Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grasparkiet beschermt speeltje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina :


Auteur Onderwerp : Grasparkiet beschermt speeltje
Loesje
Website Member
Posts :43

Website Member
2019-07-18 - 18:18:11 send message to Loesje

Ik heb een grasparkiet overgenomen, een man van 8 jaar oud. Sinds de andere twee parkieten in zijn kooi zijn overleden zit hij al langere tijd alleen. Hij is erg gehecht geraakt aan een speeltje, waar hij bijna tegen doet alsof het een andere parkiet is. Nu ik hem heb zou ik graag proberen hem een beetje tam te maken. Hij is eerder niet handtam gemaakt. Ik probeerde hem gisteren te lokken met dat speeltje, en toen kwam hij zo op mijn hand zitten, iets wat hij nog niet eerder heeft gedaan, hij is dus wel gewend aan mensenhanden. Toen ik het vanochtend weer probeerde, kwam hij weer op m'n hand zitten, maar beet me ook meerdere keren. Hij leek niet echt aggressief of bang, kletste gewoon door tegen dat speeltje, maar beet ondertussen hard in m'n vel tot bloedens toe. Nu lijkt hij ook een beetje beschermend te doen als ik het speeltje wil verplaatsen. Is er iets wat ik kan doen? Gewoon geduld hebben en doorgaan alsof er niks aan de hand is (dus geen reactie/aandacht geven om het bijten)? Ik gebruikte het speeltje om te lokken, omdat hij vooral daar aandacht voor heeft, en omdat hij niet veel geeft om iets lekkers als trosgierst. Kan ik het beter anders aanpakken? Omdat hij zo aan het speeltje gehecht is durfde ik het niet weg te halen, of kan ik dat beter wel doen zodat hij daar minder op gefocust is?



Pagina :

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede