Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vakbekwaam?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2019-11-10 - 08:56:21 send message to Esselink

Wordt uw kontgat nou nooit jaloers op alle shit die uit uw mond komt?


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2019-11-10 - 14:04:04 send message to J. Elsen

Wat uit Uw mond komt, zal ik uit beleefdheid maar niet vermelden.

EU-Cites-Brussel zijn er meerdere klachten vanwege Online vogeladvertentie met betrekking verkoop Europese cultuurvogel-soort, geplaatst door Belgische vogel-hobbyist, met als vermelding, vogelringgegevens, uitgegeven door Nederlands erkende organisatie-bond. En wat volgens EU-Cites-verordening-Brussel verboden is.
Er wordt op aangedrongen om die Belgische vogel-hobbyist te bestraffen, en die erkende Nederlandse organisatie-bond te schorsen, zelfs niet langer te erkennen als organisatie-bond.

Gelukkig zijn er nog "jeugdige" personen die zich inzetten voor/bij algemene belangen dieren-vogelhobby. Ook met alles wat de vogelhobby aangaat, zelfs belangeloos.
Net zoals ik dit ongeveer een halve eeuw heb gedaan.
Dit was/is één van de redenen waarom ik nooit officieel naam gebruikte als accountnaam (belangenvermenging).
Ooit in het verleden heeft men dit geprobeerd (belangenvermenging) en het heeft hen geld gekost, schade vergoeding, geschonken aan goed doel.
Dat was ook één van de redenen waarom gewezen Moderator niet het recht heeft om officieel naam te vermelden zonder voorafgaande toelating van die betrokken persoon.
Om nog een ander argument aan te halen. En is onderdeel vakbekwaamheid (Cites-wet).
Volgens Cites Nederland moet op gesloten pootringen beschermde uitheemse vogelsoorten (Cites I/Bijlage A, Cites II/Bijlage B, Bijlage X) de letters-code NL voorkomen op deze gesloten pootrigen. Ondanks al jaren verschillende opmerkingen, is de grootste Nederlandse vogelbond nog steeds wettelijk niet in orde volgens EU-Cites-verordening-Brussel, en dus ook niet volgens Cites Nederland.
Want zodra beschermde uitheemse vogelsoorten voorkomend op/bij Cites II/Bijlage B, Bijlage X, het Nederlands grondgebied verlaten, in het bezit zijn EU-certificaten.
Ondanks in Italie FOI de enige erkende vogelbond is, heeft FOI beslist tegemoet te komen Italiaanse vogel-hobbyisten, en EU-Cites-verordening-2017-Brussel.
Vanaf vogelringen 2020 zullen deze gesloten pootringen voorzien zijn met Internationaal officieel erkende letters-code "IT".




Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2019-11-10 - 15:26:24 send message to Esselink

Wat uit mijn mond komt wordt wel de waarheid genoemd. Wat u nu weer allemaal aandraagt heeft niets met het onderwerp vakbekwaamheid te maken.


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2019-11-10 - 17:28:18 send message to J. Elsen

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

"wat wel uit mijn mond komt wordt wel de waarheid genoemd".

Laat nu juist "Cites-wet" één van de onderdelen zijn bij vakbekwaamheid.
Je hoeft er maar eens handleiding-cursus dieren-vogels vakbekwaamheid te bekijken.

https://edepot.wur.nl/364577

Voor alle duidelijkheid en "onnodige" discussies, deze gesloten pootgegevens, kweeknummer, letters-code NL, kwamen voor bij Belgische adverteerder Europese cultuurvogels, en niet bij de te koop Europese cultuurvogels zelf.


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2019-11-10 - 18:15:54 send message to bva118

Citaat: Dat was ook één van de redenen waarom gewezen Moderator niet het recht heeft om officieel naam te vermelden zonder voorafgaande toelating van die betrokken persoon.

Lees ik hier nou een sollicitatie in toch maar even de link toe te voegen waar je hetzelfde gedaan hebt? Kwestie van pot verwijt de ketel?


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2019-11-10 - 19:04:28 send message to J. Elsen

Beste bva118:

Als ik mij niet vergis hebben moderators een beleidsfunctie op/bij fora's/forums. Bovendien noem ik geen officiéle namen, al staat die persoon hier met officiéle naam vermeld.

Heb de indruk dat bij de entourage betrokkene, er serieus de schrik er inzit. Vanwege schenden privacywet en mogelijks rechtspraak-schadeclaim.
Of is dat de reden, of één van de redenen, waarom die persoon niet langer moderator is, Toch zeker niet meer op papier, voor de schermen.


a.kooyman
Website Member
Posts :74

Website Member
2019-11-10 - 20:19:45 send message to a.kooyman

Als ik dit zo volg kan je zien wat oeverloos geklets zonder duidelijkheid teweeg brengt , zoals zo veel onzin onderwerpen in Nederland zwartepieten,fijnstof,100km,bedrijven bezetten en ga zo maar eindeloos door.
Wat wel doorgaat dat Nederland onbestuurbaar zal worden en de verkeerde weg opgaat.
Maar wel goed dat ik plezier heb en zal blijven houden in hobby.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2019-11-11 - 16:58:37 send message to dundieje

#doeslief


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2019-11-11 - 17:38:29 send message to bva118

@ J Elsen en overige aliassen,

Je praat aardig om de vraag heen. De vraag is volgens mij vrij simpel, je verwijt iemand dat ze je echte naam zichtbaar hebben gemaakt, en dat zonder toestemming van jou. En ik zeg dat jij, of een van je aliassen, datzelfde hebt gedaan. Mijn vraag is, moet ik de link even opzoeken en hier plaatsen? In Nederland hebben wij daar een spreekwoord voor; De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2019-11-14 - 23:02:25 send message to Ruben89

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Als reactie op de vraagsteller in het begin,
U geeft aan redelijk aantal vogels te houden en te adverteren. Aan een aantal indicaties voldoet u dus om als bedrijfsmatig bestempeld te worden.(niet perse voor de fiscus, maar wel wat betreft besluit houders van dieren)
Op de site van het RVO wordt dit toegelicht. Om discussie met de eventuele controleur te voorkomen zou u de cursus alvast kunnen doen. Kwekers/fokkers/verkopers/handelaren zullen deze cursus gaan doen. Zie het als een "vergunning" om dieren te fokken/verkopen.
De wetgeving is er al een aantal jaren, maar voor bestaande fokkers/handelaren is vakbekwaamheid verplicht vanaf 1 juli 2020.

Er zijn tegenwoordig veel mensen die iets vinden van een ander, en hoe ze hun dieren moeten behandelen(zie ook bij boerderijen, dierentuinen, circus, fokkers) dit gaat over dierwelzijn. Hier is op het moment veel over te doen. Omdat hier vanuit de samenleving blijkbaar veel om te doen is wordt hier wetgeving voor gemaakt. Men kan het negeren of juist aangrijpen om de hobby serieus te nemen en ook uit te dragen dat dierenhouden/fokken en het welzijn ook bij de fokker/handelaar hoog in het vaandel staat.
kijk ook eens op http://our-earth.eu/


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2019-11-15 - 12:02:22 send message to Antonia

Ik denk dat het papiertje uiteindelijk wel bedoeld is voor de fiscus. Het geeft geen garantie dat dieren beter verzorgd/behandeld worden.
Daar komt bij dat als ik voor papegaaien houden de curcus wil doen, te maken krijg met lesstof over watervogels en duiven, waarvoor ik geen interesse heb maar wel moet weten.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2019-11-15 - 12:23:53 send message to Ruben89

Dit staat los van de fiscus, voor de fiscus is het pas interessant als je daadwerkelijk ook een redelijk inkomen haalt uit je hobby. Gelukkig voor ons zijn de cursussen vrij algemeen, dus duif, zebravink, fazant, parkiet en papegaai. anders zouden sommige mensen met een divers bestand voor elke vogelgroep een aparte cursus moeten doen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2019-11-17 - 10:02:34 send message to henkdelaat

Antonia schrijft,
Ik denk dat het papiertje uiteindelijk wel bedoeld is voor de fiscus.

Dit heeft niets met de Fiscus te maken om een klein voorbeeld te geven.

Ik heb sinds 1976 een officiële Honden kennel naam geregistreerd staan bij De Raad van Beheer op Kynologisch Gebied en heb nog nooit één iemand van de Fiscus of Dieren bescherming aan de deur gehad.

Ik denk dat sommige personen zich banger maken als dat het nodig is en dat dit uitsluitend bedoeld is voor de grotere handelaren en kwekers die bedrijfsmatig bezig zijn en dat iemand die beperkt kweekt voor hobby of Tentoonstelling zich niet zo druk hoeft te maken.



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede