Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > steenmarter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : steenmarter
parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-05-10 - 00:32:11 send message to parrotmaniak

een 3 jaar geleden heb ik een grote ren gemaakt van harmonica gaas met er overheen een net 20 x 4 x 3 meter
mooi dacht ik ,kan geen vos in en geen havik of buizerd in duiken
een paar koppels fazanten er in en een span pauwen
nooit aan een steenmarter gedacht die zijn opmars al begonnen was
resultaat is op dit moment ALLES op gevreten ,zelfs de pauwen
nu wil ik er wat nieuw in zonder dat ik de ren hoef te veranderen,dus iets wat de steenmarters met rust laten
WIE HEEFT IDEEEN
geen struisvogels


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2017-05-10 - 11:20:03 send message to johanblok

Hier in de omgeving is ook een steenmarter actief, ook een vos. s'nachts is alles opgesloten, dat helpt, daarnaast hebben wij Parelhoenders, die hebben nog veel instinct, zijn zeer waakzaam en in staat tot verdediging. D.w.z. als ze met de kippen buitenlopen heb ik wel meegemaakt dat de parelhoender in gevecht was met een havik en dat de laatste afdroop. Natuurlijk is dat nog weer wat anders dan een steenmarter, maar zij fungeren wel als beveiligers van mijn groep kippen (met haan) die doorgaans overdag buiten lopen.


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2017-05-11 - 21:02:49 send message to Fredje15

misschien pelikanen


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2017-05-12 - 14:02:26 send message to rupicola

Alvorens de keuze van vogels aan te passen op de predatieproblematiek, zou ik eerder kiezen voor enige aanpassing om predatie te voorkomen en daarna eigen persoonlijke keuze van vogels volgen.

Hoewel ik niet bekend ben met de situatie in kwestie en bijbehorende details zou ik een schrikdraadinstallatie aanleggen.

Desnoods enige tijd een paar 'proef' vogels in de ren plaatsen om te bekijken of alles afdoende is ingericht en dan de gewenste soorten (her) plaatsen.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-05-12 - 17:55:00 send message to parrotmaniak

ik heb de ren zo gemaakt dat hij tegen een haag van beuken staat ,hierin is het gaas gegroeid dus ik kan aan de situatie niets veranderen


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-05-17 - 13:35:06 send message to Sam&dave

Steenmarter is een mooi maar tegelijkertijd een vervelend beestje. Steenmarters komen graag in volières omdat ze dol zijn op de eieren van de vogels en op jonge vogeltjes. Ook in kippenrennen komen ze daarom graag. Wilt u steenmarters verjagen in de volière, dan moet u alle gaten en gaatjes groter dan 5 á 6 cm goed afsluiten met stevig gaas. Steenmarters zijn creatief en zullen proberen om het gaas weer los te krijgen of om een andere ingang te vinden. Werk dus secuur. Doe de kippen en vogels ’s nachts in een nachthok dat goed kan worden afgesloten, zodat de steenmarter ze niet te pakken kan krijgen. Er is ook nog een marterspray verkrijgbaar en anders zou ik het ook niet weten.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-05-17 - 15:48:18 send message to P.Rooth

beukenhaag is toch simpel los te peuteren vanaf buitenzijde schade van beukehaag wordt anders veel groter en is op termijn een fikse vernieuwing niet uitgesloten .
Beter nu actie ondernemen en gelijk fijnmazig nertsengaas toepassen en de grond in gewerkt kan weer een hoop narigheid voorkomen


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-05-20 - 21:30:10 send message to parrotmaniak

of gewoon de ren afbreken
ik zoek bewoning in de ren zoals hij nu is dus vogels of hoenders die niet door een marter worden gepakt


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-05-20 - 21:30:13 send message to parrotmaniak

of gewoon de ren afbreken
ik zoek bewoning in de ren zoals hij nu is dus vogels of hoenders die niet door een marter worden gepakt


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-05-20 - 22:21:26 send message to P.Rooth

marters vreten alles kapot waar ze bij kunnen zal niks anders opzitten om de bewoners een groter nachthok te verstrekken die marterproof is zodat ze 's nachts beschermd zijn


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2017-05-21 - 23:26:51 send message to kamervoliere

je kan ook proberen met een radio aantezetten op zacht snachts


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-05-23 - 00:50:37 send message to parrotmaniak

die radio is een goed idee


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-05-24 - 17:18:56 send message to Sam&dave

Of gewoon gaan kweken met sneeuwuilen. Moet je opletten hoe hart die marters gaan rennen.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2017-06-07 - 01:26:39 send message to lapland

Dan zijn de sneeuwuilen ook het haasje !!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede