Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Afvallen Blauw Voorhoofd Amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2019-08-03 - 12:07:38 send message to henkdelaat

Antonia,

Ik heb een jaartje of 23 met amazones gekweekt en heb al meerderen amazones gehad die veel te zwaar waren maar heb die altijd op gewicht terug gekregen.

Sommige amazones zijn echte vreters die zitten altijd op de voerbak en dat krijg je ze niet afgeleerd.


Aviseed
Website Member
Posts :19

Website Member
2019-08-03 - 12:25:26 send message to Aviseed

Indien je sterk rantsoeneert in de droge voeding (zaden/pellets) moeten ze uiteindelijk overgaan op de groenten/kiemzaad mengeling.

Teveel aan zonnebloempitten is inderdaad nefast voor de gezondheid en vruchtbaarheid van amazones, MAAR deze vetten zijn plantaardig en hebben ook positieve eigenschappen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2019-08-05 - 13:26:44 send message to Antonia

Er is ook niks mis met zonnepitten, mijn amazones krijgen af en tie ook een schepje ara mengsel happy :)
Alleen denk ik dat je als standaard beter een amazone mengsel kan geven, en andere/vettere zaden zo nu en dan. Zo zie je ook eerder wat de vogel wel/niet kan hebben.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2019-08-05 - 18:09:51 send message to vogeltje1000

Wat menigeen niet weet is dat zonnepitten een van de meest complete zaden is die je kan voeren. Mits met mate. Er is geen ander zaad waar zoveel goede vitaminen en mineralen in zitten.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2019-10-27 - 10:09:45 send message to henkdelaat


Onderstaand topic heb ik gepost op 01-07-2019.

Wie weet hoe je het beste een Blvh Amazone verantwoord kan laten afvallen zodat hij weer op zijn normalen gewicht komt.

Gemiddeld gewicht van Blvh Amazone is +/- 500 gram.

Die ik heb zitten is een man en weegt nu 630 gram.

(voordat er weer rare opmerkingen komen zo was hij toen hij bij mij kwam).


Nu na een aantal maanden later is hij redelijk op gewicht wat hij mag hebben n.l. +/_ 500 gram.

Als die tijd heeft hij niet meer gekregen als 30 gram zaad en later wat kiemzaad erbij en nu blijft hij op hetzelfde gewicht.

Er werd wel eens geopperd dat 30 gram te weinig was voor een amazone maar het bewijst maar weer eens dat er vaak te veel zaad en aanvullend voer gegeven wordt wat niet altijd goed is voor de vogel(s).

Bij teveel voer wordt er het lekkerste het eerste uit gepikt maar dat na enige tijd duiden op éénzijdige voeding stoornis wat ook niet goed is en de vogel kan dan ook aan gewicht verliezen.

Daarom is een goede mengeling zaad waar werkelijk alles in zit(dus geen goedkoop zaad) aangevuld met e.v.t. kiemzaad,fruit,groenten maar dit alles met mate zodat aan het einde van de dag werkelijk ook alle zaad etc op is en er weinig of niet bruikbaars overblijft.

Ik zie vaak bij beginnende kwekers dat zij als zij gaan voeren de zaadbakjes uitblazen en er weer een schep bij doen en dat gebeurd de volgende dag weer enz enz maar gerantsoeneerd voeren geeft nog altijd de beste kweekresultaten.

Ervaren kwekers weten dit ook wel maar dit is bestemd voor e.v.t. beginnende kwekers en mensen die een te zware papegaai of parkiet hebben zitten.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede