Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ook maar even een vraag over creme kakariki's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ook maar even een vraag over creme kakariki's
Kaka
Website Member
Posts :11

Website Member
2018-01-09 - 13:29:53 send message to Kaka

Hallo mede kwekers en hobbyisten happy :)

Ik wil graag wat meer info over de crème kakariki , inmiddels heb ik er drie twee mannen en een pop.
Ik heb al hier en daar gelezen over de genetica van de kakariki , alleen over de crème vind je maar erg weinig.
Ik zal eerst eens vertellen wat ik tot nu toe heb gedaan wat kweken aangaat.
Ik had een Koppel geel roodvoorhoofd man en een blauwe pop.
Ik heb daar een nestje van vijf jongen bij gehad te weten : Twee bonte mannen en drie cinnamon groene poppen volgens mij dus split voor blauw en geel.
1 van die popjes heb ik tegen een crème man gezet daaruit kwamen mooie toverballen happy :) 2 bonte mannen , 1 geel roodvoorhoofd man en jawel 1 crème pop.

1 van de andere cinnamon groene popjes heb ik tegen een blauwe man gezet met als resultaat 1 bonte man , 1 cinnamon blauwe pop , 1 blauwe pop , en 1 cinnamon groene pop.

Mijn vragen zijn alsvolgt zijn de jongen van de blauwe man nu split voor blauw en kans split voor geel?

Is het een goede combinatie om de cinnamon blauwe pop tegen een crème man te zetten met als resultaat om blauw cinnamon bont of crème te kweken?

m.v.g Arie.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2018-01-09 - 18:46:58 send message to Daniel

Beste Arie,


Misschien dat dit topic je meer informatie geeft:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=15643&recordnum=0


Of anders kan je hier http://www.gencalc.com/gen/eng_genc.php?sp=0KakR met uitkomsten spelen.


Kaka
Website Member
Posts :11

Website Member
2018-01-09 - 23:51:21 send message to Kaka

Daniel , bedankt ik heb net het hele stuk gelezen en ik moet zeggen de meningen lijken nogal verdeeld happy :) crème x crème kan zegt de ene de ander raad het ten sterkste af. Ik heb dus een crème man , en een onverwante crème pop. Ben geneigd om het te proberen maar als ik dan weer lees dat alle jongen doodgaan na een paar weken hm.


Kaka
Website Member
Posts :11

Website Member
2018-01-10 - 19:47:56 send message to Kaka

Ok een crème is dus een turquoise ino, weer een vraag ino zwart oog kun je invoeren in de gen calc. df bont geeft ook zwarte ogen als ik het goed begrepen heb?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede