Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaart zonder cites op eieren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-05-04 - 16:52:09

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Klopt Dundieje, met 1 detail. Als je wilt kweken heb je CITES papieren nodig, zelfs als je de jongen wilt houden. Dit omdat kweken als een Commerciele handeling gezien wordt.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-05-05 - 21:18:56

Hoe bedoel je dat precies Rajar?

Zoals het er staat.

Je kan bij iedere vogelvereniging cites ringen aanvragen zonder overlegging van de cites papieren van de ouders.


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2017-05-06 - 12:39:45

Geachte heer schuitemaker

U heeft mij op 24 februari een vraag gesteld over CITES. Uw vraag is of u voor de ouderdieren een EU-certificaat nodig heeft als u EU-certificaten voor de nakomelingen aanvraagt. Deze vraag heb ik doorgestuurd naar een collega en ik heb nu een antwoord gekregen. Graag beantwoord ik uw vraag.

Geen EU-certificaat ouderdieren
Als u een EU-certificaat aanvraagt voor de jonge grijze roodstaart papegaaien, is het niet nodig dat u een EU-certificaat heeft voor de ouderdieren. Wat is wel nodig? In de aanvraag vermeldt u de chipnummers van de ouderdieren. Daarnaast stuurt u bewijsstukken mee waaruit blijkt dat u de ouderdieren al in uw bezit had voor ingang van de striktere wetgeving. Een bewijsstuk is bijvoorbeeld een rekening van de dierenarts met datum of een oude foto voorzien van een datum.

Meer informatie
Heeft u verder nog vragen, kijk dan op mijn.rvo.nl. Of neem telefonisch contact met ons op: 088 042 42 42 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,

Sandra Francke
Medewerker Klantcontact
..........................................
Rijksdienst voor Ondernemend Nederland
Mandemaat 3 | 9405 TG Assen
Postbus 40225 | 8004 DE Zwolle
..........................................
T telefoon 088 042 42 42 (lokaal tarief)
www.rvo.nl

deze mail heb ik gehad en zo lijkt het dat je geen cites nodig heb voor de oudervogels ,of lees ik niet goed



dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-05-12 - 18:20:06



Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2017-06-14 - 18:24:26

Even voor de duidelijkheid, woon je zelf in Belgie? Dit is wel van belang m.b.t. jouw post. Gezien het in Nederland toch weer heel anders geregeld is dan in Belgie. En dat terwijl men spreekt over 1 Europa..... zou niet moeten kunnen.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-06-14 - 23:34:30

Mijn posting geldt voor ollanders.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2017-06-16 - 21:40:29

ik wordt er een beetje naar van ,volgens de ringen commissaris kan je je eigen ringen gebruiken helemaal geen apparte ring nodig en jongen geringd dan pas cites aanvragen met je eigen ringnummer dus wat is waar iedereen zegt maar wat .,


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-06-16 - 23:53:39

Op de site van PS en NBvV staat voldoende informatie hierover.
Cites ringen zijn wel degelijk anders dan normale ringen.(breuklijn oprekken is niet mogelijk)
Voor Cites vogels dien je Cites ringen te gebruiken


h.hulshof
Website Member
Posts :16

Website Member
2017-06-17 - 11:32:53

hallo , als je bij de parkieten sociëteit cites ringen besteld voor grijze roodstaarten ,
dan krijg je gewoon stalen RVS ringen maat 11 mm
die je normaal ook besteld voor grijze roodstaarten , alleen moet de PS deze ringen nu registreren bij RVO dat ze gebruikt worden als cites ringen voor grijze roodstaarten en je moet verplicht je BURGER SERVICE NUMMER in vullen en hoeveel paren je hebt van deze cites-soort anders krijg je geen ringen....ik heb de ringen besteld bij PS en had ze binnen een week al in huis ....vr.gr


h.hulshof
Website Member
Posts :16

Website Member
2017-06-17 - 11:47:43

ik gebruik de zelfde ringen als altijd voor mijn grijzen...RVS maat 11mm ...het enigste verschil is dat de ringen nu geregistreerd worden op jouw naam als CITES ringen bij Parkieten sociëteit en RVO voor de betreffende vogel


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-06-17 - 12:37:45

Dank voor de aanvulling.
Inderdaad hebben alleen de aluminium ringen een breuklijn.
de RVS Cites ringen zijn het zelfde als de normale RVS ringen.
Weet iemand of het problemen geeft, als men Cites papieren aanvraagt voor een vogel met een niet geregistreerde ring.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2017-06-17 - 23:54:19

nogmaals volgens de meeste kan je gewoon een ring om de grijze doen er zijn helemaal geen aparte cites ringen dat maakt men er maar van geldklopperij.,


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2017-06-18 - 00:16:27

Hallo Robun,je bent verplicht om van te voren cites ringen te bestellen,en deze te laten registreren.
Er zijn zelfs apparte bestelformulieren voor nodig.
Die je toegestuurd kunt krijgen via de ringencommisaris
Je mag deze ringen alléén voor de soort gebruiken die je van te voren gemeld hebt.
Dus ringen die je voor de grijze roodstaart (cites) hebt besteld,en in je bezit hebt,mag je ook niet gebruiken voor een andere cites vogel zoals bijvoorbeeld dubbele geelkop of geelnek amazone. Als je lid bent van een vogelvereniging had je dit allang kunnen weten,en hoefde je er ook niet over te discuseren.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-06-18 - 13:30:56

Fred heeft hier inderdaad gelijk. Nu voor de eerste aanmelding was een normale ring genoeg, maar voor jongen geboren vanaf 1 januari 2017 zul je inderdaad geregistreerde CITES ringen moeten gebruiken.


h.hulshof
Website Member
Posts :16

Website Member
2017-06-18 - 15:52:40

hallo rob , het klopt inderdaad wat jij zegt
het zijn geen aparte ringen , ...MAAR... het zijn dezelfde ringen die je anders ook besteld voor ( CONGO )grijze roodstaarten RVS stalen ringen van 11 mm wettelijk voorgeschreven maat... alleen worden die ringen met jouw kweeknummer geregistreerd voor grijze roodstaarten als CITESRINGEN en dan moet je ook nog je Burger Service Nummer invullen anders krijg je ze nog niet maar wat jij zegd van geld klopperij dat klopt niet want je betaald het zelfde bedrag als voorheen ( en die ringen die je besteld hebt mag je ook alleen maar voor de grijzen gebruiken en niet voor andere Cites vogels want ze staan geregistreerd voor de grijzen omdat je ze daar voor aangevraagd hebt) vr.gr




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede