Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Dode Vogel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Dode Vogel
caffo666
Website Member
Posts :4

Website Member
2019-04-06 - 15:27:02 send message to caffo666

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend vogelliefhebber en vandaag vond ik een dode lori van de blauwe bergen aan in 1 van mijn broedhokken. De vogel is gewogen op 92 gram toen die is overleden. Ik weet dat dit ondergewicht is, hoewel de vogels altijd voldoende palletvoer aanwezig hebben gehad. Van tijd tot tijd word er fruit bijgevoerd.
Hoe nu verder?

Donderdag heb ik de gehele voiliere nog schoongemaakt. Nu ik er later op terug kijk, bleek wel dat deze vogel ietsje bol heeft gezeten, hoewel die nog zeer smakelijk een stuk appel naar binnen heeft gewerkt.
Wat kan ik doen?
Zou het een ziekte zijn geweest, zo ja kan ik dit voorkomen dat het zich verspreid?
Ben ik opgelicht met een oude vogel? (knijpring, via de vogelmarkt)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2019-04-06 - 20:00:32 send message to Antonia

Om zeker te zijn of de vogel een ziekte bij zich droeg zal je sektie moeten katen doen bij een vogelarts.


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2019-04-11 - 13:31:37 send message to IGGINO VB

Aangezien hij ondervoed was, had je hem misschien niet op pellets moeten houden, en had je hem op nectar (loripap) moeten zetten.Loripap is veel beter voor lori's Misschien was hij dit niet gewoon?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2019-04-11 - 23:03:34 send message to dooren

92 gram is idd te weinig voor een lori vd bl. bergen. Welk voer gaf de vorige eigenaar? Pellets mag bij lori's nooit de hoofdvoeding zijn en er moet altijd voldoende water in de buurt zijn. Naast pellets altijd lorinectar geven.
Gr. Gert


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2019-04-15 - 18:51:14 send message to P.Rooth

van tijd tot tijd fruit verstrekt en pellets .

Voor u een vogel aanschaft is het zaak om te weten wat de voeding dient te zijn tevens aan verkoper vragen welke voeding die verstrekt en desnoods wat voer mee .

Palletvoeding ben ik zowiezo geen liefhebber van en Lori's eten o.a fruit en lorinectar en fruit dagelijks



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede