Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welke vogels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welke vogels?
Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-19 - 22:00:35 send message to Timon.feys

hallo. ik heb nog wat plaats over dus zal nog een voliere bouwen deze is 4m lang 2m hoog en loopt over van 2m tot 1m breed na 1.5m.
ik vroeg mij af wat ik hierin zowat kan houden van papegaaien?
ik dacht aan blauwgele ara's misschien nog net? of toch iets anders?


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-12-20 - 14:34:44 send message to Sam&dave

Hey Timon, Ik zie geen reacties op je vraag en ik denk dat dat kom omdat je zoeits vraagt als:
Ik heb 10.000 euro te besteden en wil een auto aanschaffen. Welke merk en type adviseren jullie mij?
Dat is zo'n brede vraag dat een zinvol antwoord niet kan worden gegeven. Misschien doe je zinnig aan iets specifieker te zijn.


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-20 - 15:53:45 send message to Timon.feys

wel er staat al een suggestie in over ara's, maar daar wordt niet over ingegaan. dan maar erbij zetten: is dit goed voor ara's, dwergara's, edelpapegaaien, kaketoe's en amazone's? dat zijn zowat de soorten die ik graag zie en later graag zou houden happy :)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-12-20 - 18:46:02 send message to henkdelaat

1 meter breed is wel smal voor grote Ara's kunnen elkaar niet passeren met vliegen.


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-20 - 20:57:05 send message to Timon.feys

zou 2m over de volledige lengte dan breed genoeg zijn ipv helf 2m helf 1m?
en even ter discussie, hoeveel grote ara's vliegen effectief in hun vluchten? ik bedoel maar er zijn kwekers met mooie vluchten van 3x2 buiten en 2x2m binnenhok maar uiteindelijk is er meer geklauwter dan iets anders denk ik toch happy :)


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2017-12-21 - 01:19:52 send message to mreyder

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je ze in echt ruime vluchten houdt waar ze echt in kunnen vliegen zullen ze dat wel doen. 3 x 2 is voor grote Ara's natuurlijk nog erg klein, kunnen ze bijna niet in vliegen.... Een kennis van me heeft 10 vluchten van 15 m lang en bijna 3 m breed. Houdt hierin grote Ara's en ook Amazones. Zijn Ara's en Amazones vliegen allemaal.... De vlucht die jij wilt gaan bouwen heeft mooie afmeting voor een koppel Amazones. Of bv dwergara's. Ook een koppel Patagonische rotsparkieten of een koppel grote Aratinga's zou heel mooi kunnen, afhankelijk van of je zoiets mooi vindt natuurlijk. Pionussen kunnen ook, ik houdt een koppel Maximiliani's in een vlucht van 7 m lang: is een mooi gezicht om ze hierin te zien vliegen.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-12-21 - 15:51:39 send message to Sam&dave

Ik begrijp dat je een beginnend kweker bent. Ik zou dan niet met de duurdere soorten gaan beginnen. Eerst maar ervaring opdoen met wat goedkopere soorten want met grote kromsnavels kweken is echt iets anders dan 2 parkieten in een kooitje. Er komt wat bij kijken als het gaat om het op stok krijgen van jongen. Zelf zou ik bij jouw formaat voliere denken aan Ara Maracana's. Deze zijn redelijk betaalbaar. Er staan de laatste tijd meerdere koppels te koop. Persoonlijk vind ik dit prachtige vogels.


Fredje15
Website Member
Posts :123

Website Member
2017-12-21 - 20:13:59 send message to Fredje15

Ara,s vliegen echt wel in grote vluchten hoor !
Spreek uit 40 jaar ervaring met o.a ara,s,kaketoes en vele papegaaien. Koop gewoon een goed boek met soortbeschrijving,huisvesting en voeding.
Voorral in Duitsland geven ze minimale (verplichte) afmetingen voor voliéres per soort.
Kleiner is niet toegestaan.
Niet alléén zijn de lengte en breedte belangrijk,maar vooral de hoogte van zeker 3 meter is van belang. Ga eens een kijkje nemen in een vogelpark. En ga praten met een verzorger.
Daar leer je van.
Iederéén hier geeft toch zijn eigen mening !
En de meeste hebben zelf nooit ara,s gehad. Laat staan gekweekt.
Er zijn ook goede maandbladen waar je alléén maar op geabonneerd hoeft te zijn.
Staat elke maand een mooi verhaal van een kweker.
Dan krijg je ook je eigen kweeknummer,en kun je ringen bestellen.


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2017-12-27 - 22:50:18 send message to Timon.feys

waar kan je die wetgeving vinden van duitseland? met die afmetingen? ik kan ze nergens vinden


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2017-12-28 - 16:38:27 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Grote ara's maken volop gebruik van de lengte, breedte en zeker ook hoogte. Bij mij zitten ze in vluchten van 13m lang bij 3,5 hoog en breed, en daar maken ze volop gebruik van. 1m is gewoon echt te smal voor grote ara's. De genoemde ruimte is heel mooi voor bijvoorbeeld maracana's, die vliegen graag, zijn speels, en doorgaans zeker niet schuw, bij mij kwamen ze altijd graag kijken bij het schoonmaken terwijl het om natuurbroed ging.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede