Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kennisgeving vogels in de verloting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kennisgeving vogels in de verloting
rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2019-08-23 - 20:22:05 send message to rupicola

Onlangs zag ik in een aankondiging van een vogelevenement dat er onder anderen een paar koppels vogels verloot zouden worden.

Met het oog op het aankomende seizoen en het gegeven dat een en ander relatief recent (per 01 januari 2019) bij wet verboden is gesteld leek het me verstandig om dit ook hier even kenbaar te maken.

Feit is namelijk dat de lobbypartijen (tegen dierhouderij) immer fanatiek op zoek zijn naar een stok om mee te slaan en feit is ook dat zij daar inmiddels ook al in zijn geslaagd n.a.v. een verloting bij een dierenevenement.

Geen levende dieren in de verloting dus, . . . uw en mijn hobby kunnen er vervelende schade van oplopen.



Artikel 2.13. wet Dieren, Verbod op het gebruik van dieren.
"Het is verboden dieren als prijs, beloning of gift uit te loven of uit te reiken naar aanleiding van wedstrijden, verlotingen, weddenschappen of andere dergelijke evenementen."


https://wetten.overheid.nl/BWBR0030250/2019-01-01/#Hoofdstuk2_Paragraaf1_Artikel2.13


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2019-08-25 - 09:25:35 send message to Esselink

Vele jaren geleden had pakara ook eens bij een uitje de verloting van een geelkuif kaketoe aangekondigd. Tijdens de busrit bleek het om een glas in lood kunstwerkje te gaan. Ludiek bedoeld.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2019-08-25 - 15:47:27 send message to parrotmaniak

het is een goede zaak dat hier tegen opgetreden wordt ,en tegen andere (wan)toestanden .
Anders zal het als een boemerang naar onze hobby terug komen
ik denk dan aan bvb vogelmarkten met te veel vogels in kooien ,zieke vogels in kooien ,vieze kooien .enz .enz
u kunt het zelf invullen
het is in ons eigen belang dat we daar allemaal op letten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 104 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede