Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > psittacus pellets Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2019-08-23 - 15:32:54 send message to Esselink

Hallo Marti, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Het is ook zeker niet bedoeld als wetenschappelijk verhaal maar geheel als de ervaringen die ik heb opgedaan met dit voer.

Eupsittula heb ik niet meer dus dat zou ik niet weten maar geen enkele kweker die ik ken en die buiten onverwarmd kweekt heeft ooit eieren gehad bij amazones in september. Dat wil ook niet zeggen dat ze er niet zijn maar ik kende dit fenomeen niet.


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-01-15 - 19:49:19 send message to Esselink

Nog een leuke aanvulling: ik heb al 10 jaar een geplukte groenvleugel pop en misschien door de psittacus pellets want verder heb ik niets veranderd kwam deze na een jaar langzaam weer in de veren en nu na 3 jaar is het weer een plaatje. Heel blij mee.


jason
Website Member
Posts :31

Website Member
2020-01-24 - 20:04:57 send message to jason

al vele jaren pellets aan myn vogels,begin enkel pellets,vogels worden dik en hebben toch honger,heb je dominante eet de porsie pellets in 3 min op en pop geeft byna niks,daarom dag pellets en dag zaad,nu beter ,als er vogel ziek is en komt mest onderzoek,altyd teveel gist in mest,omdat biergist goedkope vitamine bron is om in pellets te doen


Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2020-01-24 - 21:41:01 send message to Lotti

@ Jason : en welke pellet of pellets voer je dan ?


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2020-01-25 - 13:19:36 send message to meyersam

Ik geef nu al een maand of 6 pellets aan mijn caiques.
Wat mij vooral opvalt is dat de vogels zeker 3x zoveel ontlasting geven. Het lijken wel duiven geworden.


Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2020-01-25 - 20:09:14 send message to Lotti

Allemaal interessante info maar het zou nog interessanter zijn om er ook ineens bij te schrijven welke pellet er gevoerd wordt.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-01-26 - 08:12:22 send message to Antonia

Welke pellets doet er niet zo heel veel toe, niet elke vogel reageert hetzelfde op een zelfde pellet.
Zelf geef ik al jaren Zupreem, gaat heel goed, met tussendoor wat andere pellets, gewoon voor de smaak.


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-01-26 - 10:19:33 send message to Esselink

Ik ben het met Lotti eens. Het merk doet er wel zeker toe. Bij nutribird had ik ook al mijn vogels met enorm veel ontlasting. Er zit soms enorm veel kwaliteit verschil tussen het ene en andere merk.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2020-01-26 - 16:23:01 send message to meyersam

De pellets die ik geef zijn zupreem, worden wel goed gegeten,
maar zoals ik vermeldde wel veel meer ontlasting tov zaad.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-01-27 - 01:27:28 send message to Antonia

Ik heb lang geleden ook eens Nutribird gegeven, kreeg voiral mujn amazone toen stinkende ontlasting van. Maar ik hoor ook van mensen dat hun vogels het er goed op doen. Nu had ik 2 ara's waarvan 1 zelfs ziek, met teveel gisten in de ontlasting na het eten van Psittacus en hier lees ik er ook goede berichten over...


Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2020-05-06 - 22:29:21 send message to Lotti

@ Mr Esselink, ik heb u een persoonlijke vraag via een berichtje gestuurd.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2020-05-07 - 18:26:33 send message to vogeltje1000

Altijd weer leuk pellets voeren.
Je pakt als fabrikant een handvol zaad ( wat je normaal aan je vogels zou geven) Je verneukt het tot op moleculair niveau je perst er pellets van zodat de warmte alle vitamines vernietigd. Na het extruderen spuit je er chemische vitamines overheen en zet op de verpakking dat dit de beste pellet voor je vogel is. En het mooie is dat heel veel mensen dit ook nog geloven en ook nog beweren dat ze beter kweken. En als je met pellets beter zou kweken wat gaf je dan je vogels slecht te eten. FF lezen is wel leuk voor degene die denken dt pellets beter zijn.
https://www.africangreys.com/articles/nutrition/pellets.htm


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2020-05-07 - 19:07:04 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Vogeltje1000

Gezien het ongelooflijk aantal (pseudo)wetenschappelijke verhandelingen die op internet over het onderwerp pellets te vinden is, is het vrij zinloos naar slechts één van die "verhalen" te linken. Hoe moet de gewone vogelhouder vanuit zijn/haar kennis bepalen wat de juiste redenering is? Onmogelijk, althans voor hen die er onbevooroordeeld in gaan.

Op een forum als dit kunnen daadwerkelijk door kwekers opgedane ervaringen gedeeld worden, die een vraagsteller tot leidraad kunnen zijn een beslissing te nemen.




Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-05-08 - 09:11:01 send message to Antonia

Ik heb zelf jaren 50/50 zaad/pellets gevoerd. Vogels altijd gezond.
Nu ben ik, mede door wat 'niet voorstanders en hun standpunt' aan het afbouwen. Ze krijgen nu nog maar heel weinig pellets. Ik ga zien wat de toekomst brengt.


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-05-09 - 10:23:29 send message to Esselink

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Dirk ik heb je vragen beantwoord. Maar wat mij betreft mag je die ook gewoon hier stellen hoor. Ik ben niet zo bang voor de reacties van de antipellets brigade.

Gewoon van je eigen ervaringen uitgaan zoals Karel terecht opmerkt. Dit blijkt ook uit je eigen positieve ervaringen met psittacus pellets bij je eigen vogels.
Vogeltje 1000 kan me wat met zijn link naar een 15 jaar oud artikel vol met onzin. Heeft zelf waarschijnlijk nog nooit geëxperimenteerd met zijn voer.
Het artikel waar hij naar verwijst begint al met dat ons verteld wordt dat we geen verse voeding als fruit mogen geven maar er is helemaal niemand die ons dat vertelt. Zelfs de fabrikant zegt niet dat je 100% pellets moet voeren. Als onderdeel van het dieet is het naar mijn eigen ervaringen juist een enorme verbetering.

Toevallig nog afgelopen weekend bij een arakweker met meer dan 10 koppels geweest die ook fel antipellets is. Zijn kweekresultaten zijn alleen wel dramatisch en de jongen die hij kweekt zitten onder de stress strepen door voedingsgebreken.

Vorig jaar nog een lezing bijgewoond van een vogelarts die vertelde dat nog steeds 50% van de vogels die bij hem komen voedingstekorten hebben. Ook hij adviseert pellets om dit soort eenvoudig te vermijden problemen te voorkomen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede