Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > help..! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-11 - 21:43:44 send message to dooren

Ben bang dat het toch anders zal worden als ze broedrijp worden Pattie. Als de hormonen meedoen is het toch net iets anders.

Zuid amerikanen staan bekent om een hoop herrie. 1 los koppel kan meevallen, echter 3 vogels of meer dat gaat gezellig tegen elkaar op. (bij voorkeur s'morgens vroeg en s'avonds laat)
Gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-11 - 21:46:16 send message to dooren

Ook nog 3 mannen shocked 8O, vraag nog snel aan de kerstman of hij wat oorkappen meeneemt, want sinterklaas is al terug naar Spanjerazz :p
Gert


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-12-11 - 21:46:31 send message to broto

dat is maar een uurtje per keer, dus heb je nog 22 uur zonder herrie happy :)

ik heb verschillende soorten aratinga's gehad, geluid valt best mee hoor, ze praten wat harder dan ander soorten.happy :)

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-11 - 21:47:49 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
-------------------------------------------------
Mooch maakt een soort zacht blaffend geluidje.
------------------------------------------------

Deed onze teckelpup van 8 weken oud ook,maar heefd al aanzienlijk bij geleerd.wink ;)



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 21:49:18 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, misschien zoek ik ook wel een goed tehuis voor ze. Het was in eerste instantie ook niet de bedoeling om ze zelf te houden, ik zou ze alleen grootbrengen omdat de kweker daar geen tijd voor had.. Dan zou hij het toch aan iemand anders hebben gevraagd. (En als er een vrouwtje tussen zat wilde iemand die graag voor zijn mannetje hebben.)

Ze moeten nu eerst helemaal zelf eten en goed in hun veertjes komen. Ik moet zeker weten dat ze goed gezond en sterk zijn. Daarna zie ik wel verder.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-11 - 21:49:31 send message to dooren

Alleen in de huiskamer keuken en badkamer galmt dat zo lekker na, Henk.

Kortom dubbel sterio effect.
Gert


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 21:49:56 send message to Pattie

quote
-------------------------------------------------
Mooch maakt een soort zacht blaffend geluidje.
------------------------------------------------

Deed onze teckelpup van 8 weken oud ook,maar heefd al aanzienlijk bij geleerd.


razz :prazz :p


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-11 - 21:52:07 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou Pattie, het NOP denkt graag met je mee.
(over jou probleem van de zonparkieten en waar je ze moet laten, mocht de herrie niet te harden zijnrazz :p)
Gert


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 21:54:18 send message to Pattie

Beetje lullige opmerking vind je niet..?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-11 - 21:54:59 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn muller amazones hielden zich tot voor een paar maanden netjes aan de algemene regel dat papegaaien zich s'ochtends en s'avonds even laten horen. Rond het eieren leggen werd dat al fiks meer. Toen ze jong waren hoorde je ze zelden. Echter sinds het jong is uitgevlogen is de pop nogal op hol geslagen. Ze zit niet buiten of heeft bijna onophoudelijk haar kwaak open en daar komt een fiks volume uit. Gezien de woonsituatie moeten we op termijn toch de huisvesting maar eens wat veranderen: groter binnenhok.

Conclusie: het geluid van jonge vogels zegt weinig over dat van een broedrijp koppeltje, maar het hangt ook van het individu af, de man hoor ik weinig, de pop extreem veel.

Over het algemeen moet je de vaak genoemde nadelen toch aan den lijve ondervinden, maar soms valt het mee. Je kunt ook de wijze van houden er op aan passen.

Niet al te eenzijdig 1 persoon verwijten dat ze vogels te makkelijk neemt en wegdoet, de meeste kwekers kunnen er nog veel meer van.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-11 - 21:57:44 send message to hdra

wink ;)


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 21:58:31 send message to Pattie

Waarom mag de ene persoon wel vogels houden, kweken en verkopen en de andere niet..?

Mij word nu namelijk kwalijk genomen dat ik 2 zonparkieten grootbreng en nog niet weet of ik ze zelf hou of verkoop.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-12-11 - 22:01:00 send message to Picolet

Een beetje teckel gedrag van je, sorry hoor nu stop ik met reageren.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-11 - 22:02:25 send message to hdra

quote

of ik ze zelf hou of verkoop

Je zou ze toch nooit verkopen, maar een goed huisje zoekensad :(. En nu geef je aan of je nog niet weet of je ze houd of verkoopt. Ga je nu een ander zieke en besmette vogels in de maag duwen?


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-11 - 22:04:21 send message to Pattie

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

quote
Ja, misschien zoek ik ook wel een goed tehuis voor ze. Het was in eerste instantie ook niet de bedoeling om ze zelf te houden, ik zou ze alleen grootbrengen omdat de kweker daar geen tijd voor had.. Dan zou hij het toch aan iemand anders hebben gevraagd. (En als er een vrouwtje tussen zat wilde iemand die graag voor zijn mannetje hebben.)

Ze moeten nu eerst helemaal zelf eten en goed in hun veertjes komen. Ik moet zeker weten dat ze goed gezond en sterk zijn. Daarna zie ik wel verder.


Waar wil je heen..? Weer een discussie openen..?

quote
Ga je nu een ander zieke en besmette vogels in de maag duwen?


quote
Nu zijn ze weer beter alleen ze zijn niet zo mooi als zou moeten daarom hou ik ze zelf..!




Wanneer ze broedrijp zijn, zijn we 2 jaar verder dus als ze dan nog leven zijn ze vast niet ziek zwak en misselijk..




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede