Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > legmeel voor kippen in eivoer vogels ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : legmeel voor kippen in eivoer vogels ?
jef tienpont
Website Member
Posts :3

Website Member
2019-10-14 - 17:23:47 send message to jef tienpont

Ik verneem dat er vogelkwekers zijn die een paar maanden voor de kweek hun vogels eivoer geven met daarin een hoeveelheid legmeel voor kippen.Weet je hierover meer ?


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2019-10-14 - 21:16:49 send message to Timon.feys

legmeel wordt vooral als supplement gebruikt bij kippen omdat zij ongeveer 1 ei per dag leggen, wat veel vraagt van hun lichaam. het kan nuttig zijn om dit ook te geven aan kromsnavels, maar dan vooral aan de hoogproductieve soorten zoals kakarikis die echt nonstop leggen. voor bv amazones die maar 2a3 eieren leggen vormt dit denk ik geen meerwaarde. een goed eivoer en vitamine supplement naast de basismengeling lijkt voor mij nog steeds het beste.


gille parkiet
Website Member
Posts :51

Website Member
2019-10-20 - 14:27:50 send message to gille parkiet

hallo is het meel of korrels grts


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2019-10-21 - 00:12:31 send message to J. Elsen

Is het leg-meel of leg-korrels, veel verschil is er niet tussen beide wat betreft calciumgehalte.
Maar waarom zou men dergelijke kippenvoeding aan vogels geven?
Om meer eieren, betere eieren, etc?
Bekijk analytische bestanddelen bij eivoer, legmeel, legkorrels.
Eivoer; calcium; 0,9%
Legmeel; calcium; 3,5%
Legkorrels; calcium 3,5%

Wat zijn de gevolgen bij vogels. Stevige eierschalen, waardoor de jongen in het ei bij uitkippen alle moeite van de wereld hebben, met als gevolg dode jongen bij het uitkippen.

Legmeel en of legkorrels worden pas aan de kippen gegeven als de kippen volwassen zijn, hun eerste ei leggen. Voor/bij groei zijn legmeel en of legkorrels niet geschikt.
Voor diegenen die denken dat legmeel en of legkorrels eigenlijk in het totaal meer eieren leggen, vergeet het maar. Het bevorderd de kwaliteit van de eieren, maar zorgt niet voor meer eieren.

Dergelijke voeding is absoluut niet aan te raden bij vogels. Want in plaats van meer "kwaliteit" vogels, verminderd het de "kwaliteit" van de vogels.
Zelfs met de tijd meer onvruchtbare eieren, zelfs meer windeieren.

Bekijk recente informaties partner keuze bij vogels.
Belangrijke elementen zijn; ruimte waarover de vogels beschikken, licht-verlichting, voeding, verwantschap.
Dit zijn vier voorname argumenten bij nakomelingen-jongen op stok.
Uit al die recente onderzoeken is gebleken dat voornamelijk de poppen alles beslissen. Zowel het inwendig onzichtbare, als het uitwendig zichtbare.
Als bij mannen de "kwaliteit" minder is, dan zullen poppen kiezen voor nakomelingen-jongen met genetisch meer kwaliteit van haar zelf, van de poppen.
Soms hoor je; de jongen zijn allemaal poppen, de jongen hebben allemaal de kleur van de poppen, etc. Dit komt omdat de poppen dit allemaal beslissen.
Vooral het kiezen van kleur zou wel eens belangrijk kunnen zijn bij kleurslagen, mutaties-mutanten.



3 X
Website Member
Posts :12

Website Member
2019-11-30 - 22:12:18 send message to 3 X

Leuke opsomming 0,9
3,5
3,5
Mooi groot verschil maar volgens mijn vergeet u calcium uit grit calciumblokken mee te nemen in het plaatje nog maar te zwijgen uit groenten en kruiden maar verschil blijf groot . Wat betreft kleur is dat niet afhankelijk van mutatie .


3 X
Website Member
Posts :12

Website Member
2019-11-30 - 22:20:05 send message to 3 X

Neem SL Mutant waar de man het bepaald of begrijp ik het verkeerd ?


3 X
Website Member
Posts :12

Website Member
2019-12-01 - 00:41:32 send message to 3 X

Ben van mening dat er in het legmeel meer zit dan alleen calcium bv. Vit D en wat in het lichaam van de kip word omgezet in 25-hydroxyvitamine D en door de vrucht naar 1,25-dihydroxyvitamine D. Wat zorg voor meer weerstand naar uitkippen onder anderen .



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede