Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tips rosee kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tips rosee kaketoe
nico1984
Website Member
Posts :21

Website Member
2018-01-11 - 19:34:12 send message to nico1984

Sinds 5jaar ben ik in het bezit van een koppel rosees, 2011.
Afgelopen 3j waren er steeds eitjes eind januari begin februari maar deze werden jammer genoeg steeds stuk gemaakt... ik ben sinds kort in het bezit van een broedmachine maar tot op heden heb ik deze nog niet gebruikt.
Is er iemand die tips heeft? Al dan niet broedmachine gebruiken? Eitjes vervangen door nep en nadien terug leggen?...
Alvast bedankt voor jullie info


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2018-01-11 - 21:42:20 send message to surveyor

Ik kamp met hetzelfde. Vorig nest 6 eieren (eind december uitgelegd), 4 bezet maar 1 was echt goed van binnen, helaas is hij begonnen met te snel aanpikken.

Nu tweede ronde zo snel alweer, twee eieren niet kunnen redden, derde ei hopelijk wel. Paren veel die rose sus dat zit wel goed.

Ik heb sinds vandaag ook broedmachine en hoop er nog wat te rapen. Dan wil ik ze tegen het uitkomen terugleggen want het lijkt erop dat ze op een gegeven moment rustig gaan broeden.

Spannend dus en tips zijn zeker welkom!


nico1984
Website Member
Posts :21

Website Member
2018-01-11 - 22:40:06 send message to nico1984

Wel eerste jaar dat ze een nieuw blok hebben met 2gaten. Ervoor natuurblok. Benieuwd of dit iets gaat uitmaken.. is idd moeilijk om tijdig bij de eitjes te raken. Welk broedmachine heb je? Ik heb de Rcom 10pro plus aangeschaft. Ik duim alvast voor je mee!


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2018-01-12 - 01:04:44 send message to surveyor

Hoi Nico,

Ik ben klein begonnen met de rcom mini pro.
Geschikt voor drie eitjes. Net binnen en even uitgeprobeerd.
Eigenlijk heb ik ivm met werk geen tijd voor dit, maar goed we proberen het maar een keer. Wie weet!

Morgen of zaterdag het derde eitje. Vorige keer 6, ben benieuwd of ze er nu weer zoveel legt.

Ben wel gestart weer met extra calcium geven en vitamine.
Kost aardig wat energie voor de pop.

Jij ook succes en houdt mij maar op de hoogte.

Blok moet ik ook eigenlijk nog veranderen want is nu niet zo diep, dus volgend jaar maar proberen.

Gr. Tim


nico1984
Website Member
Posts :21

Website Member
2018-01-28 - 13:39:52 send message to nico1984

7dagen geleden eerste eitje vd rosees maar gelijk stuk. Ik heb dit vervangen door een vals ei en de pop zit hiervrijwel bijna constant op. Voorlopig geen tweede ei. Wat zouden jullie doen? Vals ei wegnemen of in het blok laten? Kan ik nog eitjes verwachten?

Alvast bedankt
Nico


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2018-01-28 - 15:41:51 send message to Martien Strijdveen

Hallo

kunst ei is niet goed kun je nog niet zien of ze de eieren stuk maakt het beste is een onbevrucht ei er inleggen en als ze goed broed en niets stuk maakt kun je ze terug leggen of anders in de broedmachine laten liggen


nico1984
Website Member
Posts :21

Website Member
2018-01-28 - 22:11:02 send message to nico1984

Martien,
Bedankt voor je reactie. Al jaren maken ze de eieren stuk. Zonet eindelijk tweede ei onbeschadigd, kunnen rapen. Zal idd id broedmachine belanden, al doe ik dat liever niet...


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2018-01-30 - 21:42:45 send message to giorgioo

Hallo Nico, als je de eerste ei ziet, moet je de mannetje weg doen (in een andere kooi) en die vrouwetje alleen late broeden en de babys voeren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede