Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jong dood in het blok door warmte!?! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2019-07-27 - 23:41:06 send message to surveyor

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Klopt Herman, wordt nu bestookt met onwaarheden!
Jammer weer, maak er maar geen woorden meer aan vuil!




surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2019-07-28 - 00:01:53 send message to surveyor

Fred moet mijzelf verontschuldigen want heb wat berichten teruggelezen omtrent oude vogels die verkocht zijn aan een kennis van mij, maar dit was iemand anders!

Helaas kloppen jou beschuldigingen naar mij toe ook niet.


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2019-07-28 - 11:30:54 send message to Fredje15

Sorry Tim, dan wil ik mij bij deze ook verontschuldigen.
Heb zelf dit jaar heel wat jongen verspeelt door verschillende oorzaken. Vuurwerk en daardoor jongen dood in het blok op 3 mei toen het zo koud was. Jonge halsbanden dood door verstikking doordat de ouders teveel katjang idoeh hadden gevoerd, pruimekoppen uit het nest gegooid door de hitsige vaders ? Bonte pruimekop dood door kropverzuring. dubbele Geelkop Amazones uit het blok moeten halen doordat ze gestoken waren door muggen ? nadat ze de eerste warmte overleeft hadden. Veel magna,s verspeelt omdat ze net niet uit het ei kwamen.
Voor het eerst eitjes bij mijn eigen kweek kans split lutino amazones,broer en zus van 2015. Alle drie eitjes bevrucht en ook uitgekomen, maar de ouders voerde de jongen niet.
Elke keer na ongeveer 10 uur na het uitkomen een jong naar binnen moeten halen voor verplichte handopfok. Het derde jong in het nest wat yogurt sap gegeven en afgewacht. Maar werd ook niet gevoerd. Had het jong in een bakje gezet,en na twijfelen toch nog even in het nest terug gelegd,waarna de man dit jong toetakelde.
Van de andere twee jongen had ik één gele die gisteren 30 dagen oud was. Dit jong groeide in het begin heel slecht, maar ik dacht dat ik het overwonnen had. Nu was ik gisteravond om zes uur pap aan het aanmaken voor de voeding. Had het jong uit de warmtekooi gehaald en met bakje even op het aanrecht gezet totdat de pap de juiste temperatuur had.Het jong krijgt opeens een toeval of hartaanval en was binnen drie tellen dood.
Het enige wat ik nu weet is dat beide ouders 100% split voor recessief lutino zijn.
Hoop dat jij volgend jaar ook wat meer geluk hebt met deze hobby. groeten fred




gille parkiet
Website Member
Posts :51

Website Member
2019-07-28 - 14:02:31 send message to gille parkiet

iedereen moeit hem met zichzelf dat is het beste


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2019-07-28 - 16:44:17 send message to surveyor

Bedankt Fred!

Jij ook heel wat tegenslagen.. pffff sneu idd, maar hoort erbij helaas.. valt allemaal niet mee.

Vandaag alles met hoge druk schoongespoten en nu op naar volgend kweek seizoen!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede