Vogelarena

Log In

Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

Inhoud

Zoeken

VogelArena.com

Reclame

Forums Home > Kweek en verzorging. > psittacus pellets Moderators
agabird Karel Daniel

Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Lotti
Website Member

Website Member
2020-11-09 - 10:27:49 send message to Lotti

En hoeveel fruit / groenten krijgen je vogels dan ongeveer per koppel per dag ?

Daniel
Website Member

Website Member
2020-11-09 - 13:06:44 send message to Daniel

Verschilt van soort tot soort

marti
Website Member

Website Member
2020-11-09 - 13:13:00 send message to marti

In de ochtend krijgen ze bij mij fruit/groente/kiemzaad, dit haal ik rond de middag weg.. hoeveel ze krijgen is afhankelijk van hoeveel ze kunnen eten in die tijd..ik stem het zo af dat er niet al teveel weggegooid hoeft te worden.. daarna krijgen ze de pellets, zaad hooguit om de dag een paar lepels.. in de winter zoals nu, voer ik wat meer zaad bij op dagen dat ik de fruit/groente oversla..

henkdelaat
Website Member

Website Member
2020-11-09 - 18:52:23 send message to henkdelaat

Let op met groenten en fruit geven aan vogels die buiten zitten in de koude wintermaanden.

In fruit en sommige groenten zit veel vocht en dat is niet goed als de vogels veel energie moeten opbrengen om zich warm te houden.

Je kan beter het bestaande voer aanvullen met kiemzaad gemengd met Eivoer en Wortel(peen)Roze Bottels,Bloemkool,Broccoli enz.

Vogels die binnen zitten kan je het gehele jaar fruit en groenten geven wel met mate.

Lotti
Website Member

Website Member
2020-11-10 - 09:38:10 send message to Lotti

@ Henk,ik begrijp je redenering en zeker bij het voeren van een zaadmengeling klopt dit wel maar het gaat hier over het voeren van pellets als hoofdvoeding en dan is zeker eivoer niet meer nodig en vaak zelfs niet gewenst omdat men anders het gevaar loopt teveel eiwitten, vitaminen,... te verstrekken. Zeker in de rustperiode zijn teveel eiwitten niet goed. Bij het voeren van pellets als hoofdvoer / basisvoer wordt het aanvullen met fruit en groenten net aanbevolen maar zoals gezegd dient men nergens mee te overdrijven vandaar mijn vraag hoeveel de liefhebbers geven en wat hun verhoudingen zijn tussen pellets en andere aanvullingen zoals o.a. fruit en groenten.

henkdelaat
Website Member

Website Member
2020-11-10 - 13:09:46 send message to henkdelaat

Ik weet dat dit over pellet voeding gaat maar mijn opmerking is in zijn algemeenheid bedoeld voor beginnende kwekers die zaad voeren en die lezen dit topic ook.

Ik krijg ook regelmatig vragen hierover ook wat de verdeling van zaad en fruit en groenten en kiemzaad en eivoer is in procenten maar dat is per soort verschillend.

jeffke kweker
Website Member

Website Member
2020-11-20 - 23:46:01 send message to jeffke kweker

Ik zou geen pellets voeren de grootste rotzooi

Esselink
Website Member

Website Member
2020-11-21 - 17:29:15 send message to Esselink

O ok, dan stop ik er wel mee. Jammer het ging zo goed.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie

Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright Jan Brinkers 1998-2018,
Laatste update: 22 mei 2018
e-mail: webmaster@vogelarena.com
Goedkope hosting / webhosting of een Gratis forum of toch kinderopvang in Enschede