Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Sandwichpanelen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Sandwichpanelen
attie11
Website Member
Posts :21

Website Member
2017-09-16 - 19:56:37 send message to attie11

Hallo, zijn er mensen die ervaringen hebben met sandwichpanelen als nachthok. Welke soort en vooral dikte raadt U aan voor een dak van nachthok en de wanden ervan. Hele dag staat de zon op het dak van de voliere, waardoor temp erg oploopt nu. Nu wil ik dak sandwichpanelwn gaan gebruiken, 8,10 of 12 cm dik. Welke zijn aan te bevelen en welke dikte voor de wanden, nachthok ligt op het zuiden, dus volop zon op dak. Hoe is de temperatuur in de zomer als er erg warmw dagen zijn bv ruim 30 graden. Hoeveel is het dan binnen in nachthok ongeveer. Raadt U een bv buiten airco erbij aan. Graag U ervaringen effe schrijven.
Ps. Hoeveel afschot nodig voor dak van dak sandwichpanelen in cm per meter. Graag zie ik reactie,s tegemoet, mogen ook evt foto,s van Uw dak en nachthok zijn.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-09-16 - 20:57:32 send message to dundieje

60mm (de dunste maat) van de dakplaat is voldoende.
Bij een goede bevestiging is 30mm afschot voldoende.
De wanden kunnen met 40mm vlakke panelen uitgevoerd worden,daar zijn standaard U profielen voor waar je ze in kan plaatsen.
U heeft het over een nacht hok,dan neem ik aan dat er ook een buitenverbijf aanzit.in dat geval zou ik geen airco gebruiken.


attie11
Website Member
Posts :21

Website Member
2017-09-17 - 12:40:05 send message to attie11

Hallo,dank voor de reactie. Inderdaad zit er een buitenvlucht aan. Had dak voliere van polycarbonaat platen waardoor de temp erg hoog opliep tijdens die extreem warme dagen, jonge dood in blok. Vandaar nu dak sandwichpanelen maken, dikte min cm????.en de wanden ook sandwich, dikte cm...? Hoe houdt ik temp laag in nachthok bij warm weer en welke panelen moet ik daarvoor gebruiken, vooral dikte graag vermelden, wand en dak. Volieredak ligt hele dag in de zon, dus temp is zeer belangrijk in nachthok. Graag reactie,s daar ik nog platen moet kopen. Woon in limburg, dus graag evt firma voor sandwichpanelen waar deze betaalbaar zijn. Wat kost dak bv per m2 en de wandpanelen, mogen A of B keus zijn.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2017-09-17 - 14:07:15 send message to dundieje

Www.vandelftelshout.nl
Ze hebben ook een grote voorraad b-keuze
Afhankelijk van de uitvoering verwacht ik dat de prijs tussen de €25,- en €40,- p/m2 zal zitten.


jan koningsp
Website Member
Posts :23

Website Member
2017-09-21 - 14:45:19 send message to jan koningsp

Inderdaad de vogels kun je niet houden onder plastic dak of polycarbonaat veel te heet de temperatuur heb ik gemeten loopt op tot wel 11 graden, heb resoluut dat dak afgebroken en heb 40 dik Sandwichpanelen dak gemaakt deze zomer bij 36 graden ging de broed uitstekend en de jongen hielden zich prima.
En zeker koningsparkieten !!!! twee jaar achter elkaar lieten de ouders van twee verschillende koppels op tijd dat vogels al twee weken goed gevoed werden opeens bij erg warme dagen de jongen minder gingen voeren !!
Toen kwam ik er achter toen ik temperatuur meten ging schrok ik er van 11 graden warmer dan buitentemperatuur in voliere door de polycarbonaat platen!!!
Nu is het prima, wil je echt vogels kweken kom je hier niet onderuit want het is echt oorzaak van veel uitval bij vrienden die polycarbonaat dak hebben !!! de sandwichplaten van 4cm dik kun je ook gebruiken voor dak, naden afplakken met teerfolie rolletje overal te verkrijgen gaat uitstekend en geen lekkage scheelt je geld voor de duurdere dakplaten, zeker koningsparkieten zijn heel gevoelig voor hoge temperaturen in blok heb het 2 seizoenen zelf ervaren mijn ervaring nu met sandwich dak is echt een verbetering en je ziet dat vogels zelf er veel profijt van hebben en levenslustiger zijn.


attie11
Website Member
Posts :21

Website Member
2017-09-21 - 23:12:43 send message to attie11

hallo jankoningsp,
inderdaad ja , temp liep hoog op en jonge gingen dood in blok.Ga nu zoals geschreven straks beginnen met sandwichpanelen voor dak en wanden ook sandwich. dak dacht ik aan zo 6-8 cm dik en de wanden ook. Wil een gedeelte van de voliere nu , aanpassen in een nachthok van deze panelen van zo 1,2m x 1,2 m en hoog 2 m. verder doorvliegluik en dan kunnen ze naar voliere met een uitbouw die geheel open is.Moet ik verder nog iets doen om temp op peil te houden , dacht aan airco voor extreem warme dagen of iets anders?. heb boven de uitbouw wel een sproei installatie gemaakt welke de regen nabootst.Wil er nog een 2 tal kleine draai kiep ramen in maken aan de achterkant van nachthok. Hoe is de verlichting en welke uren licht in winter.Wat denkt u hiervan.
Zijn er nog meerdere kwekers welke ervaringen hebben met sandwichpanelen ipv polycarbonaat platen.


Geert-Best
Website Member
Posts :198

Website Member
2017-09-22 - 10:24:08 send message to Geert-Best

Je kunt ook eens kijken bij mijn volière.
Staat er nu een jaar of 5 en ik heb nog nooit bevroren drinkwater gehad en het is er nooit te warm.
Wanden zijn 6cm dik en dak zijn reguliere dakplaten.

Groetjes uit Best


attie11
Website Member
Posts :21

Website Member
2017-09-22 - 12:15:23 send message to attie11

Hoi Geert, bedank voor reactie. Waar kan ik je voliere bekijken en met name je nachthok of dak voliere. Zie geen link.
Dus om temp lager te krijgen tov polycarbonaat platenmis veeeeel beter sandwichpaneel te gebruiken, dak en wanden. Hoe dik min dak en min wand in cm? Wil wel aan achterzijde, in de loopgang, 2 draaikiep ramen maken, kleine bv 40 cm hoog maal 1meter. Enmdeze bij warm weer afsluiten met screen. Nu onder polycarbonaatplaat hangt broedblok en bij zeer warm weer, 33 graden of meer, wordt ontzettend warm in blok, jongen dood. Dus dit kan ik hiermee vrbeteren of zelfs oplossen. Wordt er wel aanzienlijk donkerder, maar donkerder met minder warmte in nachthok toch. Welke verlichting, is led beter dan tl. Geeft dacht ik minder warmte af leds toch. Fraag effe een reactei Geert. Thx


Geert-Best
Website Member
Posts :198

Website Member
2017-09-22 - 14:24:00 send message to Geert-Best

Klik op mijn naam en dan op website....


jan koningsp
Website Member
Posts :23

Website Member
2017-09-22 - 15:12:27 send message to jan koningsp

Nou ik heb geen nachthokken gewoon overdekt met Sandwichplaten 2 m lang daaraan buitenverblijf van 2 meter dat is genoeg en blijft genoeg ligt dat is voldoende blokken hangen onder de platen en blijven goed koel met de hitte de zijkanten van vluchten heb ik wel polycarbonaat die in winter fungeren voor de wind en in zomer weggenomen kunnen worden ook op dak van vlucht voor de winter is dit fijn en in zomer neem ik die weg gaat prima je kunt naar mijn site gaan in mijn voliere kun je het zien, bij bepaalde vogels heb je echt geen nachthokken nodig en ze gaan er zelfs niet altijd in deze winters kunnen de vogels wel hebben !!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede