Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zelf 100 kg zaden mengen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zelf 100 kg zaden mengen
Gie
Website Member
Posts :16

Website Member
2017-07-31 - 00:07:55 send message to Gie

Ik vind tot nu toe geen zadenmengsel dat aan mijn wensen beantwoord. Dus is zelf mengen eventueel een optie. De enkelvoudige zaden aankopen en mengen.
Mijn vraag is, wie doet dit ook en vooral hoe doen jullie dit? Een 100 kg in één maar mengen met welk hulpmiddel? Ik ben heel klein behuisd en kan bv geen betonmolen ergens opslaan.
Zijn hier mensen die een andere truuk of hulpmiddel gebruiken om dit te doen?
Ik hoor het graag uw tips en truuks happy :)!
Alvast van harte bedankt aan wie reageert!


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2017-07-31 - 01:36:14 send message to roodmus

ik zou gewoon een goede boormachine nemen met een beton roer gard.

grt.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2017-07-31 - 13:14:48 send message to tropic

Is geen antwoord op je vraag, maar ik begrijp niet waarom geen enkel professioneel zaadmengsel aan je eisen voldoet, en jijzelf denkt iets beter te kunnen samenstellen.


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2017-07-31 - 19:21:45 send message to yaro

gewoon op een schone ondergrond gooien en dan om scheppen


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-07-31 - 20:46:51 send message to rajar

De plaatselijke bakker vragen of je zijn deegkuip mag gebruiken. Voor een kratje bier lukt het meestal wel.
Anders iedere keer een gedeelte in een vuilnis zak dat gaat ook redelijk snel.


Gie
Website Member
Posts :16

Website Member
2017-08-01 - 13:01:33 send message to Gie

hallo, ik zeg nergens dat ik de waarheid in pacht heb, ik ben zoals gezegd klein behuisd en dus mijn Poicephalussen ook. Elk mengsel voor papegaaien heeft 14 tot 30% zonnepitten, ook soms aardnoten, soms andere noten en gedroogd fruit, enz...
Ik wens dit tot een minimum tot zelf nul te beperken al die vettige zaken.
Een grote parkietenmengeling zonder zonnepitten is wel te vinden maar dan heb je minder grotere zaden voor de sterkere snavels van papegaaien. En een papegaaienmengeling zonder zonnepitten.... ik ken er momenteel geen.
Waarom 100 kg? Omdat dit makkelijk is om in percenten te rekenen. Ik heb van de beroemde Rosemary Low op één van haar voordrachten het "recept" gekregen van een vriend van haar, een Duitse kweker. Wintermaanden 5% zonnepitten, in de zomer (kweek) zelfs geen.
Ook Peter Dejongh adviseert op zijn website www.poichepalussen.nl om "mager" te voeren.
Heb dit nog bij andere kwekers ook gezien, mager voeren om dan te verhogen, de natuur nabootsen hé.
In de kweek, aanloop naar en opkweken jongen meer groenten en fruit geven, minder zaden. Volgens mij in de natuur gaan vogels ook eerder onrijp fruit eten voor andere dieren met de rijpe weg zijn, eten ze meer zaden in de rust- en winterperiode als er minder verse zaken te vinden zijn.
Er zijn wel mengelaars in mijn streek maar die starten maar met 500 kg te mengen, minder willen ze niet.
Ik ga misschien proberen met die betonroergarde en 25 kg in een ton; lijkt me inderdaad iets te zijn dat kan lukken.
bedankt voor de tips, er mogen er nog bijkomen!! laugh :D


Gie
Website Member
Posts :16

Website Member
2017-08-01 - 13:03:10 send message to Gie

sorry, Peter de Jongh zijn website is: www.poicephalus.nl in enkelvoud. Mijn excuses.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-08-01 - 17:00:33 send message to henkdelaat

Met een betonroergarde heb je kans dat de zaden beschadigen met schimmel vorming of ranzige zaden tot gevolg.


geon
Website Member
Posts :52

Website Member
2017-08-01 - 23:08:09 send message to geon

Probeer een cement mixer:
Deze elektronische cement mixer is uitermate geschikt voor het mixen van cement, specie en gips.
De vorm en de kantelfunctie zorgen ervoor dat het legen van de mixer gemakkelijk gaat.
De mixer is voorzien van twee rubberen wielen, hierdoor is hij eenvoudig verplaatsbaar.
Aangezien de mixer gemaakt is van stevig staal, gaat de mixer erg lang mee. Naast bouwmaterialen is de mixer ook geschikt voor het mixen van zaad of andere landbouw benodigdheden.
De mixer is eenvoudig te monteren.


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2017-08-02 - 20:35:05 send message to avo

Hoi Gie
Slaats al geprobeerd?
Gr André


Gie
Website Member
Posts :16

Website Member
2017-08-04 - 12:06:36 send message to Gie

Neen, weet echter niet waar in België deze te verkrijgen zijn.....


king
Website Member
Posts :1

Website Member
2017-08-07 - 13:28:09 send message to king

Waarom gebruik je geen pallets, ben je van alles af, en er zit alles in wat goed voor de vogels is



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede