Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kakariki eenzaam na dood partner Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kakariki eenzaam na dood partner
Kakarikigirl
Website Member
Posts :2

Website Member
2018-04-02 - 19:55:48 send message to Kakarikigirl

Hallo,

Van ons Kakariki koppel is er na 12 jaar helaas eentje overleden, de achtergebleven vogel schreeuwt veel en lijkt eenzaam.
De vogels zaten samen in een huiskamervolière en waren altijd erg dol op elkaar, de overleden Kakariki was een vrouwtje en het vermoeden bestaat dat de andere dat ook is.
Nu ons probleem... Wat te doen met de achtergebleven vogel? We hebben zo met haar te doen. Ik geef haar zoveel mogelijk aandacht maar ze was erg gericht op haar maatje en heeft weinig interesse in ons. Een nieuwe Kakariki erbij vind ik ook moeilijk, ze is al op leeftijd en wat als het niet klikt? Ben ook huiverig om er een jonge vogel bij te nemen, als de oude dan overlijdt begint het verdrietige verhaal van de achtergebleven vogel weer overnieuw.
Hoe pakken andere mensen dit aan? Heeft iemand een suggestie? Ik hoor het heel graag!
Groet, Petra


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2018-04-02 - 21:08:51 send message to Antonia

Ik weet niks van de Kakeriki op zich, maar alleen laten zitten zou ik niet doen.
Als je een voliere hebt zal er ruimte genoeg zijn om er een vogel bij te zetten.
En anders beter twee apart dan één eenzaam.


Kakarikigirl
Website Member
Posts :2

Website Member
2018-04-03 - 12:04:35 send message to Kakarikigirl

Dank voor je antwoord...Ja, dat lijkt de makkelijkste oplossing en ik zou het haar zo gunnen, maar ik weet niet of dat goed gaat. Ik vraag me daarom af hoe ik dit moet aanpakken. Hoe lang wachten, een oude of een jonge vogel erbij, hoe aan elkaar laten wennen, misschien is het zelfs beter om er een ander ras bij te plaatsten? Of misschien toch beter alleen laten? Ik heb wat dat betreft veel twijfels en ik wil geen verkeerde keus maken waar ik misschien wel 20 jaar aan vast zit. Mensen gaan vaak veel te makkelijk over tot de koop van een huisdier en dat gaat soms mis helaas.
Groet, Petra


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2018-04-04 - 16:30:46 send message to Antonia

Wat de beste keus is is lastig te zeggen. Het zijn twee karaktertjes en dan blijft het afwachten hoe ze op elkaar reageren.
Misschien eerst in een aparte kooi aan elkaar laten wennen alvorens ze samen te zetten. Een jonge of oudere vogel maakt niet zoveel uit, als de nieuweling ook maar gewend is aam andere vogels.


BvZwolle
Website Member
Posts :20

Website Member
2018-06-26 - 06:46:35 send message to BvZwolle

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Voor zover ik weet zijn kakariki's verdraagzame vogels. Ik zou, als je dat overweegt, gewoon een nieuwe kakariki bij halen en die samen rustig aan elkaar laten wennen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede