Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Houtsoorten voor zitstokken of leefboom Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Houtsoorten voor zitstokken of leefboom
Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-25 - 10:15:25 send message to Pastis

Hoi, welke houtsoorten zijn geschikt om te gebruiken als zitstok of leefboom?? Ik weet dat wilgentakken mogen gegeven worden m.u.v. treurwilg. Zou ik eventueel beukenhout of esdoorn mogen gebruiken???

Groetn en nog een vrolijke kerst
Stef


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-25 - 12:06:45 send message to Hawkeye_nl

hout van vruchtenbomen is ook perfect!

Erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2004-12-26 - 09:46:45 send message to Lennart

Hoi,
Ook ik ben bezig met een leefboom en vervanging van zitstokken. Mijn gaai komt over 14 dagen en ik wil voor die tijd alles klaar hebben zodat ie maar één keer over hoeft te wennen razz :p. Wat ik vragen wil kan beukenhout ook ongestraft gebruikt worden? Dit vraag ik omdat ik bijna alle houtsoorten kan krijgen behalve fruitbomenhout. En beukenhout is wat harder dan wilgen dus hoop ik op een wat langere levensduur happy :). Al het hout is onbespoten en komen uit een bos in een biologisch landbouwgebied!
Lennart


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2004-12-26 - 09:48:16 send message to wiechmann

beukenhout is er perfect voor


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2004-12-26 - 09:53:01 send message to Lennart

Da's snel...!!!!!!!!! laugh :D Kan ik vanmiddag nog aan de slag...happy :)
Lennart


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-28 - 13:36:21 send message to Pastis

Mag je eigenlijk wel takken van de krulwilg geven?? ik dacht van wel , maar begin nu wel te twijfelen
greets Stef


streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-01-04 - 13:30:57 send message to streamer

@ Pastis: je had het over krulwilg, volgens mij is dat dezelfde als de kronkelwilg TOCH? Ik zelf leg geregeld kronkelwilg takken in de voliere. Nog nooit iets negatiefs mee ervaren. Ze hebben de takken binnen enkele dagen gestript. Maar wees er wel eerst zeker van dat krulwilg hetzelfde is als kronkelwilg!!! Vraag bijvoorbeeld even na bij een tuincentrum.

Heb ik nog wel een vraagje: kan ik ook berken-takken gebruiken? Maken jullie de takken ook eerst schoon (hoe?), want vooral rond deze tijd kan er veel mos op zitten.

Groeten,

Streamer


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-04 - 13:36:08 send message to Hawkeye_nl

De procedure die ik ken is schillen van de tak. Eerst de eerste laag, een dag laten drogen, dan de tweede laag weer een dag laten drogen en uiteindelijk het laatste deel vellen. Na een paar dagen drogen heb je mooie blanke takken. Hoefd natuurlijk niet. Takken erin hangen en de vogels vellen ze zelf voor je. Soms iets langzamer maar vaak ook sneller.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-04 - 13:36:33 send message to natasja

tipje ,
als je opzoek bent naar fruitbomenhout informeer dan eens bij de plaatselijke tuinvereniging daar kan je vaak wel slagen en ze kunnen je ook precies vertellen wanneer de fruitbomen gesnoeit worden , anders is fruitbomenhout vaak een behoorlijke kostbare investering en bij de tuinvereniging zijn ze blij het aan je kwijt te kunnen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede