-12-21 - 18:19:48 send message to golemm

Ik heb onlangs een aluminium voliere laten bouwen, buitenvlucht 25 m3 met een trespa nachthok. ik wil met name tropen houden, waarbij de meest gevoelige m.i. de Goulds zullen zijn, (wil dan ook alleen "koudbroed"). Het isoleren van het nachthok is echter een ellendige klus gebleken. het dak is van polycarbonaat dus dat zit wel goed. heb xps-platen tegen de wanden geplakt met tapijtplakband(ik heb de isolatie redelijk provisorisch aangebracht omdat ik nogal haast had en omdat ik t dan na de winter ook weer weg kan halen.) waar de vogels er aan kunnen heb ik folie geplakt. ben bang dat ze t anders aanvreten (????). Ik heb echter t gevoel dat met name de bodem (5cm dikke beton tegels)voor veel kou zorgt. wat zou ik hier t beste aan kunnen doen? Wie heeft er nog algemene tips over hoe het beste te isoleren. Alvast bedankt.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-21 - 18:25:52 send message to parkietenpeter

Dikke tempexplaten met daaroverheen laminaat?

Leuk trouwens dat de laatste tijd velen vogelarena gevonden hebben. Nieuwelingen in het forum zijn altijd een aanwinst. Welkom.

Mijn idee
wink ;) Peter


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-21 - 18:28:20 send message to Hawkeye_nl

Een pak stro op de bodem houd al heel veel kou van onder tegen.

Erwin


nijk
Website Member
Posts :28

Website Member
2004-12-21 - 21:09:00 send message to nijk

klinkt misschien stom, maar probeer het eens met triplex of anders multiplex. Het neemt geen kou op, en het houd ook de kou tegen.

nijk.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-12-22 - 00:42:31 send message to tonnl

Een flinke laag houtsnippers werkt ook prima. Niet duur en regelmatig te verversen.

Groeten Ton.
En ook welkom dus hier.happy :)


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-12-22 - 01:11:51 send message to dijkkamp

vloerverwarming mischien laugh :D
wat is de bedoeling een tijdelijk oplossing of een permanente dit is wel belangrijk om te weten tijdelijk zou ik gaan voor een dikke laag stro of bueken snippers maar dit zou problemen kunnen opleveren met ongedierteangry als je teveel bijverwarmt

permanente oplossing is een laag beton en dan isoplaat en dan weer een laag beton


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2004-12-22 - 12:06:12 send message to golemm

ik denk dat vloerisolatie wel permanent kan zijn (of houtsnippers etc in het deel waar de vogels zitten.) ik heb t idee dat de meeste kou (en vocht) komt vanuit de vloer (betontegels). wellicht als ik daar iets aan doe t grootste euvel al verholpen is. Wat is jullie ervaring hiermee?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-12-23 - 00:09:30 send message to tonnl

Ik heb zel een nachthok waarvan de bodem ruim een meter boven de grond zit, in de schuur.
Kou is niet zo erg, daar wennen ze wel aan meestal. Vocht is erger.
Behalve eventueel verwarmen (droogstoken af en toe) is ventileren super belangrijk. Niets schadelijker dan stilstaande, vochtige lucht.

Je zou de betonnenvloer kunnen impregneren met zo'n vloeibaar goedje en dan afdekken met goed droge bodembedekking naar keuze, een flinke laag.

Groeten, Ton.


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2004-12-23 - 11:48:37 send message to golemm

Ik ben er inmiddels achter dat mijn tijdelijke oplossing een bar slechte is (ook met name vanwege vocht). Toch maar even wat grondiger klussen. Ook heb ik begrepen dat je niet alles hoeft te isoleren om toch effect te hebben, (is zelfs beter ivm ventilatie), dat is gunstig ivm moeilijke plekken. Of er nu speciaal veel kou via de vloer opkomt of dat dat gewoon is omdat warme lucht altijd opstijgt weet ik nog niet (t is wel erg koud!). de tegels impregneren (met compaktuna) lijkt me wel een goed plan. Zal dus nog wat moeten wachten met aanschaf vogels, hopelijk hebben de heren kwekers nog wat over als t zover is.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede