Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ons begin voor het jaar 2005 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-04 - 07:06:32

gezellige boel!laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Is de man ook zo vet?kan misschien oorzaak van plukken geweest zijn,een groter probleem is dat hij er een gewoonte van gemaakt heefd.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen bij jouwink ;)


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-04 - 11:21:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De man en de pop kunnen het heel goed met elkaar vinden. Hij plukte om andere redenen. Al met al is er een heel verleden aan dit koppel en dat is ze aan te zien. Ik denk dat verveling voor hem de belangrijkte reden is om te plukken. Hier doet hij het gewoon (nog?) niet! Het vette van de pop gaat er hier volgens mij wel af. Ze zitten de hele dag los op deze nieuwe speeltuin en klimmen en klauteren dan ook van hier tot ginder.

Wat betreft de opvang Hawkeye:
Wij vragen nergens om vogels en bieden ook niet overal een huis aan voor gestrande dieren. De mensen die hun vogels aan ons afgeven doen dit volledig uit eigen beweging na dat ze over ons hebben gehoort van een ander. Voorlopig zullen we niet snel nog een vogel aannemen juist om te voorkomen dat we straks geen ruimte meer over houden voor de rest. of had je nog een ara voor bij Pinto? razz :pwink ;)

Erwin


Jardines
Website Member
Posts :20

Website Member
2005-01-04 - 12:32:35

Hoi Erwin,

Wat een geweldige kooien heb jij! Welk merk is dat en wat zijn de afmetingen?
Volgens mij hebben de papegaaien het heerlijk bij jou. Zelf heb ik op dit moment een dwergara te logeren, echt een geweldig beest! Ik heb zelf geen papegaai, maar het is wel super leuk hoor.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-04 - 12:56:59

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De kooien van de foto's zijn allemaal afkomstig van Bert Smedinga.
http://www.birdpages.nl
Het mooiste is dat dit relatief goedkope kooien zijn. De duurste kost iets van 399 en de goedkoopste iets van 139 Euro.
Kettingen komen van de Praxis en het touw van villa filou.

De grootste kooi heb ik overigens gekregen bij Pinto dus die heb ik niet zelf gekocht.

Erwin

Oh ja, de afmetingen zijn
Kooi links
140 hoog x 91 1/2 breed x 66 1/2 diep
Kooi midden
138 hoog x 60 1/2 breed x 56 diep
Kooi rechts
140 hoog x 76 1/2 breed x 61 1/2 diep

Maten zijn van grond tot topbar en van hoek tot hoek


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-01-04 - 13:45:41

Hoi Erwin mooie vogel maar is dat een Gallah?
Ik heb ze namelijk veel in het wild gezien leuke vogels.
Veel succes ermee en voor iedereen een goed gezond birdy 2005 toegewenst.

Groet jolanda en beestenspul.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-04 - 14:41:28

De vogelsoorten die ik hier heb zijn:

Blauw gele ara (ara ararauna)
Grijze roodstaart (Psittacus erythacus erythacus)
Rose kaketoe (Eolophus roseicapillus)
Lori van de blauwe bergen (TTrichoglossus heamatodus heamatodus)
Zwartkopcaique (Pionitus melanocephala)
NG Edel papegaai (Eclectus roratus polychloros)
Dwergara (Ara severa)
Illigers ara (Ara maracana)

Erwin


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-01-04 - 15:02:35

haha, het feestje wil maar stoppen, of wel erwin razz :p, echt waar ziet er prachtig uit. en ik ben heel blij voor je. Ik heb alleen een vraagje. Hoe houd je deze vogels tevreden met de behoefte aan aandacht? Heel benieuwd hoor...
groetjes steyn


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-04 - 16:02:52

grin ik denk dat je in hawk's geval beter kan gaan vragen hoe die z'n vrouw tevreden houd in d'r behoefte naar aandacht laugh :Dwink ;)


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-04 - 16:17:18

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Ik krijg echt van geen enkele hoek klachten hoor! razz :p

's ochtends als we opstaan gaan de kooien los. Als we dan een broodje eten en een kop koffie nemen komen de vogels er vanzelf uit en beginnen te klimmen. Na de koffie verschonen we van allen het water en voer. De ene dag pellet de andere dag zaadmengsel en elke dag een stukje vers fruit. Natuurlijk praten we dan met onze dieren en geven we ze even een lekkere aai over de bol. Als ze zin hebben komen ze zelf even op je schouder zitten maar meestal gaan ze gewoon lekker spelen. Ze staan nu voor het raam dus kunnen lekker naar buiten kijken. Ze spelen een beetje met elkaar of zitten rustig in de kooi een beetje op stok. 's middags rusten ze bijna allemaal en gaan ze het liefst even slapen. 's avonds als ze zin hebben komen ze zelf bij ons zitten. We nemen ze om de beurt een keer een uurtje op de schouder en spelen dan gewoon met ze. Soms alleen soms met meerdere vogels tegelijkertijd. Als wij gaan eten en 's nachts als wij gaan slapen zitten ze in hun kooi. Verder alleen als wij weg gaan of als ze er zelf voor kiezen. Als wij bezoek hebben dan nemen de gasten ook vaak even een vogel op de arm. Niet altijd en niet iedereen is dat toegestaan. De vogels laten heel goed merken of ze willen of niet.

Overigens als het mooi weer is ga ik vaak een eindje lopen met 1 of meerde vogels. Pinto (ara) & Coco (grijze roodstaart) gaan meestal om de beurt mee. Ook als ik ga winkelen bij de dierenzaak of gewoon in de stad neem ik ze graag mee. Dit is natuurlijk ook een vorm van aandacht. Zomers in de tuin gaat iedereen mee naar buiten. Ze zitten dan samen los in de tuin.

Als je gelijk begint met je vogels om op vaste tijden de aandacht te geven dan zie je heel snel dat de dieren hiernaartoe leven. Ze vermaken zich de rest van de dag uitstekend met elkaar of alleen.

Wat de aandacht van mijn vrouw betreft ... shocked 8O

Erwin


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-01-04 - 17:02:44

Nou Erwin je hebt mij nieuwsgierig gemaakt.Hoeveel vogels heb je op het moment in huis?


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-04 - 21:26:28

Ik heb hier in totaal 12 vogels waarvan 3 in de buitenvlucht en 4 van de kweker!

Erwin


Robert Wynen
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-01-04 - 22:49:57

Hallo Erwin,

Lezen nu voor het eerst de berichtjes over rico en rosa. Heel fijn gevoel om ze zo bij jullie te zien en hebben er alle vertrouwen in dat het gaat lukken. Alvast bedankt voor je moeite, tijd en zorg.
We blijven af en toe even kijken hoe het gaat dus ga vooral door op de manier je bezig bent.

Als een van ons in de buurt is komen we zeker even buurten.

Gr. Robert en Maudy


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-05 - 01:01:35

Robert,

zoals gezegt: je blijft van harte welkom om de vogels te bezoeken. Regelmatig ben ik hier op het forum te vinden dus als je me zoekt of iets wilt weten over de vogels dan meld je het maar.

Nogmaals bedankt en tot snel.
Erwin



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede